Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ja, verkligen.
Är man lite vaken kan man ju göra en kalkyl över vad som är mest sannolikt huruvida det är bröderna, som bor i området, eller Lisas pappa som pulat in hennes prylar lite här och var i trakten utan att bli upptäckt. Och när man gjort den kalkylen kan man ju fråga sig om det är värt att ödsla tid på att lägga fram en svag hypotes som dessutom sannolikt är väldigt kränkande för anhöriga till ett brottsoffer.

Så nu är fokus på vad som kan vara kränkande för anhöriga. Som om att spekulationerna på att LH blev styckad och sedan till grismat inte skulle varit sårande för anhöriga till henne. Om man inte kan skriva någonting som kan uppfattas som kränkande i ett fall där alla anhöriga är svenskar och pappan är militär, så bör man kanske lägga ned FB, i alla fall ABoK-forumet. Det som man läsa här kan man - med få undantag - oftast också går att läsa på Avpixlat och Exponerat.
2015-06-23, 17:38
Bannlyst
ÅÅ! Jag hatar denna mordutredning det är för tyst, Lisas kompisar litar blankt på den tröga polisen, Som har tagit fel gärningsmän,
2015-06-23, 17:39
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo visst, men jag vände mig mot påståendet att yppandeförbud är ekvivalent med att få böter; det finns väl ändå ingen naturlag som lär att man måste bryta ett yppandeförbud

Men tack för svar, menar inte att tjafsa
oavsett är det inget att bry sig om. Hon kan glappa utan att det får några direkta konsekvenser annat än lite småböter.
2015-06-23, 17:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commanche
Det är sista pusselbiten som gör att hela utredningen verkar så mystisk.
Det kan vara en nyckel men det slogs fast att MPS visste utan tvekan att föremålet var BOs eller ledde till BO på nåt sätt. De utrycker detta lite kryptiskt.
Antingen var ett personligt föremål från BO eller någon gammal nyckel med blod på. Det är bara att fortsätta spekulera.

Har det kommit ut något från kvinnan?

Skriver från mobilen och får ta fritt från minnet.
Har för mig att fyndet gjorde så att polisen direkt drog till bröderna och att det sen kollades efter det?
Fast jag blir osäker nu.
2015-06-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I presskonferansen säger polisen att bröderna var ca 500 meter ifrån den platsen där fyndet, som ledde till att dom hittade Lisa's lik, hittades.
På fråga om var det fyndet hittades, vil dom inte svara på det.
Polisen säger också om det omtalade fyndet, att innan dom hittade Lisa, kunde dom inte knyta fyndet till Lisa, och att det altså inte var förns efter att dom hittade Lisa att dom kunde knyta fyndet till Lisa. Mysko !!! är det någon som har en föklaring på det ?

Här är presskonferens sekvensen om ovanstående:

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM

Från 15:19 till 16:11 inne i videoen

Det som sägs är att i samband med att MP hittar ett fynd påträffar de också MGM och dessa beter sig konstigt. Därför tar polisen hand om MGM på en gång just för att dessa uppträdde misstänksamt INNAN de kontrollerar vad fyndet är.

När de väl kontrollerar fyndet så konstaterar de att det kan kopplas till Lisa. De säger aldrig att fyndet inte kopplades till Lisa.
2015-06-23, 17:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
I presskonferansen säger polisen att bröderna var ca 500 meter ifrån den platsen där fyndet, som ledde till att dom hittade Lisa's lik, hittades.
Polisen säger också om det omtalade fyndet, att innan dom hittade Lisa, kunde dom inte knyta fyndet till Lisa, och att det altså inte var förns efter att dom hittade Lisa att dom kunde knyta fyndet till Lisa. Mysko !!! är det någon som har en föklaring på det ?

Ett örhänge eller något som inte var så ovanligt att man genom påsnde direkt kan säga att det var Lisas? Utan något av typ "alla" tjejer har men när man hittar henne ser att hon har ett och det andra saknas är avrivet eller så?
2015-06-23, 17:44
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Skriver från mobilen och får ta fritt från minnet.
Har för mig att fyndet gjorde så att polisen direkt drog till bröderna och att det sen kollades efter det?
Fast jag blir osäker nu.
Ja så, har jag förstått det också.
2015-06-23, 17:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Det var därför jag tänkte att det kanske var just en nyckel.
2015-06-23, 17:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Du skrev att det inte finns tekniska bevis mot de häktade.

Dom håller inne med bevisen det är jag säker på efter att ha läst det här. http://www.expressen.se/gt/aklagaren-avslojar-56-sidors-vittnesmal/

De vill inte visa korten för försvaret så det inte börjar fabricera diverse historier. Återstår säkert en hel del labbanalyser som inte är klar även om en del med största säkerhet är klar men de håller på det för att ha vattentätt på fötterna till omhäktningen.

Ni som kommer med mer eller mindre galna teorier, gå hem och skäms. Läs men skriv inte det blir bara bajs av det.
2015-06-23, 17:48
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamantis
Det som sägs är att i samband med att MP hittar ett fynd påträffar de också MGM och dessa beter sig konstigt. Därför tar polisen hand om MGM på en gång just för att dessa uppträdde misstänksamt INNAN de kontrollerar vad fyndet är.

När de väl kontrollerar fyndet så konstaterar de att det kan kopplas till Lisa. De säger aldrig att fyndet inte kopplades till Lisa.
Som jag minns det så ser man MGM som beter sig konstigt, vilket anmäls till polisen. Polisen jagar ikapp dem och gör id-kontroll och fotograferar dem och släpper dem sedan. Fyndet görs i närheten av där MGM rörde sig och polisen åker och griper dem .Därefter hittas brottsoffer.
Senast redigerad av djembelelle 2015-06-23 kl. 17:51.
2015-06-23, 17:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det var en uppgift som Theforeigner nämnde .... kan minnas fel dock.

Du minns fel.
2015-06-23, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det var därför jag tänkte att det kanske var just en nyckel.

Hur kan en nyckel kopplas direkt till Lisa utan att man undersöker vilket lås nyckeln går till? Den enda nyckel som där och då skulle kunna kopplas direkt till Lisa borde vara en nyckel märkt Lisas nyckel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in