Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Nej. Häktningen av alla tre grundar sig på polisens beskrivning om händelseförloppet. Även om det inte finns tekniska bevis så ansåg sig polisen tidigt i utredningen ha en klar bild på vad som hänt Lisa. Den bilden omfattade tydligen inte någon annan GM än de två bröderna. Så det finns inte en chans i världen att kvinnan helt plötsligt skulle kvarhållas i häkte för att ha skyddat någon annan än sin make och/eller sin svåger.
Jag vet inte vad åklagaren har mot kvinnan, du kanske vet?
Jag säger inte att hon inte kommer att släppas om de andra släpps utan det jag säger är att en person som undanröjer bevis eller på annat sätt skyddar en brottsling kan vara fortsatt häktad även om det inte är känt/kan påvisas vem som är brottslingen.
Om kvinnan har undanröjt bevis för att skydda någon så har hon gjort sig skyldig till brott om det kan bevisas att hennes handlingar kan kopplas till mordet.
Just nu är det bara skälig misstanke och sannolikt bara för att hon är fru och svägerska till männen men om misstanken höjs, alltså om det går att bevisa att hon skyddat någon genom sina handlingar, oavsett vem, så kan hon bli fortsatt häktad även om männen släpps.
Om hon blir det eller inte vet jag inte för jag har inte en aning om varför hon är misstänkt.