Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Finns det något klipp från presskonferensen när polisen råkade säga något om "hittat en del av Lisa" eller hur han formulerade sig?
http://picosong.com/gVHg/
2015-06-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Min hypotes är att bara en enda av bröderna är skyldig och att de andra två i trion inte har en susning. Som anhängare av Okkams rakkniv finns det inget som är mer 'enkelt' i denna tragedin än att en brorsa har ställt till det som fan och försökt rädda ansiktet på sig själv inför bror / svägerska hustru. Han har farit som en skottspole mellan brottsplats och fyndplats och försökt städa upp efter sig själv, men nu har han ingen som helst kontakt med sin bror eller kvinnan och nu sitter han och hoppas att bevisen inte ska hålla. Att de inte håller mot hans brorsa och kvinnan vet han ju förstås och därmed kommer de aldrig att dömas. Jag kan in nuläget inte se någon bättre förklaring än att MP och polis hade radarn på hela trion men att det bara finns en gärningsman som kommer att hålla käften så länge de inte hittar graverande bevis.

Att de har funnits på radarn kanske redan inom ett/två dygn från försvinnandet är jag tämligen säker på. De passar in på en lokal figur/figurer med god kännedom om området vilket knappast någon kan förneka. De har dessutom kunnat röra sig hyfsat fritt i området utan att MPS eller andra fäst särskild uppmärksamhet på dem mer än länsman. Det finns förmodligen en drös med iakttagelser som länsman samlat ihop från vittnen och var för sig kanske oviktiga men i sammanhanget för den som sammanställer viktiga pusselbitar.

En särdeles viktig pusselbit ramlade ner på fredagens eftermiddag/kväll och polisen skred till verket och grep trion, sen gick allt i en hiskelig fart och kroppen hittades.
2015-06-23, 00:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan de ha blåst in? Kanske det var i ladan hon överfölls/dödades eller slogs medvetslös? Kvittot kan ha ramlat ur ficka på jackan (eller plånbok som genomsöks?)
Jag tror jag citerade fel.
Det var menat till den som fått för sig lisa kört själv till martorp och blivit överfallen där, och gm kört tillbaka moppen till caféet; )
Medlem
Citat:
Finns det något klipp från presskonferensen när polisen råkade säga något om "hittat en del av Lisa" eller hur han formulerade sig?

Men herregud när ska folk släppa det där klippet?
Han sa "där de hittade Lisa senare" men nån idiot trodde att han sa "där de hittade Lisas ena".
Släpp det!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Men han säger"och där hittar vi Lisa senare"
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Vart hittar man källan till det samtalet och vart läste du det?? För om han nu va ute och fiskade den dagen hon försvann dvs på söndagen...då måste han varit smått galen...det blåste typ kuling då!!

En lite kul aspekt är att Skype-samtal lagras inte och går inte att spåra i efterhand - till skillnad från t.ex. SMS.
2015-06-23, 00:12
Medlem
Citat:

Fast det stämde ju inte. Folk trodde att polisen sa "i det aktuella sökområdet hittade vi Lisas ena....", men han säger "i det aktuella sökområdet hittade vi Lisa SENARE"
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Märk väl att jag skrev fullt möjligt. Och jaa, de som har pengar har nog inga problem att sätta dit "balterna" som någon skrev.
Och det är mycket möjligt att de har rätt personer bakom lås och bom just nu, du kanske vet?? Men en omöjlighet är det inte! Även om inte Helena mördades igår borde ju gärningsmannen sitta bakom lås och bom och Helena vara hittad i så fall!! där
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, så det mördas en massa folk och sen får någon pengar för att göra av med kropparna?
Ok, då säger vi det. Sluta kolla på gudfadern..
Om det går till så så hade vi haft mycket fler fall av saknade personer i just det området, inte bara LH och Helena!
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

men syftade inte polisen på Lisas ena handske? Har för mig det
2015-06-23, 00:13
Medlem
Citat:
Telefonen har ett IMEI nummer som syns hos operatörerna.

Min poäng med teorin om att Lisa skulle ha kommit överens med litauerna att köpa sprit från dem är följande. Polisen har någonting som knyter litauerna till Lisa. Den enda anledningen till att de är sannolikt misstänkta kan inte vara att de är litauer och ''deras sätt att vara'' . Någon bevisning som talar för att det finns en koppling mellan Lisa och dem måste väl finnas, även om det inte finns teknisk bevisning i form av DNA? Annars är häktandet av dem helt obegripligt.
2015-06-23, 00:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ok, om polisen är på rätt spår, tror jag på den äldre brodern vilket jag redogjorde för tidigare.
Men alltså han har bott i Sverige i 6 år med en fet fru och har inga barn.
Den yngre brodern har inte bott här alls lika länge och har ett liv i Litauen med barn och en fräsch fru.
Say no more.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=53793658
2015-06-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
En lite kul aspekt är att Skype-samtal lagras inte och går inte att spåra i efterhand - till skillnad från t.ex. SMS.

Men du kan väl fortfarande se när senaste samtal skett??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in