Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och vad menar du då med panik? "GM märker att det är fel tjej, panik,..". Hade rätt tjej också inneburit panik? Eller hade händelseförloppet varit detsamma, med eller utan panik?

En tanke bara... om det nu snarare fanns en "rätt" tjej, hade det kanske funnit ett mer uppenbart och "logiskt" motiv, även om jag aldrig anser att mord på något vis är logiskt.
Men då kan det finnas en bakgrundshistoria som vi inte vet, men som hade kunnat förklara mycket.
Har själv vart inne på dessa tankebanor.
Lika tragisk utgång hade det nog blivit oavsett "rätt" eller "fel" BO.
2015-06-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du menar alltså att det var en annan tjej som brukar åka moppe till sitt jobb i kafét som var det tilltänkta offret. Men vem är GM i så fall?

Nej, jag tänker på en annan tjej som bor i området, men jobbar inte i cafet. Det är mycket möjligt att hon kör moppe på området för hon är 18 år.

Det är inte lätt att prata om detta, för jag har inga bevis, bara en teori, och jag vill inte peka ut någon som ett eventuellt offer. Känns verkligen inte bra att spekulera om detta.

En eventuell gärningsman kan vara någon som vill hämnas på en nära bekant till denna unga person. Men han eller hon tog fel på person. Va vet jag...
2015-06-21, 22:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Hade det varis LS´s dotter med dagskassan hade GM kanske tagit pengarna och dragit. Utan våld.
Nu stog Lisa där, svär att hon inte har några pengar (dagskassa) med sig, GM tror att Lisa ljuger.
Jaha, och GM har alltså inte tagit reda på hur dottern ser ut? Hur kunde han då tro att han gav sig på rätt tjej? Det hade dessutom varit lätt att muddra tjejen på dagkassan utan att begå ett brott med livstid i straffskalan.
2015-06-21, 22:03
Medlem
Citat:
Och de skulle döda för dagskassan?

Folk har dödats för bra mycket mindre förr. Inte minst när det aldrig var tänkt att någon skulle dö till att börja med.
2015-06-21, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
En tanke bara... om det nu snarare fanns en "rätt" tjej, hade det kanske funnit ett mer uppenbart och "logiskt" motiv, även om jag aldrig anser att mord på något vis är logiskt.
Men då kan det finnas en bakgrundshistoria som vi inte vet, men som hade kunnat förklara mycket.
Har själv vart inne på dessa tankebanor.
Lika tragisk utgång hade det nog blivit oavsett "rätt" eller "fel" BO.
Samma sak här, GM måste ha tagit reda på hur rätt tjej såg ut.
2015-06-21, 22:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte för skoj skull de sitter häktade.

Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Jag tror också att detta är det mest troliga scenariot. De tre litaurena sitter inte häktade utan anledning... särskilt inte på sannolika skäl. Att "det saknas tekninska bevis" vet vi inte heller längre om det stämmer. Det saknades vid häktningen, men mycket kan ha klarnat sedan dess.

Håller även med om att nivån i denna tråden stundtals är skrämmande låg. Fantasier i nivå med en Stephen King novell och scenarion som är helt jävla galna.

Naturligtvis finns det en anledning till att de två bröderna sitter häktade på sannolika skäl. De båda personerna sitter ju inte häktade p. g. a. att åklagaren och polisen tycker att detta är "roligt" eller hur?

Nej vi vet inte om det numera saknas teknisk bevisning eller inte.
2015-06-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej, jag tänker på en annan tjej som bor i området, men jobbar inte i cafet. Det är mycket möjligt att hon kör moppe på området för hon är 18 år.

Det är inte lätt att prata om detta, för jag har inga bevis, bara en teori, och jag vill inte peka ut någon som ett eventuellt offer. Känns verkligen inte bra att spekulera om detta.

En eventuell gärningsman kan vara någon som vill hämnas på en nära bekant till denna unga person. Men han eller hon tog fel på person. Va vet jag...

Nu har du sagt A så nu får du säga B , är det någon person du känner till som har någon eventuell hotbild mot sig? eller någon i dennes närhet
2015-06-21, 22:05
Medlem
Citat:
Och de skulle döda för dagskassan?

Det kan ju inte jag veta.Men det kan ju vara en förklaring att någon lurpassade vid stängningsdags.Vad som hände sedan är det ju ingen som vet.
2015-06-21, 22:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen vet antal grisar. Och det Djurstallet låg inte vägg i vägg med caféet utan i Martorp.

Jag tror det är belagt i tråden att det hålls nötkreatur på Martorp. Sen om det bara är en trådsanning, det är jag inte säker på. Däremot var en grisbonde med och hittade handsken, men jag har inge aning om var han bor i förhållande till kaféet
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jaha, och GM har alltså inte tagit reda på hur dottern ser ut? Hur kunde han då tro att han gav sig på rätt tjej? Det hade dessutom varit lätt att muddra tjejen på dagkassan utan att begå ett brott med livstid i straffskalan.
Det skulle kunna vara så att Lisa kände igen förövaren om han var från Skövde?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Har du någon info som vi inte redan vet, som du kan dela med dig av?
Nej. Jag var bara med och sökte. Vi hittade ingenting och jag hörde ingenting. Det enda som kan tänkas höra till historien är väl att när vi var på väg till sökte så kom det en bil reggad i Litauen med två killar i som jag tror var MGM. Vi pratade just då med en lokal kille som hjälpte oss att kolla på kartan och han sa att det var himla rediga pojkar och han trodde att dom automatiskt skulle få folks ögon på sig. Han tyckte det var tråkigt.
2015-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Samma sak här, GM måste ha tagit reda på hur rätt tjej såg ut.
Ponera att att GM inte stod i direktkontakt, utan bara hade fått infon om en tjej i 17-18 årsåldern, med en utseendebeskrivning som stämmer in på BO. Med hjälm på, svårt att avgöra. Man chansar.
Har ju hänt x-antal ggr att fel person har råkat illa ut för GM haft dålig koll.
Skulle kunna dra personliga exempel, men avstår av naturliga skäl.

Säger inte att så är fallet här. Tror fortfarande på ett ögonblicks infall, från en person med god lokalkännedom, som gör sitt bästa för att sprida spåren från sig, till de nu häktade personerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in