2015-06-20, 22:34
  #10285
Medlem
Till X. Kolla upp Conyers och hör hans kritik i amerikanska kongressen. Översätt denna franska artikel om Nato:s inställning i saken:

Ukraine: l'Otan préoccupée par la présence d'extrémistes dans l'armée

http://fr.sputniknews.com/international/20150619/1016621522.html
2015-06-20, 22:43
  #10286
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är ju precis det de inte har gjort! Därav min slutsats om bristande statsmannaegenskaper. Om folken i Krim, i Östukraina och för den delen i Tjetjenien och andra ställen också själva fick besluta om sin statsrättsliga tillhörighet skulle mycket blodspillan kunna undvikas.
Du får skicka ett brev till Kreml och framföra dina synpunkter omedelbums! Ring till Kadyrov och kräv att han ska ordna demokratiska val, säg åt Kreml att dra tillbaka sina trupper från Donetsk och Luhansk. Visa lite att du är, om inte en statsman, så iaf en man som står för dina åsikter!
2015-06-20, 22:47
  #10287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Kongressmannen Conyers har ändrat allt:



http://novorossia.today/nato-urges-to-exclude-extremists-from-ukrainian-army/
Eftersom du länkar till något som heter novorossia så kan man utgå från att det är påhitt alltihop.
Ungefär som att gå in på fria tider och tillskriva dom en kvalitetsstämpel, vilket ju är omöjligt.
Ukraina är trots allt ett demokratiskt land i vardande så alla skriverier från rebeller eller ryssar som svärtar ner Ukraina får anses vara rent ljug även om även hönan Putin nog kan hitta ett korn då och då som stämmer. Att överdriva eller direkt ljuga är ju tyvärr ryska statspropagandas främsta kännetecken och det gör den så ineffektiv och direkt komisk att narrvarning borde utfärdas.
Skillnaden hur man ser på extremister beror ju på om dom är ryssar eller ukrainare. I Ryssland är det en merit att vara högerextrem, i Ukraina en besvärande omständighet i regel. Ukraina har helt enkelt seglat förbi Ryssland i det mesta avseende det demokratiska nationsbyggandet.
2015-06-20, 22:49
  #10288
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Till X. Kolla upp Conyers och hör hans kritik i amerikanska kongressen. Översätt denna franska artikel om Nato:s inställning i saken:
NATO har inga synpunkter i frågan som du vet och visar då du inte har någon artikel om det från NATO. De har en hemsida med alla pressreleaser och uttalanden som du förmodligen är allergisk mot! Som den gode Lucas säger så länkar du till ljug som vanligt, från "novorussia". Fy f-n.

John McCain vet du nog vem det är? Jag liksom de flesta vet inte vem "Conyers" är men noterar att han inte har någon makt och är en clown om man läser om hans tidigare uttalanden. En clown som naturligtvis får säga vad han tycker även om det är tok, då USA har yttrandefrihet, något ni ryssar har svårt förstå.

McCain ja, han är just nu på besök i Ukraina! Där har vi någon med makt. "Conyers" lär vi aldrig se i Ukraina HAHA.
"June 20, 2015 12:47 PM EDT - U.S. Senator John McCain called for arms for Ukraine during visit to Kiev. (Reuters)"
http://www.washingtonpost.com/posttv/national/mccain-calls-for-arms-for-ukraine/2015/06/20/4f9e7a20-176a-11e5-8457-4b431bf7ed4c_video.html

En video med senator McCain och Ukrainas populära president Poroshenko. McCain har som sagt ett beslut med sig från Kongressen, ett beslut som Obama nu ska ta ställning till.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-06-20 kl. 23:04.
2015-06-20, 22:58
  #10289
Medlem
Nalivaychenko har fått sparken och bataljonen Tornado är under utredning för grova krigsbrott. Här talas också om en möjlig kupp, men det är spekulation. Conyers hade viktigt inflytande under kongressdebatten. Se mer om kongressbeslutet nedan.

