Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 23:43
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
En sådan som poliskvinnan klättrar på på en bild, där man ser en stege och ngn typ av högt kärl (på Martorp)?

Letade fram länken som delades tidigare i min historik. Se nedan för bilder av "skåpet."

http://www.dba.dk/gris-1-stk-foderautomat/id-1001875299/billeder/1/

Edit: Originalinlägget lades upp runt 14:25 idag
2015-06-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vanligt på större marker är att man bjuder in i princip vem som helst att jaga mot betalning. Sen är det olika ifall köttet tas om hand av jägaren eller godset. En del gods köper ju även in vilt som handelsvara.
Men jag är inte så säker på att AJ's marker är så stora som han vill påskina?
Hmm.. Så då kan man säga att det bara är självaste Jönsson som med säkerhet vet vilka som jagat på hans marker??
2015-06-21, 23:47
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Krig och fängelser. Vilket jävla irrelevant trams. De flesta i Sverige befinner sig inte i krig eller på kåken. Det är inte detta som driver sexualbrottslingar i Sverige. Naturligtvis löper en ung tjej som är snygg ökad risk för att råka ut för ett våldsbrott av sexuell natur än övriga. Kryp upp under stenen du bor i. Sluta även att använda google translate...

I Lisas fall har nog utseendet spelat stor roll. Hon är nog inte vald av en ren slump (som typ hagamannens offer). GM har säkert suttit och spanat in henne innan, blivit besatt, velat ha henne osv.
2015-06-21, 23:50
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Letade fram länken som delades tidigare i min historik. Se nedan för bilder av "skåpet."

Är det en sådan som LH ska ha varit intryckt i?
2015-06-21, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Vad är mest rimligt: Att man inte vet hur Lisa dog och när eller att man inte går ut med de uppgifterna?

Jag försöker komma på anledningar till varför man inte vet hur och när hon dog och då blir det ganska brutala saker, t.ex. att hon styckats eller bränts upp och att det då är svårt att se vad som dödat henne och att hon förvarats i frys, stark värme, vatten eller frätande vätska så att förruttnelsen av kroppen inte skett på ett normalt sätt. Vilka andra faktorer kan ha orsakat svårigheter med att fastställa dödsorsak och tidpunkt? Nån som har någon bra idé?
Jaa det är mycket svårt att spekulera i, vad vi vet är att ingen media har visat bilder när kroppen
forslas bort, man har heller inte läckt någonting vilket man brukar göra.
Kom ihåg presskonferensen där taleskvinnan starkt poängterade till media att vara varsamma för att inte påverka utredningen. Det kanske faktist är så att media inte kablat ut just dessa bilder för att inte sabba
utredningen. Media kanske också har ett hjärta någonstans och i detta fallet vill man bara ha en 100%
rättegång utan att man är med och förstör.
Polisen kanske till och med fintade bort media när kroppen fördes bort eller så var avspärrningarna så stora så att media inte kom åt att fotografera.
Det kan vara så att sv folket kommer att få uppleva ett drama som sällan skådat slag men det behöver det heller inte vara. Vi håller ögon och öron öppna.
2015-06-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Hmm.. Så då kan man säga att det bara är självaste Jönsson som med säkerhet vet vilka som jagat på hans marker??
. Hur är det med yrkesjägare ?
2015-06-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24

Ja en sådan kan väl i ordkedjan förvandlas både till skåp och garderob..ganska bra gömställe..

men inte för dem som jobbar på gården…(dvs fler än mgm)
2015-06-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Jag har fått info om en person som kanske kunde vara intressant, både vad gäller Helena i Mariestad och Lisa. Denna person är jägare och är kunnig vad gäller skog och mark i Skaraborg. Om jag kunde få reda på vilka personer som hade rätt att jaga på Jönssons mark kunde jag se om denna person finns med där.

Det är väl inte så att hon råkat bli skadeskjuten? Jägaren får panik und so weiter, känner exempelvis litauerna och dem hjälps åt, men varför riskerar dem sitt skinn i sådana fall...eller nu är det väl ingen jaktsäsong när jag tänker efter. Eller vad säger, ni jägare.
2015-06-21, 23:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Man får dock vara noggrann med att särskilja på den omständigheten att MP ges rätt att delta i sökandet och inte ges rätt att t.ex. ta sig in i bostäder vilket polisen i vissa fall kan göra. Därför var jag noga med att skriva själva sökanden för i det begränsade avseendet kan polisen ta hjälp från MP.

I de flesta övriga fall så måste polisen själva, eller myndighet som delegerats ansvar från regeringen (vilket ofta är just polisen), vidta övriga åtgärder.

MP får således delta i sökanden så länge det inte innefattar en åtgärd som bara får vidtas genom husrannsakan.

Jag misstänker att MPS i just den här insatsen inte har haft befogenheter enligt LOS då den inte kan tillämpas samtidigt med en förundersökning, men generellt så får polisens insatsledare eller den på polismyndigheten som har rätten att fatta beslut om räddningsinsats delegera rätten att genomsöka bostad. Egentligen ett ickeproblem men frågan dök upp om MPS får eller inte får, ja principiellt.
2015-06-21, 23:55
Medlem
Det sägs att vem som helst skulle kunna döda en annan människa....men det kan då inte gälla att döda en liten 17-årig flicka som arbetade som kafébiträde och skulle åka hem till sina föräldrar på sin moppe....nej, att överfalla och döda i den situationen, det är inte för vem som helst precis...det ska vara någon typ som är totalt okänslig, antingen om det är pga sadism eller påverkan av något, alkohol/narkotika, psykos...eller överhuvudtaget att man är van vid att döda...djur t.ex....
2015-06-21, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Det är väl inte så att hon råkat bli skadeskjuten? Jägaren får panik und so weiter, känner exempelvis litauerna och dem hjälps åt, men varför riskerar dem sitt skinn i sådana fall...eller nu är det väl ingen jaktsäsong när jag tänker efter. Eller vad säger, ni jägare.
Man brukar ju inte jaga inne på gården faktiskt och man får knappast jaga utanför kaféer.
2015-06-21, 23:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Inga uppgifter om och vilket datum den anmälts stulen?
Enligt Bilregistret är fordonet registrerat på en privatperson i Falköping, och som nämns i den här artikeln. http://www.expressen.se/administration/han-greps-rattfull-33-ganger/ Knappast relaterat till trådens ämne.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-22 kl. 00:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in