Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 22:52
Medlem
LiLWizs avatar
Vad jag kunnat läsa så ska Windows 10 vara aningen lättare både på CPU och RAM. Men vi pratar i runda slängar om högst 10% hos bägge. Eventuellt når du högre resultat om du drar ned det grafiska ytterligare och "fular" till det.

Orkar inte leta fram en källa men det finns sidor som testat Windows 10 Preview vs Windows 8.1. Tänkt på att Preview kanske inte har samma stabilitet eller ger samma slutresultat som Windows 10 Retail gör.

Bäst är kanske att avvakta och se?
Citera
2015-06-12, 01:06
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Hallå, någon som vet om alla program osv försvinner när jag uppdaterar till win 10 (när det släpps) sitter med en massa webservrar o skit på datorn som jag inte vill behöva konfigurera igen.
Citera
2015-06-12, 01:34
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Jag har också fått erbjudande om gratis uppgradering till W10. Jag har W7 och jag är kompatibel. Jag har tackat ja men blir ändå lite orolig. Men jag utgår från att allt på C försvinner så att man får sitta och traggla med att installera om alla program igen.

Jag har två partioner och jag hoppas att det bara är C där Windows ligger som uppgraderas. Eller om jag ska ta fram stora hårddisken och göra back-up på partionen.

Någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2015-06-12, 05:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Hallå, någon som vet om alla program osv försvinner när jag uppdaterar till win 10 (när det släpps) sitter med en massa webservrar o skit på datorn som jag inte vill behöva konfigurera igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-Ukko
Jag har också fått erbjudande om gratis uppgradering till W10. Jag har W7 och jag är kompatibel. Jag har tackat ja men blir ändå lite orolig. Men jag utgår från att allt på C försvinner så att man får sitta och traggla med att installera om alla program igen.

Jag har två partioner och jag hoppas att det bara är C där Windows ligger som uppgraderas. Eller om jag ska ta fram stora hårddisken och göra back-up på partionen.

Någon som har erfarenhet av detta?

Vet ej om ni läser inläggen innan ni skriver ner en tråd. Men klicka på denna länk så bör ni finna ert svar -> (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2015-06-13, 21:20
Medlem
Angående den gratis uppgraderingen till Windows 10.
Jag har W7. Och jag undrar om jag skulle ångra mig, kan jag då gå tillbaka till Windows 7?

Och är Windows 10 ens att rekommendera om man sitter på en halvdan 5 år gammal laptop?
Citera
2015-06-13, 22:10
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag har W7. Och jag undrar om jag skulle ångra mig, kan jag då gå tillbaka till Windows 7?

Och är Windows 10 ens att rekommendera om man sitter på en halvdan 5 år gammal laptop?

Nej, bara om uppgraderingen misslyckas kan du gå tillbaka.
Citera
2015-06-13, 22:47
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, bara om uppgraderingen misslyckas kan du gå tillbaka.

Självklart kan man göra en ren installation av Win 7 men då försvinner allt man installerat på C-disken.
Citera
2015-06-13, 22:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Såklart du kan - skapa en backup på ditt nuvarande Os med vilken du kan ångra .

Bläddra i denna tråd så finner du en länk till sidan där du kan kolla om din dator klarar av en uppgradering .
Citera
2015-06-14, 12:05
Medlem
4skins avatar
Är det någon här som kan förklara hur jag gör för att få tillstånd från "trustedinstaller" för att ta bort systemfiler? Jag lyckas inte ändra rättigheter och allt jag hittar när jag söker rör windows 7, och det ser inte alls likadant ut.
Citera
2015-06-15, 16:21
Medlem
.Strix0rs avatar
Jag har precis installera W10 preview, och ser under min dator att enheten (partitionen) "reserverad av systemet" finns. Jag vet att man inte ska trilskas med denna, men går det att dölja enheten / partitionen?
Citera
2015-06-15, 18:06
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vet ej om ni läser inläggen innan ni skriver ner en tråd. Men klicka på denna länk så bör ni finna ert svar -> (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Jodå, jag har läst länken från microsoft men jag sitter med en laptop och svaret gällde surfplattor och mobiler. Jag har läst alla dom frågor och svar men det finns ingen som passar till mig.

Jag sätter på mig både hängslen och livrem och gör backup på allt som går. Efter skiten med Pandas signaturfil så har jag inte kunnat köra trådlöst trots ominstallation på denna laptop så jag hoppas att det kan rättas till med denna uppgradering.
Citera
2015-06-15, 18:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-Ukko
Jodå, jag har läst länken från microsoft men jag sitter med en laptop och svaret gällde surfplattor och mobiler. Jag har läst alla dom frågor och svar men det finns ingen som passar till mig.

Jag sätter på mig både hängslen och livrem och gör backup på allt som går. Efter skiten med Pandas signaturfil så har jag inte kunnat köra trådlöst trots ominstallation på denna laptop så jag hoppas att det kan rättas till med denna uppgradering.

Har du även provat med att uppdatera drivisarna .

Gjorde du verkligen en full ny/ominstallation ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in