Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, precis, för att han är oerhört otydlig i det uttalandet! Som sagt, det kan betyda mycket!

han säger exakt mycket tydligt:
Citat:
efter häktningsförhandlingen så gick vi ut och sa att jag inte har för avsikt att kommentera, utan det är när något nytt händer som man kan gå ut med det.

"Åt ett annat håll" är bara extraploerad hitte-på
2015-06-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Säkerligen mycket som tillförts utredningen. Men att riskera att spoliera det bara för att tillgodose media och tråden här vore bara omdömeslöst.

Jag lutar mig tillbaka och låter dom arbeta för att lösa detta. Det är dom trots allt bäst skickade för. Dom har garanterat fått massor av resurser för att lösa detta fall. Jag tror dom vet vad dom gör.

Bra skrivet!
Yppandeförbudet gäller fortfarande, och därför får vi inga klara besked på vad de har och inte har.

Håller dock med om att "Imorgon händer det grejer" är ett VÄLDIGT dåligt och respektlöst uttalande, för alla parter!
Medlem
Jag väljer att lita på polis och rättinstanser denna gången. Väljer att tro att tystnaden inte innebär mer än att dom faktiskt sköter sitt jobb.
Medlem
CarlosRexs avatar
Polisen har med stor sannolikhet varit övertygad om brödernas skuld och deras formel har varit 1+x=2. Det har sagts i pressen att någon kommer att göra ett misstag. Detta misstag skulle ge värdet av x.

När MGM konfronterades av MP och hittade fyndet i samband med detta fick de värdet 1 av x. Detta ledde till att Lisa hittades och trion nu sitter häktade.

Säger inte med detta att de måste vara skyldiga, det finns inte ännu något facit längst bak i denna mattebok.
Medlem
Öisar´ns avatar
Som företagare har jag väldigt svårt att förstå om inte polisen är "mycket intresserad" av AJ då allt som skett är på hans ägor och i hans byggnader.
Funderar även på om hans midsommarfirande inte är ett spel för galleriet i och med hans "frikostiga sista intervju".
Han kanske istället satte sig ner på ett lugnt ställe och intervjuades av utredare
2015-06-22, 20:17
Medlem
"Imorgon händer det grejer" behöver inte vara citerat direkt från honom. Expressen är väl trots allt en inte-så-jätte-seriöst nyhetssida. Kan varit de som fifflat lite med hans ord?
2015-06-22, 20:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
skulle då alla ev bli frigivna och det visar sig att de är oskyldiga , då har Sverige gjort bort sig totalt
och vad ska Litauen få för tankar då om Sveriges rättsväsende ?

Rimligen att vi har ett okorrumperat och rättssäkert rättsväsende.
2015-06-22, 20:20
Medlem
Jag undrar om Lisa Holm tyckte om katter!
2015-06-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Rimligen att vi har ett okorrumperat och rättssäkert rättsväsende.

Eller att det svajar på de lägre nivåerna men är bra på högre nivåer.
2015-06-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
"Imorgon händer det grejer" behöver inte vara citerat direkt från honom. Expressen är väl trots allt en inte-så-jätte-seriöst nyhetssida. Kan varit de som fifflat lite med hans ord?

I morgon händer det l i t e grejer, säger han när Expressen når honom på måndagskvällen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Bra skrivet!
Yppandeförbudet gäller fortfarande, och därför får vi inga klara besked på vad de har och inte har.

Håller dock med om att "Imorgon händer det grejer" är ett VÄLDIGT dåligt och respektlöst uttalande, för alla parter!
Vad ska man kalla det om de häktade släpps i morgon? Är det att det "händer grejer". HR sänker misstankegraden från på sannolika skäl misstänkta till kan misstänkas. Det händer inte varje dag i mordmål.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det låter onekligen tunt. Han har ingenting!
"Imorgon händer det lite grejer" - det låter så lågt!
Vi ska väl se vad som händer...
Ska de släppa yppandeförbudet tro ? vet de om hur LH dog ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in