Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 18:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
man kan ju tänka sig att kroppen skulle gömmas senare men eftersom det blev ett sjukt pådrag så var det bara nattetid som det blev möjligt, men eftersom de hade ett fruntimmer i huset så kunde de ju inte gärna gå ut nattetid utan att hon skulle fatta misstankar. visst skulle de kunna säga att de skulle ut och fiska på natten, men om de aldrig gjort det innan och med tanke på att Lisa var försvunnen så skulle det förmodligen fått kvinnan misstänkt... vilket hon förmodligen redan var om någon av männen dräpt flickan... jag har svårt att tro att en sådan närstående inte märker om MGM beter sig annorlunda eller spänt.

Du och en till, tack, jag läser era argument och finner det rimligt. Tänkte inte på frun i huset, självklart, hon hade fattat misstanke.

Att säga att de ska fiska borde inte väcka misstanke med tanke på att en av bröderna sägs ha fiskat vid 19:30, Lisa försvann vid 18:30, ljust länge, bara noterar det. EDIT;Ska vara vara ett frågetecken här ? Se det som en frågeställning.
2015-06-21, 18:54
Medlem
Nu blir det mycket. Litauerna var väl byggarbetare ingick djur skötsel i deras arbetsuppgifter? Då jag utgår från att den skyldiga tillhör miljön på något vis så utgår man väl från att om någon helt plötsligt bryter sitt mönster och rutiner så är det ju någonting som inte stämmer...
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Där blommorna ligger givetvis? http://sverigesradio.se/sida/images/2103/3536823_612_344.jpg?preset=article-slider
Det där är framsidan av caféet och moppen stod parkerad på baksidan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Efter lite sökningar och ett även samtal med en nötbonde står det utom tvivel att levande boskap har daglig tillsyn.
Nöt:
http://www.lansstyrelsen.se/varmland/SiteCollectionDocuments/Sv/djur-och-natur/djurskydd/checklistor/Not.pdf
Gris:
http://www.lansstyrelsen.se/skane/SiteCollectionDocuments/sv/nyheter/2010/100915_Checklista_gris.pdf

Att upptäcka ett "fynd", då i form av ett klädesplagg (obekräftat) är helt styrt av hur dom förmodade djurskötarna, gårdspersonalen eller dylikt,, rört sig vid/inne i gårdskomplexet i förhållande till var "fynd" gjorts.

Det står alltså bortom tvivel att det befunnit sig folk på gården under perioden som flickan var borta, förutsatt att det fanns levande boskap på gården.
Detta gör att det borde vara ett faktum att polis vid det här laget har förhört och kontrollerat samtliga som rört sig på gården under veckan.

Sammanslaget angående det förmodade fyndet. Det lutar åt att tro att det var undangömt/dolt samt att det var polisens sökhundar som markerat fyndet.
Men det kan också vara helt missat eller inte uppmärksammat av den förmodade personal som rört sig inom gården.

En fråga då. Är det någonstans uppgett mer exakt var fyndet i form av ett förmodat klädesplagg är gjort?

Jag blir, minst sagt, förvirrad av alla dessa "lador".

Det enda klädesplagg jag känner till var den nu beramade handsken i ladan vid cafét.

Var det i den nötkreaturen också var? Som i så fall ladugårdsförmannen ansvarade för vad gäller skötseln?

Alla "lador" måste väl ha ett namn så man kan orientera sig? Eller är det för mycket begärt.
2015-06-21, 18:55
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Visst de har haft tid att försöka bygga ett torftigt "alibi" i några dagar.
Mamman i Litauen ska alltså bedyra sina söners oskuld genom div. uttalanden och hålltider med exakta klockslag.
Bröderna är världens snällaste har vi också fått veta och skulle aldrig ens slå ihjäl en irriterande fluga.
De som tror på något av detta och lägger vikt på detta i tråden bör genomgå stor sinnesundersökning.
Patetiskt korkat att tjata om mammans uttalanden och tafatta försök till alibi.
Om du hängt med i diskussionerna så hade du vetat att fiskandet inträffat den dag de greps, inte dagen då Lisa försvann.
2015-06-21, 18:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Mamman i Litauen ska alltså bedyra sina söners oskuld genom div. uttalanden och hålltider med exakta klockslag.
Bröderna är världens snällaste har vi också fått veta och skulle aldrig ens slå ihjäl en irriterande fluga.
De som tror på något av detta och lägger vikt på detta i tråden bör genomgå stor sinnesundersökning.
Patetiskt korkat att tjata om mammans uttalanden och tafatta försök till alibi.

Patetiskt att tala om att de inte har alibi när platsen är där de normalt ska vara och faktiskt är.
2015-06-21, 18:58
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Det är nog helt olika beroende på vad/ hur/ var man söker samt vilka som söker.

