Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 18:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kom mig att tänka på kvinnan som blev "mördad" av en älg men maken häktades.
Hmm, kan det vara ett djur som gjort det? Varg, vildsvin? Skulle förklara utspridning av delarna och att polisen inte ens tänkt tanken som i fallet med mördarälgen.

Kom ihåg att ni såg denna teori först här. Om det är sant alltså. Annars kan nu glömma att niläst det.

Envisa djur som plockar ur mobilen från skalet och demolerar de sedan demolerar skalet och bär Lisa en bit bort menan de själva bär väl vadderade strumpor på tassarna/klövarna. Om en flock chimpanser var på vift så kanske. Men annars borde släpspår funnits (de kanske fanns men inte kommenterats officiellt).

Jag funderar att någon transport kanske, fast jag är osäker på om de skulle kommenterat något om detta bland polis. Pågående byggen i sig brukar väl ha otaliga skrymmande transporter liksom större jordbruksverksamhet. Det går väl åt kopiösa mängder förbrukningsartiklar, foder m.m
2015-06-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Tilläggas bör att bröder+fru inhämtades till förhör från sin bostad. Från början var de inte gripna, utan skulle höras upplysningsvis. I anslutningen till konfrontationen "säkrades" de av polis, och släpptes sedan vidare hem.
Förtydligar detta, annars kommer nån att haka upp sig på vart de greps och klockslag och metrar hit och dit och hej och hå.

Stämmer att det pågick parallella sökningar. Det verkar folk ha svårt att få in i skallen.
"Det aktuella sökområdet" som BO hittades vid, är således stort, och utgick inte bara från en enda punkt.

Tack för korrigeringen. Dom togs in på förhör, men de var ovilliga så det blev medelst handfängsel.
2015-06-21, 18:05
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
O med det vill du säga att Polisen sitter med fakta från första stund och där går man inte alls igenom tänkbara scenarium vad som kan vara rimligt...

Konstigt om LH skulle vara det utvalda offret vid stängningsdax. Hon skulle ju lika gärna åkt iväg 10 minuter tidigare. och någon av de andra anställda låst när de gick. Hur kunde gärningsmannen veta att det var första dagen LH åkte ensam till jobbet på moped och att hon skulle vara den som gick sist och låste? Gärningsmannen skulle köpa sig ett helt häfte med trisslotter med tanke på den tur han haft att inte på något sätt bli uppmärksammad.
2015-06-21, 18:07
Medlem
[quote=David-Hume|53779321]Mitt fetade.

Detta tror jag är ganska viktigt att ha i åtanke när man betänker gärningen. Om det nu är litauerna som är skyldiga så har de upplevt en snabbare och mer omfattande sökinsats än vad de någonsin skulle kunna drömma om. Något sådant har säkerligen aldrig skett när någon försvunnit i Litauen. Den plats där LH:s kropp hittats har säkerligen aldrig varit tänkt som hennes sista viloplats utan endast provisorisk. Tanken har säkert varit att kroppen skulle försvinna från jordens yta och aldrig någonsin hittas. Men tack vare den press som sökinsatsen satte på dem med start redan på söndagskvällen så har man en kropp att obducera idag.[/

Kortfattat så verkar inget peka på dem då man ej kan hålla dem så länge till. Motiv verkar väldigt tunna. Dessutom har polisen lagt locket på vilket pekar på att man letar någon annan.
2015-06-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack för korrigeringen. Dom togs in på förhör, men de var ovilliga så det blev medelst handfängsel.

Japp, fast kvinnan var utan bojor.
2015-06-21, 18:08
Awaiting Email Confirmation
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20962096/825/widescreen/1f5c5beb1582d/81324-2566a2acd8b6c8e62be6db1a8a6364c757725269.jpg

Var det här moppen stod? Eller andra sidan?
2015-06-21, 18:09
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20962096/825/widescreen/1f5c5beb1582d/81324-2566a2acd8b6c8e62be6db1a8a6364c757725269.jpg

Var det här moppen stod? Eller andra sidan?
På baksidan, skymd från vägen.
2015-06-21, 18:09
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Konstigt om LH skulle vara det utvalda offret vid stängningsdax. Hon skulle ju lika gärna åkt iväg 10 minuter tidigare. och någon av de andra anställda låst när de gick. Hur kunde gärningsmannen veta att det var första dagen LH åkte ensam till jobbet på moped och att hon skulle vara den som gick sist och låste? Gärningsmannen skulle köpa sig ett helt häfte med trisslotter med tanke på den tur han haft att inte på något sätt bli uppmärksammad.

Javisst, hon skulle lika gärna kunnat åka iväg tidigare, men å andra sidan så kanske GM har en bil, vilket han lätt skulle kunna få stopp på mopeden med.

