Citat:
Ursprungligen postat av
Kallas
Jag håller nog med Dig om detta. Jag var själv lite fundersam men gruppledaren var helt på det klara med att det fanns ett lagrum som gav tillåtelse till detta i och med att man kunde tänka sig att LH t.ex. kunde skadat sig och sökt hjälp/gömt sig och kunde därigenom hittas vid liv. Han hade t.o.m. ett namn på lagen som jag ej kommer ihåg och detta hade kommit uppifrån Missing Peoples jurister. Själv är jag ingen lagvrängare men det verkar väl logiskt om det vore så i alla fall.
Jag skulle dessutom inte vilja vara den person som nekat en genomsökning som senare skulle visa sig ha räddat ett liv...
Jag är inte heller juridiskt kunnig, men nog fan ska jag kunna neka folk tillträde på mina ägor om jag vill. Det spelar ingen roll vem som har försvunnit. På min mark och i mina byggnader är det jag och min familj som huserar. Varför skulle vi släppa in främlingar att rota genom vårt hem? Det är ju helt bisarrt.
Om det hade skett ett allvarligt brott på min mark så hade polisen haft beslut från åklagare om att söka genom fastigheten. Så är det med det. Jag kan känna att det här kan vara värt att gå vidare med. Gör MPS alltid på det här viset? I så fall är det jävligt allvarligt.