Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarsune
Nej, men om den dragit iväg såna sträckor är det rätt kört att hitta den. Den kan ju ha dragit i vilken riktning som helst. Man går en bit och ropar och hoppas katten ska höra ens röst och ta rätt riktning. Är den så långt bort att det inte funkar så får man hoppas att den hittar hem själv (det brukar de göra) eller sätta in en annons i tidningen/sprida ryktet bland grannarna att katten är borta.
...eller också går man ut och tittar uppe i höga träd och under gamla lagårdar och andra skrymslen för att se om man hittar någon skrämd katt där.....en kilometer?? ..katter brukar ha ett revir på minst 2 kilometer....flera mil om det gäller okastrerade katter...visserligen har du rätt i sak...men i alla fall jag skulle ändå leta ordentligt först innan jag satte igång med annat...I det här speciella fallet så kan man ju tänka sig att ens katt sprungit och gömt sig någonstans...så mycket folk som helt plötsligt vällde in på så kort tid. Nej, hade dom letat efter katter utan att ens ha någon...då hade det verkat lite märkligt...men nu hade dom ju en i alla fall...en gåva från snickarnas mamma, katten Bagheera, (varför dom tog med sig den katten till Sverige, istället för att låta mamman passa den i Litauen tills dom kom hem igen, vet jag förstås inte....)