Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ni som förkastat idén om pappan o spyr galla på dom som tror att han är GM lr bollar med idén om d, förstör hela grejen med FB. D här är ingen empatisida lr med moral. D här är en sida där dom äckligaste av dom äckliga möter änglarnas ängel. Så kväv inte sista anhalten demokrati o frihet genom o tvinga på er moral utan låt var o en diskutera fritt utan påhopp. Sen om d är smaklöst ja, då får d vara d, anhöriga o känsliga borde tänkt på d innan d kom in på FB.

Ska inte samma regel gälla alla enkelriktade miffon som skriker "idiot" och annat till människor som försöker tänka utanför boxen?

FB´s hatare/mobbare sitter med tangentbordet redo och väntar på rätt tillfälle, likt rovdjur, på att någon ska skriva något som inte passar in i deras eget tänk.
2015-06-23, 14:13
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av add315
Är du allvarlig? Om man ska spekulera i pappan så måste det finnas realistiska argument. Det gör det inte. det kommer upp helt orealistiska argument helt utan grunder baserade på absolut ingenting och dessa personer är dom som förstör fb... Handlar inte om moral överhuvudtaget, det handlar om analysförmåga som inte bara baseras på någon "känsla"

1. Pappan var den sista som officiellt hade kontakt med LH(SMS)
2. Han har befunnit på/omkring gärningsplatsen

Tror heller inte att det är han men att i det här läget utesluta hypotesen är dåligt polisarbete.
2015-06-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
39 minuter med bil enligt Google, om man kör över källby (45 km),
småvägar lär knappast gå fortare,

42 minuter enligt Eniro. Så det ligger väl på något däremellan. Knappast några 20 minuter alltså som påståtts i tråden.
2015-06-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Lek inte smart med mig lilla notarie. Har varit i rättssalar lika mycket som du o i långt tidigare ålder än dig.

" Åklagaren själv ansåg att det inte längre förelåg skäl att häkta henne," betyder att hon inte är skyldig till anklagelserna,dvs misstankegraden skäligen (mindre än 50%) inte uppbnåddes således OSKYLDIG
"hovrätten gjorde således ingen bedömning såvitt avser hennes häktning." HR gjorde bedömningen att då åklagaren inte ens sökt omhäktning på kvinnan o släppa henne

Ät bajs 😘

Troligtvis har hon suttit i häktet för det mästa i korsförhör. Korsförhör i det här fallet kan vara lämplig när dessa tre personer har levt och arbetat så tajt med varandra. De kunde ens knappt undvika varandra. De levde nära varandra dygnet runt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korsf%C3%B6rh%C3%B6r
2015-06-23, 14:15
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage

Tror heller inte att det är han men att i det här läget utesluta hypotesen är dåligt polisarbete.
Har du någon källa på att polisen har uteslutit den hypotesen? Eftersom du vet att det är dåligt polisarbete utgår jag från att du vet mer än vad som har framkommit i massmedia.
2015-06-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Får man fråga hur det kom sig, trodde pappan att hon hade blivit förd utomlands?

Ingen aning faktiskt, men jag tror att polisen tog det säkra före det osäkra och kontaktade interpol.
2015-06-23, 14:16
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage

Att utesluta den hypotesen är tecken på att polisen inte lider av psykotiska föreställningar.
2015-06-23, 14:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Varifrån kommer uppgiften och vet vi vem denne unge man är?
Första dagarnas uppgifter berättade om en ung man som varit synlig med mobiltelefon vid kaféet kring 21.30 tiden.
Jag vet inte om de senare identifierat honom, eller om det till och med visade sig att det var kvällen före han var synlig.
2015-06-23, 14:18
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ingen aning faktiskt, men jag tror att polisen tog det säkra före det osäkra och kontaktade interpol.
Det sker automatiskt efter 3 dagar vid den här typen av försvinnande.
Inget konstigt med det.
2015-06-23, 14:19
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Att utesluta den hypotesen är tecken på att polisen inte lider av psykotiska föreställningar.
Hade de uteslutit den hypotesen direkt utan att undersöka den, så hade de lidit av oprofessionella vanföreställningar (för du tror väl inte att det aldrig händer att anhöriga mördar varandra?).
2015-06-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Alla spekulationer i den här tråden är baserade på i princip ingenting eftersom ingenting har kommit ut.
Det finns mkt begränsad info. Men det som irriterar mig är när vissa bara skriver "jag tror pappan är skyldig" sen stannar det där. Som att man går på en känsla. Det är helt ologiskt. Det måste finnas en väl beskriven anledning till varför man tkr så så att andra kan argumentera för eller emot detta. Sen får vi helt enkelt komma fram till vad som är logiskt. Men nu uppkommer bara massa "känslor" att vissa är GM. Det förstör tråden. Dessutom har pappan vart uppe förr och enligt mig kan vi avfärda honom helt baserat på den begränsade info vi just nu har.
2015-06-23, 14:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
42 minuter enligt Eniro. Så det ligger väl på något däremellan. Knappast några 20 minuter alltså som påståtts i tråden.
Om man håller hastighetsbegränsningarna ja. Vet du att pappan gjort det? Jag skulle inte gjort det.
Även om det skulle ta 40 minuter så har du dessutom en lucka utan alibi för pappan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in