2015-06-23, 19:39
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Advokaternas och åklagares uttalanden samt Hovrättens agerande.
Vad har åklagaren sagt om dagens bevisläge!
2015-06-23, 19:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men är du sann? Börjar du ge dig på definitioner av sent och tidigt?

Eftersom han åkte vid 20-tiden bör han ha varit framme tidigast kring 20:30. Larmade polis strax innan 22 va?
Alltså var han inte på plats "sen kväll" 20.30- 21.00 är inte vad som normalt avses med "sen" kväll.
2015-06-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan bara inte inse hur någon erfarenhet skulle vara tillämplig för att gissa fram vilken bevisning som en given åklagare har mot en given misstänkt om utredningen inte läcker.

Isåfall har någon brutit mot det på längden och på tvären här i tråden diskuterade yppandeförbudet. Det har inget undantag för att att meddela sig med publicitetsglada pensionerade kollegor.

Jag tror att någon/några faktiskt kan han brutit mot yppandeförbudet.
2015-06-23, 19:42
Medlem
Citat:
Verkligen.
Så det har aldrig hänt tidigare att fel GM sitter i häkte menar du?
Klart det händer--------t.s.x i Anna Lind-mordet satt ju fel person iaf anh i börj.
I detta fall satt de skäl misst först----med tiden har bev stärks till sannolika skäl.

Just detta tyd på att de=skyld, dock inte offentl vilka nya bev som tillkommit !
Klart som fan åkl=rätt ute till 95% !
2015-06-23, 19:42
Medlem
Citat:

Att advokaten har en skiljaktig mening är självklart, men att åklagaren, TR samt HR skulle dela den? Var får du det ifrån?
2015-06-23, 19:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hur konstaterade du att pappan inte har heltäckande alibi?

Micro113 tänker nog att p.g.a. han varit helt ensam under bilfärd till café och även till en början letandes vid cafét, så är det inte ett heltäckande alibi. Men vi vet för lite för att veta något om detta.

Någon/några kan ha sett honom på vägen körandes i den själv. Kanske till och med flera från sig skilda vittnen från olika geografiska platser.

Någon/några kan ha sett honom vid cafét letandes, utan att han samtidigt gjorde konstiga saker med sin dotter.

Micro113 kan inte veta, ingen av oss kan. Kan ni inte ge er och bara lämna just detta ämne för en stund?

Återta det när ni lugnat ner er.
2015-06-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
NFC drar nu ner på sin verksamhet för semester och om de sitter fortsatt häktade efter sommaren så kan man anta att det kan ta 6-8 veckor innan ALLA svar kommit från tekniska bevisningen då är vi framme i början av oktober

Precis och FUP ligger under granen
2015-06-23, 19:45
Medlem
locknlolls avatar
Citat:

Så på detta bygger du ord som stenklar ?
Jag tycker mer att ord som grumligt grus passar bättre in på ditt uttalande.

Advokaten är sin vana trogen när han påstår att det finns inga bevis. Vad annat att vänta`?
Men Vad jag kan se så är litauerna inte fria. Okey damen är fri, men inte bröderna.
Reflektion ?
2015-06-23, 19:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Alltså var han inte på plats "sen kväll" 20.30- 21.00 är inte vad som normalt avses med "sen" kväll.

Istället för att snöa in på fadern, som med stor sannolikhet känner djup sorg just nu, kan du väl vidga vyerna lite och tänka någon av faderns militärvänner. Jag ser då det som mer sannolikt. De är specialutbildade militärer, de kan organisera ett sånt här försvinnande och få det att se ut hur som helst. Åtminstone de skickligaste.
Kolla alla militärer som varit i Blomberg de tre helgerna Lisa jobbade, det kan vara ett spår.
2015-06-23, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:

Sluta med ditt ordbajseri, även polisen använder detta uttryck jag skrev.
Återigen:
Hur fick pappan henne till Martorp anser du?
Dvs från den tid han anlände till caféet och tills polis larmades.
2015-06-23, 19:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så på detta bygger du ord som stenklar ?
Jag tycker mer att ord som grumligt grus passar bättre in på ditt uttalande.

Advokaten är sin vana trogen när han påstår att det finns inga bevis. Vad annat att vänta`?
Men Vad jag kan se så är litauerna inte fria. Okey damen är fri, men inte bröderna.
Reflektion ?
Ja, grumligt grus fungerar också för att beskriva bevisläget just nu.

Åklagaren säger att han argumenterat på samma grund som i första häktningsförhandlingen.

Citat:
I handläggningen av den yngre broderns häktningsöverklagan så har hovrätten begärt in ett yttrande från Lars-Göran Wennerholm, något som han har skickat in under tisdagsmorgonen.
– Jag anser att det är sannolika skäl så jag argumenterar för det precis som jag gjorde i tingsrätten, sedan får vi se hur hovrätten bedömer det, säger Lars-Göran Wennerholm.
http://www.expressen.se/gt/i-dag-fattas-beslut-om-haktningen-i-lisa-fallet/
2015-06-23, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Istället för att snöa in på fadern, som med stor sannolikhet känner djup sorg just nu, kan du väl vidga vyerna lite och tänka någon av faderns militärvänner. Jag ser då det som mer sannolikt. De är specialutbildade militärer, de kan organisera ett sånt här försvinnande och få det att se ut hur som helst. Åtminstone de skickligaste.
Kolla alla militärer som varit i Blomberg de tre helgerna Lisa jobbade, det kan vara ett spår.
Det är svårt att se varför någon av dem skulle ge sig på Lisa - dessutom finns ju inget som binder dem till platsen mellan 18.23 och fram till att pappan möjligen ringer dem (är ju inte ens säkert att han gjort det eftersom uppgifterna går isär på den punkten)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in