Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Det är väl inte så att hon råkat bli skadeskjuten? Jägaren får panik und so weiter, känner exempelvis litauerna och dem hjälps åt, men varför riskerar dem sitt skinn i sådana fall...eller nu är det väl ingen jaktsäsong när jag tänker efter. Eller vad säger, ni jägare.
Så som jag tänker, är det ingen olycka.. Utan en jägare/ yrkesjägare som med uppsåt dödat henne. Någon som velat ha henne som inte fått henne och då våldfört sig på henne..
2015-06-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Hmm.. Så då kan man säga att det bara är självaste Jönsson som med säkerhet vet vilka som jagat på hans marker??

Betvivlar på att han vet vilka som jagar där, större gods brukar ha en yrkesjägare/viltmästare/skogsvaktare mm (det brukar kallas lite olika) som förvaltar mark och jakter. Att man jagat/jagar på en mark betyder inte per automatik att man kan den, många kan bara vägarna till passen, hundförare brukar få rätt bra koll dock. Återkommande svamp eller bärplockare kan ha grym lokalkännedom i skogen
2015-06-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Är det inte någon av litauerna så tror jag det är en lustmördare som hade vägarna förbi, sånt har hänt förr!!
Om det nu inte är någon av dom vi spekulerat om i tråden så kommer jag här med en ny tanke ,vad ligger på andra plats i motiv för att mörda någon? Jo svartsjuka, Lisa var ju väldigt vacker och förmodligen visste hon om det, säg att någon hade en pojkvän som visade henne intresse och en kvinna mördade henne, alternativ såg till att hon blev mördad,denne någon hade nycklar till byggnaden där hon hittades eller fick hjälp att gömma kroppen, vem vet att Lisa levde till 18,00, hon kanske var död redan kl 16 och bevisen redan utspridda kl 17. Det finns flera kvinnor varav två såg Lisa för sista gången, det finns en till som hade moppe, kan man ha tagit fel tjej? Hade den tjejen några ovänner, med hjälm på huvudet kan det vara svårt att se vem det är bakifrån. Tids nog får man veta men som sagt räkna inte bort kvinnorna för dom kan också mörda och motivet är svartsjuka
2015-06-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu har du sagt A så nu får du säga B , är det någon person du känner till som har någon eventuell hotbild mot sig? eller någon i dennes närhet

Nej. En ren spekulation. Jag känner inte till personen, bara vet. Två olika saker i mina tankar krockade med varandra och jag tänkte att detta kan ha varit en möjlig ckenario. Något B kommer det inte bli pga hänsyn till personen tai personerna.
2015-06-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Betvivlar på att han vet vilka som jagar där, större gods brukar ha en yrkesjägare/viltmästare/skogsvaktare mm (det brukar kallas lite olika) som förvaltar mark och jakter. Att man jagat/jagar på en mark betyder inte per automatik att man kan den, många kan bara vägarna till passen, hundförare brukar få rätt bra koll dock. Återkommande svamp eller bärplockare kan ha grym lokalkännedom i skogen
. Vem är det som är yrkesjägare på hans marker? Hade varit oerhört intressant att veta.
2015-06-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man brukar ju inte jaga inne på gården faktiskt och man får knappast jaga utanför kaféer.

Om jag tillför detta; någonstans på vägen hem (runt martorp) Tittar man på kartorna är det väl någon skogsväg i alla fall hon kan ta. Rätta mig om jag har fel, för helt säker på väglaget och miljön runt om är jag inte 100% säker på.
2015-06-22, 00:04
Medlem
Citat:
. Vem är det som är yrkesjägare på hans marker? Hade varit oerhört intressant att veta.

Och vad får dig att tro att polisen inte har kollat av detta redan? Du hatar jägare va?
2015-06-22, 00:05
Medlem
Citat:
Jag har fått info om en person som kanske kunde vara intressant, både vad gäller Helena i Mariestad och Lisa. Denna person är jägare och är kunnig vad gäller skog och mark i Skaraborg. Om jag kunde få reda på vilka personer som hade rätt att jaga på Jönssons mark kunde jag se om denna person finns med där.

Om din teori är hållbar ring Polisen!!
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Om jag tillför detta; någonstans på vägen hem (runt martorp) Tittar man på kartorna är det väl någon skogsväg i alla fall hon kan ta. Rätta mig om jag har fel, för helt säker på väglaget och miljön runt om är jag inte 100% säker på.
Fast hon försvann ju utanför kaféet, hon han inte lämna platsen på sin moped innan något hände henne.
Medlem
Citat:
Så som jag tänker, är det ingen olycka.. Utan en jägare/ yrkesjägare som med uppsåt dödat henne. Någon som velat ha henne som inte fått henne och då våldfört sig på henne..

Bra där.
Det verkar vara så många fler personer som cirkulerar omkring detta som man inte vet om. Det är just det att litauerna kanske bara är medhjälparna, det jag vill komma till har redan skrivits här i tråden.
Medlem
B0B0-emulators avatar
Oavsett det rättsliga läget, dristigt av Kallas sökledare att påstå att det fick söka även inomhus. Så att sökandet blev mer meningsfullt.

Jag tror att det rör sig om ett tillfällighetsmord. LH levde 18.23 men redan före 18.30 var mobilen i rörelse söderut innan delar slängdes på åkern. Hon var alltså på väg mot Martorp c:a fem minuter efter att hon suttit på sin moped redo att åka hem och kan ha varit framme vid Martorp ytterligare fem minuter senare, död eller levande.

Hon blev vittne till något som hotade gm, och denne agerade snabbt och ogenomtänkt med desperation.
2015-06-22, 00:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Markägare brukar slå ihop sina områden till jaktvårdsområden. Varje markägare brukar kunna bjuda ed någon gäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in