I detta fall utifrån den centrala roll i allt jag hade kan jag intyga att MPs folk var otroligt skickliga. Det var snarare en självklar gemenskap där alla kände sig lika mkt värda och lika delaktiga än en tävling om prestige och mest/ bäst fynd.
Rohna har antytt att hon inte bor på platsen, har visat sig ha stora kunskaper om allt från ägarförhållanden och verksamheter till brödernas förehavanden innan de blev gripna. Man får väl akta sig för att gissa sig fram till en 1.06 avstängning, men hon har nästan outat sig själv till sin profession.
Senast redigerad av B0B0-emulator 2015-06-21 kl. 19:01.
2015-06-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det tror jag inte. Men GM trodde dom hade gott om tid att placera Lisas kropp på ett definitivt säkert ställe. Nu knackade polisen på deras dörr sent samma kväll. Det hade dom inte räknat med alls.

Efter det var dom observerade. Sedan tillkom MP som dammsög området, poliser en masse, poliser till häst, helikoptrar ... över 1000 personer som var överallt. Deras handlingsfrihet var starkt begränsad.

Jag tror Lisa hittades på den "temporära" förvaringsplatsen.
Ja, jag är ganska övertygad att platsen där Lisas kropp hittades, var tillfällig vald för att sedan flyttas den till en annan plats för att grävas ner marken eller brännas. Men p.g.a för många poliser och MP kunde/vågade de inte. De kanske ville flytta kroppen samma kväll som de blev gripna? Vad ville de i närhet av FP annars?
Senast redigerad av matematiker 2015-06-21 kl. 19:08.
2015-06-21, 18:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Om du hängt med i diskussionerna så hade du vetat att fiskandet inträffat den dag de greps, inte dagen då Lisa försvann.
Det vet jag och korrigerade. Likväl patetiskt att ta upp mammans tafatta försök att bygga alibi, klockslag på triviala ting som kaffedrickande mm är genomskinligt så det förslår.
Mamman skiter naturligtvis i om sönerna är mördare i Sverige, de är ju så fina och gulliga ändå att hon vill ha hem dem.
2015-06-21, 19:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att handsken initialt låg vid kassen vid moppen men flyttats av något djur. En av mina katter bär gärna omkring mina strumpor och vantar (ibland gömmer hon dem under matta eller under soffkudde eller pilar in dem under överkastet). En katt brukar ofta kunna krypa in under en stängd och låst lagårdsport, eller att någon ingång finns för katt. Man vill vanligtvis att gårdskatt har tillträde till sådana byggnader.

Det framgick aldrig att mitt inlägg gällde gårdskomplexet där Lisa´s kropp hittades, där även fynd ska ha gjorts, då i obekräftad form av klädesplagg.
Det gällde alltså inte handsken i ladan mittemot caféet. Ursäkta min otydlighet.

Offtopic
Busig katt du har,, problem att hitta vinter-vantarna ibland?
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Så BO hittades alltså i ett litet skjul på martorps gård?

58.539008, 13.370712

EDIT: Detta skjul alltså?
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
Nej, det mesta tyder på att det var i eller vid den boden som bröderna befann sig när de sågs av MP. Boden undersöktes senare på natten. Innan dess hade man koncentrerat sig på sökande i ladan, så jag tror att det var där kroppen låg.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-21 kl. 19:06.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Efter lite sökningar och ett även samtal med en nötbonde står det utom tvivel att levande boskap har daglig tillsyn.
Nöt:
http://www.lansstyrelsen.se/varmland/SiteCollectionDocuments/Sv/djur-och-natur/djurskydd/checklistor/Not.pdf
Gris:
http://www.lansstyrelsen.se/skane/SiteCollectionDocuments/sv/nyheter/2010/100915_Checklista_gris.pdf

Att upptäcka ett "fynd", då i form av ett klädesplagg (obekräftat) är helt styrt av hur dom förmodade djurskötarna, gårdspersonalen eller dylikt,, rört sig vid/inne i gårdskomplexet i förhållande till var "fynd" gjorts.

Det står alltså bortom tvivel att det befunnit sig folk på gården under perioden som flickan var borta, förutsatt att det fanns levande boskap på gården.
Detta gör att det borde vara ett faktum att polis vid det här laget har förhört och kontrollerat samtliga som rört sig på gården under veckan.

Sammanslaget angående det förmodade fyndet. Det lutar åt att tro att det var undangömt/dolt samt att det var polisens sökhundar som markerat fyndet.
Men det kan också vara helt missat eller inte uppmärksammat av den förmodade personal som rört sig inom gården.

En fråga då. Är det någonstans uppgett mer exakt var fyndet i form av ett förmodat klädesplagg är gjort?

Nu länkar du till antikviteter
om det är ett djurstall så borde de använda sig av EU godkänd transponder eller responsstyrd foderstation . om jag inte minns fel så är det enbart kontroll av att foderstationen fungerar som behöver kontrolleras och det gör man via datorn hemma på kökssoffan
finns inget krav på daglig okulär besiktning av djuren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in