Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Vad är det du inte förstår av mitt förra inlägg? Men du får däremot gärna analysera årets siffror eller alla siffror innan dess, eller komma med någon analys relaterad till fysisk överhuvudtaget. Inte din nuvarande analys som verkar vara "vi vinner = bäst fysträning"
Vad har du för empiri för detta då: "[...]om vi kollar sista 15 minuter på en match kan vi konstatera att Malmö släppt in fler mål än vad man gjort och tappat betydligt fler poäng än man räddat."
Citat:
Era personalkostnader har varit i det närmsta oförändrade under dessa år, så inget stålbad på truppen lönemässigt.
Så mycket dyrare trupp än andra klubbar har vi inte heller så man kan ändå fråga sig varför har vi varit 2010-talets bästa klubb. Om jag varit tränare i en annan klubb hade jag kollat efter vad som är unikt med MFF. Hade jag varit ung lovande tränare hade jag frågat om jag fått besöka MFF under en vecka. Lars Lagerbäck gjorde ju studiebesök i MFF i mitten av 70-talet när han gick på GIH.
Citat:
Eller så är det inte konstigt alls, ni kanske inte är bäst på denna punkt och lagen vet om det.
Visst kan det vara så, men som fotbollstränare/ordförande/VD bör man snegla på de som är bäst och kolla vad de gör som man själv inte har gjort. Det är så man kommer ifatt de bästa. Det gäller taktik, hur man skapar ekonomiska resurser, träning, publikarbete osv. Det är så MFF har jobbat fast man har sneglat främst utomlands. Det gillar jag. För att skapa fördelar mot andra bör man vara innovativ för att skapa ett försprång. Jag tycker det är konstigt att man inte sneglat på MFF mer, men det gör mig inget faktiskt.
Jag säger inte att alla klubbar bör anställa brittiska fystränare, men det är konstigt att ingen fler har testat det. Vi har ju även Paul Balsom som har jobbat massor åt förbundet. Det var genom han vi hittade John Phillips inför 2009. Det var Roland Nilsson som ville ha en britt eftersom han hade bra erfarenhet av dem från åren i England.