2015-06-22, 11:59
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Det känns lite sjukt.

140 kursen passerades. Frågan är vad är anledningen till den stora raketen för 10+SEK ? Grexit känns något mer positiv.Kan ju vara det. Tittade lite runt och det är plus på andra ställen också.
FPC har i alla fall inte släppt någon PM.
Hahah missar du allt jag lägger upp?
2015-06-22, 12:04
Medlem
Grandesporross avatar
Med tanke på tidigare PM med 2,2 mdr prognos plus den ljus framtid som väntar 2016 så är kursen fortfarande billig. Stockpicker 180 kr rimlig riktkurs utan överdrifter.
Räkna på det själv så du tror på vad du köper.

Nu när tradingen äntligen slutat dominera känns det gött att bara låta det vara

Crowhaters excel med möjliga kurser beroende på omsättning / PE.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=B844DBB3B6DFC456!2056&ithint=file% 2cxlsx&app=Excel&authkey=!AIp4V9acOo2sdu8
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-22 kl. 12:08.
2015-06-22, 13:23
Medlem
zorb89s avatar
Nu får ni snart se en sak.
2015-06-22, 13:48
Medlem
magzzs avatar
Vadå?
2015-06-22, 13:53
Medlem
zorb89s avatar
Boom 50öringar nu!!!
2015-06-22, 14:04
Medlem
Zilean1999s avatar

Måndagar blir alltid så mycket bättre med FPC i portföljen.
2015-06-22, 14:45
Medlem
Grandesporross avatar
Bara AVA som säljer till underpris nu, så fort de går ner några ören ska de ner några ören till bara för att "säkra" vinsten. Varför skulle man sälja nu
2015-06-22, 16:57
Medlem
zorb89s avatar
Avanzamannen, du är KING!

Stark börs, Köprek med riktkurs 180kr som den borde stå på idag med möjlighet till kursdubbling(~270kr) inom 12mån, stark teknisk analys.

Hur kan man ens tro på nedgång med ovanstående förklaringar

MEN NU däremot kan man spåna om nedgång då börsen kraftigt gått upp, riktkursen togs emot väl, den tekniska biten tyder på lite lugnare läge och CBK traders kanske gör ett försök i callen och imorgon.

Så därför chansade jag på att sälja dagens vinst på 151kr för ett tag sedan. Köper tillbaks dom imorgon rätt säkert ifall det blir som jag tror.

Ser ut som vi nog tar +200kr iår
2015-06-22, 17:29
Medlem
Grandesporross avatar
Ser ut som att du gjorde dagens trade. För sent för mig att hoppa av =/ Imorn får vi se om nergången fortsätter i vanliga tradinganda, säljdags på morronen i värsta fall. Win win for zorb som kan köpa billigt imorn i vilket fall. Du gick väl inte ALL OUT ? :P
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-22 kl. 17:33.
2015-06-22, 17:50
Medlem
zorb89s avatar
Endast ca 15% jag sålde av ifrån totala innehavet. Samsung lanseringen den 1Mars och Ola rollen är mina bästa trade någonsin.

Vågar inte leka med större andelar då trading kan kosta en väldigt dyrt om man gör fel.

Men släpps inget PM imorgon räknar jag med nedgång första timmen, köper nog i tidig öppning för att säkra fortsatt uppgång.
2015-06-22, 18:01
Medlem
Grandesporross avatar
Näe, när jag såg att den började dippa var det inte ok för mig att sälja, om det rasar helt säljer jag men inte annars, ser för bra ut för att stå utanför nu.Har inga 100 tusentals kronor så jag struntade i trade. Grym dag! Verkar som att det är viktigt för marknaden att FING får riktigt stöd utanför forum och "foliehattsflashback" för att man ska tro på bolaget. Hur som helst helt klart välkommet att någon säger riktkurs 180 kr utanför "foliehattsinternet"
2015-06-22, 18:36
Medlem
zorb89s avatar
Skönt att marknaden äntligen börjar greppa men vägen är fortsatt lång, vi måste vänta in kommande rapporter så våra banker som är på efterkälke också får in i skallen hur stort detta kommer bli. När vi är där kommer kursen explodera likt en trimmad handgranat.

Kan bara gratulera JC och gänget för tiden och såren de gått igenom, media och skoleleverna har inte varit schysta men nu får de sitta och skämmas och må dåligt över den resa de missat fast som hela tiden legat öppen för alla.

Behöver inte kommentera länkarna nedan för jag tror de själva förstått nu och ursäkt lär inte komma... Men det här bör nya ägare läsa så ni förstår vilken tid jag lagt ned i sandlådan och för att inte drabbas av skräck när nästa dumstrut gör entré. Tog endast 10min att ordna fram så finns ett tiotal/hundratal lustiga inlägg kvar.

(FB) Fingerprint Cards - FING B