Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du får skicka ett brev till Kreml och framföra dina synpunkter omedelbums! Ring till Kadyrov och kräv att han ska ordna demokratiska val, säg åt Kreml att dra tillbaka sina trupper från Donetsk och Luhansk. Visa lite att du är, om inte en statsman, så iaf en man som står för dina åsikter!
Tja - jag har ingen större lust att tala med Putin ens om jag hade möjlighet, men för några år sedan hade jag kontakter med en kristdemokratiskt grupp i St Petersburg, som var mycket intelektuella. För dock tynande tillvaro idag så vitt jag vet. Att världens ledare måste talas vid och förhålla sig till varandra är ju en annan sak, och här har väst ledare inte varit så kontruktiva som de kunde varit. Ukrainakonflikten är inte svart och vitt.
Annars förstår jag inte vad du menar; jag är tydlig med min linje om folkens självbestämmanderätt, och den gäller och har gällt, Norges självständighet från Sverige, Tjecokslovakiens och Jugoslaviens upplösning, Kosovos självstänighet, liksom de med aktuella, KRim, Östukraina och Tjetjeniien. Sedan beklagade jag Skottlands val påersonligen, men det är naturligtvis skottarnas sak och ingen annan, men säg mig - tycker du att Krims folk har rätt att välja sin egen framtid - även om det skulle innebära anslutning till Moskva?