2015-06-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
En tanke. Den "jobbiga/stökiga" kunden som var inne på Lördagen, var det någon av bröderna?

Min uppfattning är nej. Finns ingen sådan uppgift alls.
2015-06-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Arne Jönsson har själv hörts av polisen om brödernas förehavanden under förra veckan. Han säger sig ha lämnat mycket intressanta uppgifter i utredningen som polisen just nu arbetar med. Vad uppgifterna består av vill han i nuläget inte gå in på.
– Vi som vet något om det här har pratat med polisen, och det är inspelat på band, så det kommer att komma fram. Men just nu så vill jag inte gå in på den biten, säger Arne Jönsson.

Undrar just vad de intressanta uppgifterna består av ?

Han kan väl inte gett ett alibi till litauiska unge mannen, eller?
2015-06-22, 12:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min uppfattning är nej. Finns ingen sådan uppgift alls.

Tokjävlarna tycks inte ha undersökt saken. Jag har efterfrågat uppgifter om denna kund ända
från försvinnandet. Dom brydde sig inte om att kolla upp kunderna under lördan utan kollade upp kunderna under söndagen i stället. Snacka om polismiss.
2015-06-22, 12:57
Medlem
Beatass avatar
Om offret avled samma dag hon försvann så kan bevis, i form av dna, ha förstörts av bakterier och annat. Likaså bevis på hur hon dog.
Verkligen svårt att stödja händelseförloppet då och jag blir besviken men inte förvånad om det bara presenteras en indiciekedja utan egentliga bevis.
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Hon gick på västerhöjd vilken har tusentals elever från skövdebyggden och naturligtvis störst i byggden.
Jaha. Det visste jag inte. Man bugar och bockar för informationen.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tokjävlarna tycks inte ha undersökt saken. Jag har efterfrågat uppgifter om denna kund ända
från försvinnandet. Dom brydde sig inte om att kolla upp kunderna under lördan utan kollade upp kunderna under söndagen i stället. Snacka om polismiss.
Undersökt det har de väl? De har ju dementerat. Det borde väl betyda att de har undersökt saken?
2015-06-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Han kan väl inte gett ett alibi till litauiska unge mannen, eller?

Isåfall borde de inte varit häktade , fast samtidigt säger ju AJ i samma intervju att

" – De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är."
2015-06-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Varför skulle det vara konstigt? Hade dom inte gjort det hade det bara betytt att dom skitit fullständigt i katten dom hade ansvar för, eftersom en katt i den miljön måste ha blivit helt vettskrämd och klättrat upp och blivit strandsatt i något högt träd!
I lantismiljö brukar katter få ränna som de vill utan att man bryr sig. Det är sällsynt med bönder som värnar om sina katter, speciellt i en situation där man i samma område samtidigt söker efter en försvunnen flicka.
2015-06-22, 12:59
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Har du en källa på att polisen inte har kollat upp det spåret?
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Hur vet du vad polisen kollat och inte - har du nån rapportör i förundersökningsledningen?

Det är komiskt att se alla här som dömer ut polisens arbete - utan att ha en aning om vad polisen faktiskt gjort och inte. Ta bara alla som "vet" eller åtminstone "misstänker starkt" att häktningen inte skulle ha skett om litauerna varit svenskar och hetat Olle och Kalle. Eller att all baseras på hur bröderna uppträdde vid ett enskilt tillfälle.

Ingen kan ju egentligen veta något om detta om man inte just har den där hemliga kontakten in i stridsledningsrummet. Men inget som postats i tråden tyder på att någon skulle ha detta. Allraminst du.
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Undersökt det har de väl? De har ju dementerat. Det borde väl betyda att de har undersökt saken?
Va? Vad har de dementerat? Var det inte inne nån stökig kund under lörnan som Lisa påstod i samtal med sina kamrater under lördagen?
2015-06-22, 13:00
Medlem
Ursprungligen postat av isakat
Arne Jönsson har själv hörts av polisen om brödernas förehavanden under förra veckan. Han säger sig ha lämnat mycket intressanta uppgifter i utredningen som polisen just nu arbetar med. Vad uppgifterna består av vill han i nuläget inte gå in på.
– Vi som vet något om det här har pratat med polisen, och det är inspelat på band, så det kommer att komma fram. Men just nu så vill jag inte gå in på den biten, säger Arne Jönsson.

Undrar just vad de intressanta uppgifterna består av ?

Rätt kul det där. Detta med tanke på att AJ blev så "tagen" av att hans anställda blev omhändertagna och bortförda av polisen. Ska bli kul och se vad han nu kommit fram med för info som kan vara så intressant...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in