Citat:
After the U.S. Congress expressed dissatisfaction with the fact of the existence in Ukraine of a large number of armed Nazis ("the abominable Azov regiment"), Poroshenko and Avakov began to make PR moves, in particular - the arrest of the leadership of "Tornado" battalion (the heroes turned out to be sadists, what a discovery), the publication of details of the murder of Oles Buzina — it also turned out that he was killed by the Nazis, and now - the resignation of the chief curator of all the Nazis in Ukraine, Nalivaychenko," - says the author of "Journalistic truth".

http://fortruss.blogspot.se/2015/06/the-neo-nazi-coup-may-begin-in-ukraine.html
2015-06-20, 23:10
  #10290
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nalivaychenko har fått sparken och bataljonen Tornado är under utredning för grova krigsbrott. Här talas också om en möjlig kupp, men det är spekulation. Conyers hade viktigt inflytande under kongressdebatten. Se mer om kongressbeslutet nedan.
"Conyers" har säkert som du säger bidragit till den stora majoriteten FÖR stöd till Ukraina, 71 för och 25 mot. En förkrossande majoritet vill stödja Ukraina militärt mot den ryska invasionen. "Lethal" betyder dödlig. Dödligt svar vill man ge till de ryska fascister som svar på deras angrepp på demokratin Ukraina. USA, alla fria länders försvarare. Vore en fin gest om det anlände lite pansarbrytande vapen till Ukraina typ runt den 4:e juli!
2015-06-20, 23:35
  #10291
Medlem
Mycket informativ artikel. Jag kan bara citera lite grand:

Citat:
Last week the stand Congressmen John Conyers and Yoho against providing weapons to Ukrainian Nazi battalions should have been lauded by Americans because they stood up for our American values.

The Ukrainian reaction to the amendment they attached on the support bill denying money to neo-Nazi groups in Ukraine provides the most telling look into Ukrainian nationalist politics the west has seen so far.

Biletsky couldn’t resist laying blame on Vladimir Putin by saying the amendment was the result of Russian lobbyists influence in Congress. With the anti-Russian sentiment on the Hill today, does this even sound plausible in his own ears?

Compare it to the outrageous statements by Arsen Avakov. Ukraine’s interior ministry has the gall to say US Congressmen that stand for America’s values need to be investigated by US Intelligence Agencies.

Move over Congressman Alan Grayson, Congressmen Soho and Conyers are now at the top of the Ukraine Peacemaker project list.

Between 1940-42 Stepan Bandera and the Ukrainian OUNb attempted to assassinate sitting president Franklin Delano Roosevelt to answer to this insult.

http://novorossia.today/ukraine-s-neo-nazi-s-make-an-endrun-around-the-conyers-yoho-amendment/

Originalartikel:

http://www.washingtonsblog.com/author/gh-eliason
2015-06-20, 23:50
  #10292
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Citat:
Last week the stand Congressmen John Conyers and Yoho against providing weapons to Ukrainian Nazi battalions should have been lauded by Americans because they stood up for our American values.

The Ukrainian reaction to the amendment they attached on the support bill denying money to neo-Nazi groups in Ukraine provides the most telling look into Ukrainian nationalist politics the west has seen so far.

Biletsky couldn’t resist laying blame on Vladimir Putin by saying the amendment was the result of Russian lobbyists influence in Congress. With the anti-Russian sentiment on the Hill today, does this even sound plausible in his own ears?

Compare it to the outrageous statements by Arsen Avakov. Ukraine’s interior ministry has the gall to say US Congressmen that stand for America’s values need to be investigated by US Intelligence Agencies.

Move over Congressman Alan Grayson, Congressmen Soho and Conyers are now at the top of the Ukraine Peacemaker project list.

