Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 11:33
Bannlyst
Fy vad äckliga ni är. "Vrida ur sanningar" ur kvinnan o "plocka henne". Era fittor..hon har suttit häktad oskyldigt på den LÄGRE misstänkgraden o nu släpps och är inte längre misstänkt men NI har redan hängt ut henne o dömt henne. Råttor ni är, om HR bedömer att hon är oskyldig vem fan ni o öppna munnen, piss e ni.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men vart ska hon ta vägen, jag tänker på "misstankarna kvarstår".
Säkert många som vill vrida sanningen ur henne.
Alltså hon vet nog inte så mycket tror jag om man räknar riktiga bevis. Att hon anar att bröderna är skyldiga är väl dock inte helt osannolikt. Sen tror jag inte att någon skulle röra henne för folk verkar ju se henne som genomgod och tycka att hon absolut inte skulle kunna vara inblandad i en sån här gärning.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vad menar du egentligen?Nästan en månadslön?
30 000 skattefritt är det inte så många som tjänar på en månad i Sverige.Du måste vara helt fel ute i ditt resonemang nu.

Vad har du fått dina siffror ifrån gällande månadslön osv?

Schablonmässigt, säg att man får cirka 1 410 000 kr per år (jämför med Joy Rahmans ersättning t.ex. om 10,2 miljoner kr för 8,5 års frihetsberövande) vilket blir ca 3 850 kr per dag och på en vecka blir det ca 27 000 kr (inte riktigt 30 000 kr således). Sen är varje fall unikt så detta är verkligen definitionen på ett schablonräknande men säg att hon får i vart fall 20 000 kr om hon skulle vara helt oskyldig.
2015-06-23, 11:34
Medlem
Hon i förklädet kommer väl ha span på sig nu?
2015-06-23, 11:35
Medlem
irishrages avatar
Kan någon bekräfta med källa att det finns nakenbilder på Lisa som GM tagit?
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
"Förstöra bevis" och trampa sönder en mobiltelefon känns dock inte riktigt som samma sak. Snarare är det väl att hindra offret från att göra något med mobilen medan/innan man begår sitt övergrepp?
Jo, men inga delar hittades på platsen och fem minuter senare eller så, tycks det, slängdes delar ut på en åker. Jag menar inte att våld täkt är omöjlig, men mindre sannolik.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Men vad får er att tro att hon får en insättning på sitt konto per automatik nu bara för att hon släpps?
Kvinnan är fortfarande misstänkt, och tro mig hon kommer inte kunna begå ett litet misstag så är det kört för henne. Skulle hon senare visa sig helt ovetandes om vad som skett och därmed suttit häktad utan att blivit fälld och kan då yrka på ersättning.

Man har släppt henne för att det inte finns anledning att tro att hon kan undanröja bevis/försvåra utredningen. (Kanske för att all bevisning som behövs redan är säkrad).

Det får hon inte. Jag som uttryckte mig klantigt, jag vill endast påvisa att om man suttit häktad utan anledning har man rätt till viss ersättning. För att i viss mån tysta ner skaran som kan tänktas tro att vi häktar folk vid får våg utan repressalier.
2015-06-23, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Man har släppt henne för att det inte finns anledning att tro att hon kan undanröja bevis/försvåra utredningen. (Kanske för att all bevisning som behövs redan är säkrad).

Man har släppt henne pga hon inte anses vara skyldig till det brott hon stod anklagad för. Inget annat. Hitta inte på historier mupp!
2015-06-23, 11:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Även svt text uppger att kvinnan fortfarande är misstänkt.
Ja, det är ju åklagaren som äger den frågan. Vad försvararna säger sig ha uppfattat är mindre intressant vad gäller misstankar.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Fy vad äckliga ni är. "Vrida ur sanningar" ur kvinnan o "plocka henne". Era fittor..hon har suttit häktad oskyldigt på den LÄGRE misstänkgraden o nu släpps och är inte längre misstänkt men NI har redan hängt ut henne o dömt henne. Råttor ni är, om HR bedömer att hon är oskyldig vem fan ni o öppna munnen, piss e ni.

Faktakorrigering: Åklagaren själv ansåg att det inte längre förelåg skäl att häkta henne, hovrätten gjorde således ingen bedömning såvitt avser hennes häktning.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nej, och om man får göra en tolkning av det som förevarit de senaste dagarna får man nästan tro att det finns en huvudmisstänkt, dvs. den äldre brodern.
Han har helt klart en otäck blick. Om det är så att den yngre brodern enbart har varit uppstädare så kan det nog komma ett genombrott snart i utredningen för inte fan vill han riskera åka in på livstid om han inte är skyldig till mord.
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Man har släppt henne pga hon inte anses vara skyldig till det brott hon stod anklagad för. Inget annat. Hitta inte på historier mupp!

Hon är fortfarande misstänkt för inblandning dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in