2015-06-23, 20:59
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Klart det händer--------t.s.x i Anna Lind-mordet satt ju fel person iaf anh i börj.
I detta fall satt de skäl misst först----med tiden har bev stärks till sannolika skäl.

Just detta tyd på att de=skyld, dock inte offentl vilka nya bev som tillkommit !
Klart som fan åkl=rätt ute till 95% !

Detta är inte Twitter! Skriv läsligt för helvete!

Intressant siffra, 95%. Drog du fram den ur röven, eller har den någon slags grund?
2015-06-23, 20:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Indiciebevisning kan vara bra den med, för det första.
Kan vara är skilt från är - och i det här fallet var den inte bättre än att Hovrätten begärde in komplettering.

Citat:
För det andra bör rimligen polisen ha stämt av pappans berättelse med mobilmastning - om inte annat, så för att dubbelkolla tiderna. Om då pappans berättelse hade misstämt påtagligt med mastningsdata, hade han rimligen blivit föremål för en intensivare polisuppmärksamhet.
Fast om han åker dit, stöter på henne och har ihjäl henne i ilska så säger ju inte mobilkollen någonting annat än att han var just där.

Citat:
Och om vi sedan tar i beaktande att Lisas mobil, vad jag förstår, på ett högst tankeväckande sätt har slutat ge ifrån sig signaler långt innan pappan enligt sin berättelse skulle ha varit framme vid Blomberg, så innebär nog faktiskt pappans berättelse, om den är avstämd mot mobilmastningsdata, att han faktiskt har alibi för den tid då brottet åtminstone började begås.
Nej, eftersom man inte vet varför den slutade ge ifrån sig signal. Avstängd, slut på batteri etc..

Citat:
Vilket rimligen räcker.
Vilket egentligen faktiskt inte bevisar någonting.

Edit:
Det är nog snarare så att det man tycker pekar på de häktade gör att man anser att andra spår är mindre intressanta.
För vi får nog utgå ifrån att åklagaren bedriver utredningen med utgångspunkten att det är de skyldiga han har i förvar. Såsom det brukar vara.
Senast redigerad av micro113 2015-06-23 kl. 21:02.
2015-06-23, 21:00
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, bor man vid en landsväg -- vilket gården ligger i direkt anslutning till så sitter man inte i fönstret och noterar bilar hela dagen.

Skulle man av en händelse se någon uppträda misstänkt så noterar man det - men det är inget man ägnar dagarna åt att spana efter.

"Full koll" - möjligen när du är hemma och inte ägnar dig åt annat än att kolla på grannbyggnaderna.

MAN... utgå inte hela tiden från dig själv och tro att ALLA agerar som du själv. Du har inte EN susning om hur jag bor eller VEM/VAD som vaktar min fastighet. Se lite utanför din egen box. Och du jag moppar mig till jobb och undviker definitivt landsvägen där idioter far fram i 100 knyck...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varför är du så säker. Länka gärna tills hans Facebook,
Om man översätter om honom vad han själv skrivit så får jag det till : vad kan du erbjuda mig *
https://m.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?v=info&nocollections=1&expand ed=relationship
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl möjligt att någon dök upp precis efter att hon SMS:at.
Eller att hon SMS:at för att de var överenskommet att hon skulle göra det när hon slutat - och hon tänkte att hon kunde förklara bort en försening vid hemkomsten.

Det vore inte första gången en förälder dödar sitt barn och försöker gömma kroppen - nej.
Inte heller första gången de i efterhand drar igång en sökkedja och framträder som oroliga föräldrar.

Eller tvärtom -- just att pappan inte är klok på en fläck kanske är upphovet till tystnaden.
Folk som känner dem kanske vet att han har ett sjuhelvetes humör men inte vill tro att han skulle kunna döda - och därför väljer att hålla käften för att inte onödigt dra blickarna till honom.

Om och i så fall vilken problematik eller inte problematik som kan finnas i familjen vet vi inte ett skit .. det har varit väldigt tyst kring familjen. Ovanligt tyst faktiskt.

Vad i herrans namn tagit åt dej?
Har hittills tyckt att du skrivit både intressanta, vettiga och initierade inlägg.
Men nu håller du på att förstöra ditt eget goda rykte här.
Ja, i denna tråd börjar du spåra ur fullständigt. Finns ingenting som tyder på det du försöker implikera.
Jag har full tilltro till att polisen redan gjort alla dessa kontroller, då de naturligtvis kontrollerar närstående.
Men du argumenterar ju bara för saken skull. Och det blir helt galet.
Jag får istället intrycket att du sakta och men säkert håller på med är att bygga upp en trådsanning.
Men jag antar att tycker du ser det som att du funderar brett.
Men jag tycker du går så pass till överdrift att det börjar lukta ärekränkning....
2015-06-23, 21:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det har funnits några här som påstått sig ha hört lite om utredningen från någon polis.
Utan nån särskilt samlad träffbild på uppgifterna, dock - mer än vd gäller de förutsägbara uppgifterna som alltid dyker upp i sådana här fall, om att BO skulle vara spektakulärt styckad och/eller massakrerad. Och folk som påstår sig ha inside info från utredningen finns det alltid i en sån här krimtråd. Valideringen av deras uppgifter post festum är oftast långt ifrån lysande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Och detta är personens riktiga facebooksida om han ens haft någon och inte något som något ljushuvud från FB skapat? Låter ju ganska suspekt med dessa grupper tillagda, mer som ett skämt.