Antingen visste GM det eller så visste han inte det, i fall han inte visste det så hade han väl sett att det stod en moped parkerad bakom hennes arbetsplats. Om han visste att hon skulle åka moped så låter det lite mer planerat, att han stalkat henne och sett att hon tog mopeden just den dagen.
2015-06-21, 18:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kolla in denna uppdatering en av CBs (AJs Ladugårdsförman) Facebook vänner, en Christophe* Jonsso* (undrar om det är en Jönsson i släkt med AJ?) gjorde den 16 juni, 2015 !
Denne CJ bor i Lidköping.
Det är en av hans FB vänner Thoma* Sjödi* (bor i Axvall, är från Skövde), som hittade en övergiven/gömd Mercedes ute i skogen den 15 Juni, 2015.
(Mercedes'en är svart eller mörkblå, stationcar typ)
Han anger att han hittade den i Ängslyckan.
Ängslyckan ligger ca 1 km väst om Axvall och det är ca 30 km syd/ost om Cafeet där Lisa försvann:

TS påstår att han tipsat polisen och att dom sagt han inte får röra bilen, men kan man lita på det?
Kan det ha med mordet på Lisa att göra ?
Borde polisen kontaktas för en säkerhets skull?
Skulle själv villa göra det men iom jag bor i Danmark, skulle någon här kunna tipsa polisen om detta ?

Här länkar till både Christophe* Jonsso* och Thoma* Sjödi* 's (TS har postat den på både sin egen och en Ängslycka facebook sida) uppdateringar om bilen:

https://www.facebook.com/christophe*.jonsso*.56 (**= r,n)

https://www.facebook.com/thoma*.sjokvis*.94?pnref=story (**= s,t)

https://www.facebook.com/pages/%C3%8...21404814675112

Här en länk till karta över där bilen hittades, platsen ca 1 km väst om Axvall och det är ca 30 km syd/ost om Cafeet där Lisa försvann:
https://www.facebook.com/pages/%C3%8...21404814675112

OBS!!! personligen misstänker jag inte någon av personerna i detta inlägg,
utom möjligtvis den person som lämnat/gömt bilen ute i skogen

Rättelse:

Jag skrev Sjödi* 2 gånger i mitt inlägg, det skulle stå Sjökvis* (*=t) sorry

Och om länken till kartan som visar var ca bilen hittades så försök denna länk, den visar var mannen som hittade bilen bor och hansa att det var aldeles i närheten:

http://www.hitta.se/kartan!~58.38341,13.54833,14z/tr!i=6LqbEEEM/search!i=LS2-4nnnnO!q=!t=single!st=prv
Senast redigerad av Theforeigner 2015-06-21 kl. 18:20.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men om man betänker att polisen bekräftat att hon återfanns i ett område något söderut från Blombergs gård, så begränsas åtminstone platserna betydligt.

Jag var sämst i skolan på orientering. Söderut säger mig ingenting
Namn på platsen?

Har polisen oficiellt gått ut med det? Det enda jag hört har varit frasen "det aktuella sökområdet", och det var ju som bekant en radie på 5 km åt alla väderstreck.
Medlem
quieenies avatar
Så var det den förbaskade kassen(plast?) som ställer till det för mig.
Här pratas om att Lisa skulle åka hem på moppen själv för första gången.Hon skulle givetvis också åka TILL fiket själv för första gången.Jag skulle ju om jag var hon,köra väg 44:a och svänga av vid Skälvum Kyrka och via Husaby ta mig fram till jobbet.DET innebär att hon passerar Martorps bygge vid Hovsgärde på vägen (på morgonen).

Min teori är att hon åkte samma väg hem.Kanske vinkade till något bekant ansikte på morgonen.Kanske blev stoppad på vägen hem av samma bekanta ansikte.Om hon kom så långt,skulle det förklara att inga tecken på strid förekom på fyndplatsen.Den som stoppade Lisa på väg hem hade ju möjlighet att köra tillbaka moppen med hjälmen på och ingen kan identifiera personen som någon annan än Lisa.Ställer moppen på plats undrar vad ska jag göra av nyckeln..den får sitta kvar.På vägen tillbaka till fiket ELLER tillbaka till Martorp,gåendes,så slängs diverse av Lisas tillhörigheter.

MEN,så var det som sagt var plastkassen!I övrigt är det tidsmässigt möjligt eftersom Lisas pappa inte var vid fiket förräns vi 20.00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kom mig att tänka på kvinnan som blev "mördad" av en älg men maken häktades.
Hmm, kan det vara ett djur som gjort det? Varg, vildsvin? Skulle förklara utspridning av delarna och att polisen inte ens tänkt tanken som i fallet med mördarälgen.

Kom ihåg att ni såg denna teori först här. Om det är sant alltså. Annars kan nu glömma att ni läst det.

"Utspridning av delar" - vad har du fått det ifrån? Det går rykten här i tråden, men de bygger inte på något annat än att folk spekulerar utifrån att de tycker att poliserna verkade ovanligt illa berörda + ett antal mindre språkligt kunniga personers missförstånd av ordet "kvarlevor"

Allting tyder också på att kroppen hittats inne i en byggnad, även om det inte är 100% bekräftat. Förklara gärna hur din varg eller ditt vildsvin tog sig in där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in