Between 1940-42 Stepan Bandera and the Ukrainian OUNb attempted to assassinate sitting president Franklin Delano Roosevelt to answer to this insult.
Texten har ingen poäng och hänger inte ihop. Du är så desperat så du inte ens läser vad du klistrar in. Du får ta dig samman igen, eller är det ett tecken på hjärnblödning, kanske afasi? Gå titta dig i spegeln om ena sidan av ansiktet hänger lite, försök le. Möjligt att du kommer tacka mig för tipset!
71-25 var röstsiffrorna kan jag påminna dig. Vad kan man läsa ut av detta om inte ett väldigt starkt stöd för Ukraina även militärt! Putler har hotat med kärnvapen om USA hjälper Ukraina mot den ryska invasionen. Nu är Putin ingen modig man, men tokig. Får se hur långt det går.
2015-06-21, 00:06
  #10293
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är ju precis det de inte har gjort! Därav min slutsats om bristande statsmannaegenskaper. Om folken i Krim, i Östukraina och för den delen i Tjetjenien och andra ställen också själva fick besluta om sin statsrättsliga tillhörighet skulle mycket blodspillan kunna undvikas.

Visst skulle det... Då skulle Ukraina var intakt och ingen skulle ha brutit mot internationella avtal. Sen kom Putin...
2015-06-21, 02:06
  #10294
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Visst skulle det... Då skulle Ukraina var intakt och ingen skulle ha brutit mot internationella avtal. Sen kom Putin...

Du blandar nog ihop Putin och Pornochenko. Folkomröstningar hölls ju men resultatet passade inte Kiev. Därför skickade de (Kiev) in sitt pansar och artilleri för att ödelägga och etniskt rensa. Det var så dödandet satte igång. Och det passar dig tydligen utmärkt att Kiev får slakta bäst dom vill. Men alla tänker inte som du, och det var ju tråkigt för dig.
2015-06-21, 07:33
  #10295
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja, det finns anledning att kritisera Putin, men dessvärre är vare sig maktklicken i Kiev, eller västs ledare utan skuld för det meningslösa dödandet i Ukraina. Var finns statsmännen 2015????
De finns i Nordamerika, Europa och Asien. I Ryssland sitter en maffiosodiktator som skickar ryska kriminella och soldater för att mörda ett broderfolk och hotar världen med kärnvapen.

Om du, Clodius, verkligen vurmar för folkens självbestämmande så inser du väl att Ryssland är just det landet som begår flest övergrepp på just självbestämmanderätten.
Men jag misstänker att du tillhör de som horar för Kreml och skiter fullständigt i att t ex det nordiska folket Karelarnas rätt till självbestämmande förbises helt av Moskva och att aktivister utsätts för hot.
Man behöver inte ens vara en aktivist för att råka illa ut i Rysdland. Det räcker med att man tillhör en annan etnicitet än den ryska och är med i en etnisk förening, som dessa unga karelare:

http://www.interpretermag.com/russian-officials-stretch-the-law-in-effort-to-declare-young-karelia-a-foreign-agent/

Läs, och säg efter mig "Ryssland är en förtryckardiktatur".
__________________
Senast redigerad av ForumApache 2015-06-21 kl. 07:39.
2015-06-21, 10:28
  #10296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Mycket informativ artikel. Jag kan bara citera lite grand:



http://novorossia.today/ukraine-s-neo-nazi-s-make-an-endrun-around-the-conyers-yoho-amendment/

Originalartikel:

http://www.washingtonsblog.com/author/gh-eliason
Varför använder du ord som nazi, nazist mm. Det fungerar inte i vår del av världen eftersom sådan retorik tillhör historien, och möjligen dagens Ryssland, och visar dessutom en brist på saklig information. Verkar ju gå lite i vågor vad proryska inlägg handlar om. Kvinnor och barn ena dagen, nazistkortet nästa dag. Genomskinligare än spindelväv. Kvantitet före kvalitet luktar ju alltid ryskt lång väg. Inte lätt att slåss för Ryssland i dessa dagar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in