Nej detta är GARANTERAT hans sida, finns bild på honom som lades upp 2009 och han relationsstatus med Irina.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Allt han gillar, grupper han är med i är offentliga på hans Facebook. Svårt att förklara - han gillar minst sagt sex (rollspel, olika ställningar etc) kanske inte ovanligt att man gillar sex men om man sitter häktad för att ha mördat en ung fin tjej och man är med i flertal grupper som har med sex och modeller att göra så stärks iaf mina misstankar väldigt fort.. För den delen är han med i någon grupp serialkiller.mobi på Facebook kan inte se innehållet i vad det är för grupp då måste jag lägga till gruppen och det vill jag inte. Men skumt är det..
Jag kanske letar slarvigt men jag hittar inte det du pratar om på hans Facebook.

https://www.facebook.com/ner*jus.bilevici*s.7

* = i, i
2015-06-23, 21:02
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nja...

Det gick ett antal dagar mellan Lisas försvinnande och tills hon hittades. Bröderna jobbade i omgivningen. Det kan knappast ha undgått dem vad som hade hänt och att det letades. Om vi ponerar att de är oskyldiga så bör vi nog se dem som mänskliga varelser precis som alla andra, och utrustade med sunt förnuft. Då fattar man att det är av vikt att det får letas efter en försvunnen person.

Här i tråden låter det ibland lite som om förhållandet mellan AJ och hans anställda är som det var för hundra år sedan här i Sverige. En burdus patron som pekar med hela handen vars anställda lyder hans minsta vink. Jag är inte så säker på att det är riktigt så, även om hans utländska anställda nog är måna om att sköta jobbet bra i rädsla för att annars bli av med det.

Ja självklart har dom insett att det letas. Men dom kanske vart osäkra på hur pass långt MP fick gå.
Tror som du säger att dom sköter jobbet för att göra sitt yttersta. Inget annat.
Ingen vet ju heller om dom försökt ringa AJ och frågat om det var ok att dom släppte in dom i byggnaderna.

Bönder kan vara knepiga. Hade detta hänt på granngubbens ägor hade han nog sagt till MP att - jag går in och kollar, du håller dig utanför dörren. Han hade blivit misstänkt direkt haha

Menar bara att dom MÅSTE ju inte vara skyldiga för att dom beter sig konstigt i MPs ögon.
2015-06-23, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
MAN... utgå inte hela tiden från dig själv och tro att ALLA agerar som du själv. Du har inte EN susning om hur jag bor eller VEM/VAD som vaktar min fastighet. Se lite utanför din egen box. Och du jag moppar mig till jobb och undviker definitivt landsvägen där idioter far fram i 100 knyck...
Nej, det är nog du som bör se utanför din box och inse att normalt fungerar det inte så att grannar ägnar dagarna åt att spana på varandras byggnader. De flesta har ett liv.
2015-06-23, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Allt han gillar, grupper han är med i är offentliga på hans Facebook. Svårt att förklara - han gillar minst sagt sex (rollspel, olika ställningar etc) kanske inte ovanligt att man gillar sex men om man sitter häktad för att ha mördat en ung fin tjej och man är med i flertal grupper som har med sex och modeller att göra så stärks iaf mina misstankar väldigt fort.. För den delen är han med i någon grupp serialkiller.mobi på Facebook kan inte se innehållet i vad det är för grupp då måste jag lägga till gruppen och det vill jag inte. Men skumt är det..

Ok tusen tack! Har hittills trott fel killar sitter inne MEN detta väckte en hel del oro o ett par höjda ögonbryn.
2015-06-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Och istället för att mörda konkurrenterna mördar han en tjej som inte har med saken att göra?

Mördar han konkurrenterna så utsätter han ju sig själv för misstanke. Genom att mörda en ung tjej och plantera bevis mot litauerna så drar han blickarna ifrån sig, minimerar chanserna att det i framtiden kan tillåtas utländska svartarbetare i området. Hade han mördat nån av litauerna hade de fått bygdens sympatier. Genom att göra dem till mördare planteras ett agg mot dem istället.

En föredetta anställd på gården har lokalkännedom och har eventuellt kvar nycklar till byggnader.

Kan någon som bor i området läcka om vem som tidigare utfört litauernas jobb?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in