Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 11:38
Medlem
letspanics avatar
Finns förmodligen inget skäl att hålla någon häktad en längre tid för skyddande av brottsling.
2015-06-23, 11:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men vart ska hon ta vägen, jag tänker på "misstankarna kvarstår".
Säkert många som vill vrida sanningen ur henne.
Det ska "många" ge fan i, om inte annat så för att det riskerar att sabba utredningen och minska möjligheterna till lagföring för brottet.
2015-06-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Hon är fortfarande misstänkt för inblandning dock.

Misstänkt och skyldig är samma sak??
2015-06-23, 11:40
Medlem
Catings avatar
När nu kvinnan släpps fri, kan det tolkas som att hennes uppgifter om vad som hänt, inte längre kan vara till men för utredningen ? Eller är hon förbjuden att tala med tex media ?
2015-06-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Vad barnsliga ni som skriver om att "någon bör vrida sanningen ur henne" är. Varför skulle man göra det? Sanningen har ju enligt det Svenska rättsystemet redan kommit fram, grovt tolkat. Så hon kan dom som vill "vrida sanningen ur henne" bara kyssa i röven. Hade jag suttit oskyldigt dömd, så hade jag krävt mer än 30 000. Och rätta mig om jag har fel, men är hon oskyldig, så kommer hon få skadestånd...och även de andra om de blir fria.

Tack!

Det va jag som skrev "vrida sanningen ur henne".
Det finns risk för hennes säkerhet menar jag.
Det va ingen uppmaning till någon.
Hoppas du förstod nu.
2015-06-23, 11:42
Medlem
Hon måste givetvis åka till hemlig plats. Har svårt att tro att hon återvänder till bostaden just nu.
2015-06-23, 11:42
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Misstänkt och skyldig är samma sak??

Nej, vem har sagt det?
2015-06-23, 11:43
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
När nu kvinnan släpps fri, kan det tolkas som att hennes uppgifter om vad som hänt, inte längre kan vara till men för utredningen ? Eller är hon förbjuden att tala med tex media ?

Nja, hon kan fortfarande vara till men för utredningen (och således beläggas med yppandeförbud som vilken förhörsperson som helst) däremot är misstankegraden för brott gentemot henne tillräckligt hög för att skäl ska finnas att häkta henne.
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och HR avstod från muntlig förhandling. Hovrättsbeslut beträffande häktning av NB

Förlåt, har ingen möjlighet att ladda hem filer från där jag sitter för tillfället (arbetet). Har man beslutat om fortsatt häktning av den yngre brodern? Ser inget om det i media. Om du orkar och har tid, får du gärna förklara för mig som inte hänger med just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Hon må ha vissa rättigheter lagligt sätt, men hon är ju inte direkt den mest omtyckta personen i Sverige just nu , och man får väl för hennes skull hoppas att polisen har bra koll på henne. Annars tror jag att det finns en del folk där ute som bara väntar på en chans att som någon annan skrev, "krama sanningen ur henne".

Möjligtvis någon av pappans kollegor

Har svårt att tro att nån av pappans kollegor skulle vara så korkade att ge sig på en oskyldig kvinna...
och den som gör det är nog den som är mest sjuk i detta resonemang.
Hon är släppt..alltså inte skyldig.
Hoppas du blir oskyldigt haktad nång¨ång så du får känna på hur det är att bli hatad för nåt du inte gjort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det va jag som skrev "vrida sanningen ur henne".
Det finns risk för hennes säkerhet menar jag.
Det va ingen uppmaning till någon.
Hoppas du förstod nu.

Det va INTE dig jag syftade på. jag tog bara din text som ett exempel...men jag hoppas du förstår vad jag menar. Folk är så jävla tuffa bakom sin skärm. Det hade säkert slutat med att den Litauiska tanten hade smiskat dom med sin toffel...
2015-06-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Kan någon bekräfta med källa att det finns nakenbilder på Lisa som GM tagit?
Det tror jag är bullshit att det skulle finnas några sådana bilder men finns det vill jag gärna ta del utav det givetvis..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in