Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man håller hastighetsbegränsningarna ja. Vet du att pappan gjort det? Jag skulle inte gjort det.
Även om det skulle ta 40 minuter så har du dessutom en lucka utan alibi för pappan.

Om du letar efter din dotter och det finns en risk att hon ligger i
diket på andra sidan vägen kör du nog inte så fort.
2015-06-23, 14:24
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har det publicerats bilder från TR?

Nej, men har för mig att de tidningar m.m., som liverapporterade från häktningen anmärkte på att hon såg uppenbart tagen ut.
2015-06-23, 14:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det tror inte jag heller - men att vi inte tror det utesluter ju inte det.

Det är mycket i så fall som inte kan uteslutas. För den sakens skull behöver man inte diskutera pappans eventuella skull in absurdum.

Lägg ner det där tramset.
2015-06-23, 14:27
Medlem
Nu har jag inte sett något som tyder på detta men en tanke i att det sågs flera personer i området.

Med tanke på att Lisas familj bor i Skövde så borde familjen ha bekanta runt om Skövde, kanske i Källby någonstans eller i Lidköping som är ungefär 20 mins bilfärd från Kafét. Kanske rent av släkt i området.

Om jag hade minsta antydan eller oro över att något hade hänt min dotter skulle jag ringa alla jag kan som kan komma till platsen före mig när jag är på väg dit jag tror hon kan befinna sig.
Oavsett om det är kollegor, släkt, vänner.
2015-06-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har det publicerats bilder från TR?

15:43
Kvinnan förs in. Hon är blek och rödgråten

15:50
Den 34-åriga kvinnan ger ett helt annat intryck än den tidigare häktade mannen. Hon ser närmast förtvivlad ut.

17:37
Kvinnan ser helt uppgiven och förvirrad ut. Till skillnad mot den först häktade förs hon ut utan handfängsel
2015-06-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Det någon skrev tidigare idag när det var diskussion om Missing People om vilka rättigheter dom hade att undersöka uthus etc. Denne hade ju varit med i söket (MP) och påstod sig ha hört vissa rykten av andra i söket som hade närmare relation till flickan.

Dumt att spekulera, men var det så att pappan fått ytterligare samtal när tjejen verkade bli bortförd och hon skrikit så kan ju det vara orsaken att det gick till Interpol så snabbt eller att polisen tog försvinnandet på allvar så pass fort. Men isåfall är ju det mörkade uppgifter som ja inte har kommit fram i media.

Ja, absolut troligt, men jag tror inte det gått till så, då hade media varit över det redan.
Vi vet att man försökt ringa Lisa efter 18.30, men att telefonen då varit avstängd.
Om det sen är så långsökt som valfri Taken-film så förstår jag om interpol blev inkopplade tidigare.

Men jag litar på det som sagts och skrivits, att interpol blir automatiskt inkopplade 3 dagar efter försvinnandet.
2015-06-23, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
En del uppgifter säger att polisen kom till platsen 21.30, och inte kl.22
Vilka är bekräftade?
Inga vad jag vet.
En del uppgifter säger också föräldrarna åkte till kaféet, andra att pappan var den som åkte dit. Vilken som är riktig är inte heller bekräftat.
2015-06-23, 14:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Båda bröderna fortsatt häktade på sannolika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Då har alltså även hovrätten fastslagit att bröderna är på sannolika skäl misstänkta för mordet.

Det var den första hållpunkten, som innebär att bevisning såsom den ser ut idag ger fog för bedömningen att de är på sannolika skäl misstänka för brottet. Nu återstår att se vad som sker när den tekniska bevisningen börjar rulla in, pekar den alltjämt mot bröderna eller åt ett annat håll? Vid det senare kommer åklagaren givetvis behöva fundera på huruvida han inte ska begära att häktningen hävs.

vet vi i a f att både den 35-årige brodern och den 31-årige brodern är fortsatt häktade på sannolika skäl misstänkta för mordet på Lisa.

Med andra ord så måste åklagaren i dagsläget ha tillräckligt på fötterna för att HR skulle kunna fastställa det som TR meddelade för precis en vecka.

Därmed inte sagt att de kommer att bli dömda, men genom att både TR och HR har kommit fram till samma resultat har brödernas sits försämrats.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-23 kl. 14:39.
2015-06-23, 14:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om du letar efter din dotter och det finns en risk att hon ligger i
diket på andra sidan vägen kör du nog inte så fort.
Jag skulle ha utgått från att hon blivit stående i första hand, eftersom det är mest sannolikt. Jag skulle dessutom ansett att det var av vikt att ta mig till utgångsplatsen så fort som möjligt och starta därifrån.
Det är det naturliga.
2015-06-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Då har alltså även hovrätten fastslagit att bröderna är på sannolika skäl misstänkta för mordet.

Det var den första hållpunkten, som innebär att bevisning såsom den ser ut idag ger fog för bedömningen att de är på sannolika skäl misstänka för brottet. Nu återstår att se vad som sker när den tekniska bevisningen börjar rulla in, pekar den alltjämt mot bröderna eller åt ett annat håll? Vid det senare kommer åklagaren givetvis behöva fundera på huruvida han inte ska begära att häktningen hävs.

Det hände i alla fall lite grejer som åklagaren sa igår.
Ingen teknisk bevisning påstås det.
Undrar om kvinnan sagt något i förhör.
2015-06-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
vet vi i a f att både den 35-årige brodern och den 31-årige brodern är fortsatt häktade på sannolika skäl.

Med andra ord så måste åklagaren i dagsläget ha tillräckligt på fötterna för att HD skulle kunna fastställa det som TR meddelade för precis en vecka.

Därmed inte sagt att de kommer att bli dömda, men genom att både TR och HR har kommit fram till samma resultat har brödernas sits försämrats.

Verkligen!
Tycker att alla teorier om annan GM är rätt så långt borta nu, även om de finns kvar.
2015-06-23, 14:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Nu har jag inte sett något som tyder på detta men en tanke i att det sågs flera personer i området.

Med tanke på att Lisas familj bor i Skövde så borde familjen ha bekanta runt om Skövde, kanske i Källby någonstans eller i Lidköping som är ungefär 20 mins bilfärd från Kafét. Kanske rent av släkt i området.

Om jag hade minsta antydan eller oro över att något hade hänt min dotter skulle jag ringa alla jag kan som kan komma till platsen före mig när jag är på väg dit jag tror hon kan befinna sig.
Oavsett om det är kollegor, släkt, vänner.
Du skulle knappast slå på stortrumman innan du visste att det faktiskt fanns en möjlighet att något hänt henne.
Att första tanken skulle vara brott är liksom inte så nära för de allra flesta och de flesta skriker inte "vargen kommer" varje gång en unge är sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in