Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 11:18
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Menar du att en kvinna utan fungerande mobil inte är möjlig att våldta? Om en kvinna blir överfallen skulle hon kunna skydda sig från fortsatt angrepp om hon lyckas slänga mobil och trampa sönder den?
Nej, jag menar att det är troligt att våldtäkt sker innan gm förstör bevis. Ditt resonemang kommer från dig.
2015-06-23, 11:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tänkte mer på att den yngre brodern, avseende vad jag menar med delning. Han kan ju komma att få ändringar, med tanke på att det var kring honom HR ville ha in åklagarens "klargörande"
Ja, sänker HR misstankegraden till skäligen misstänkt måste han släppas, eftersom tiden för begäran om omhäktning har gått ut.
2015-06-23, 11:19
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hm. Inte direkt som de behövde någon betänketid heller.

Nej, och om man får göra en tolkning av det som förevarit de senaste dagarna får man nästan tro att det finns en huvudmisstänkt, dvs. den äldre brodern.
2015-06-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Kvinnan kan då inkassera nästan en hel månadslön (ca 30 000 kr skattefritt) för en veckas häktessittande.

Men vart ska hon ta vägen, jag tänker på "misstankarna kvarstår".
Säkert många som vill vrida sanningen ur henne.
2015-06-23, 11:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hm. Inte direkt som de behövde någon betänketid heller.
Och HR avstod från muntlig förhandling. Hovrättsbeslut beträffande häktning av NB
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men vart ska hon ta vägen, jag tänker på "misstankarna kvarstår".
Säkert många som vill vrida sanningen ur henne.

Bra fråga, ville bara poängtera vilka rättigheter en person som suttit felaktigt häktad i en vecka har.
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Kvinnan släpps fri, fortfarande misstänkt.

Var fick du uppgiften att hon fortfarande är misstänkt? Jag följer SRs liverapportering, och där sägs det att advokaten ej fått besked om att hon fortfarande är misstänkt. Säger inte att du har fel men är nyfiken på var du såg det?

"Marie Schnell:
- Vi har fått besked om att hon ska släppas från åklagaren, säger advokat Håkan Johnsson till P4 Skaraborg.
Är hon fortsatt misstänkt?
- Det har vi inte fått något besked om, säger Håkan Johnsson
."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6195703
Senast redigerad av Cating 2015-06-23 kl. 11:24.
2015-06-23, 11:22
Medlem
[quote=CarlJanne75|53797831]Men vart ska hon ta vägen, jag tänker på "misstankarna kvarstår".
Säkert många som vill vrida sanningen ur henne.[/QU
De som tänker tanken att skada henne innan man ens vet sanningen om allt detta är inte ett dugg bättre än den/de som mördat lisa.
2015-06-23, 11:22
Medlem
boqpods avatar
Då är saken klar.
Den äldre brodern har varit delaktig i mordet på LH, huruvida den yngre brodern varit delaktig på något sätt återstår att se. När hovrätten fattat beslut i hans överklagande ges en klarare bild och öppnar även för åklagaren att lämna ytterligare lite om vad han har att jobba med.
2015-06-23, 11:23
Medlem
Citat:
Nej, och om man får göra en tolkning av det som förevarit de senaste dagarna får man nästan tro att det finns en huvudmisstänkt, dvs. den äldre brodern.

Jag tyckte det lutade åt det hållet redan igår.
2015-06-23, 11:23
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Var fick du uppgiften att hon fortfarande är misstänkt? Jag följer SRs liverapportering, och där sägs det att advokaten ej fått besked om att hon fortfarande är misstänkt. Säger inte att du har fel men är nyfiken på var du såg det?

Expressen tv sa att hon fortfarande är misstänkt
2015-06-23, 11:24
Medlem
Citat:
Bra fråga, ville bara poängtera vilka rättigheter en person som suttit felaktigt häktad i en vecka har.

Hon må ha vissa rättigheter lagligt sätt, men hon är ju inte direkt den mest omtyckta personen i Sverige just nu , och man får väl för hennes skull hoppas att polisen har bra koll på henne. Annars tror jag att det finns en del folk där ute som bara väntar på en chans att som någon annan skrev, "krama sanningen ur henne".

Möjligtvis någon av pappans kollegor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in