Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 17:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Är du dum i huvudet på riktigt??

Jag tror man ska hålla käften om man inte ens har fattat vart kroppen har hittats utan tror att den legat ute i naturen nånstans.

Idiot.

Snarare du som är helt efterbliven.

Ge mig en länk där man bekräftar vart hon hittats och att hon hittades inomhus? Du har noll koll.
2015-06-21, 17:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Om de drar som en avlöning har de erkänt brottet ditt stolpskott.
De hoppades på att senare dumpa kroppen så att den aldrig skulle hittas, den snabba och massiva sökinsatsen gjorde detta svårt.
Hade de klarat sig och sökandet upphört hade kusten varit klar för att göra sig av med kroppen.
Det misslyckades för bröderna.

Tycker att det ligger mycket i ditt resonemang.

Den fetade texten är exakt det jag tror i nuläget utan att veta något.
2015-06-21, 17:47
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta hade varit det dummaste de kunde ha gjort. Det bästa de kunde göra var bara och stanna kvar och invänta "bättre tider".

Återigen så upprepar jag detta, att allt kom att gå mycket snabbt. Betydligt snabbare än vad de hade tänkt sig. Enbart ca 2½ timme efter att Lisa hade skickat sitt SMS till fadern, så är denne på plats. Att det redan under söndagskvällen kom att letas efter den försvunna är jag övertygad om att detta inte ens fanns i deras sinnesvärld. Först tidigt måndag morgon var nog det GM trodde.

Inte kom det att bli "bättre" ur GM synvinkel framöver. Ett stort antal poliser kom att delta i sökande efter henne. Under onsdagen utökades sökandet även med MPS, som kom att bli deras största engagemang någonsin hittills.

Det måste ha rått en stor panik hos de inblandade på ett mycket tidigt stadium.

Detta resonemanget bygger jag alltså på att de båda häktade är de skyldiga. Om de sedan är det vet jag naturligtvis lika litet som alla andra deltagande i tråden.

Under veckan som nu kommer, så kommer vi sannolikt att få reda på något mera. Tycker dock att det är bra att polis och åklagare inte läcker utan behåller det de vet tills vidare. Tids nog kommer vi att få reda på en hel del.
Mitt fetade.

Detta tror jag är ganska viktigt att ha i åtanke när man betänker gärningen. Om det nu är litauerna som är skyldiga så har de upplevt en snabbare och mer omfattande sökinsats än vad de någonsin skulle kunna drömma om. Något sådant har säkerligen aldrig skett när någon försvunnit i Litauen. Den plats där LH:s kropp hittats har säkerligen aldrig varit tänkt som hennes sista viloplats utan endast provisorisk. Tanken har säkert varit att kroppen skulle försvinna från jordens yta och aldrig någonsin hittas. Men tack vare den press som sökinsatsen satte på dem med start redan på söndagskvällen så har man en kropp att obducera idag.
2015-06-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Snarare du som är helt efterbliven.

Ge mig en länk där man bekräftar vart hon hittats och att hon hittades inomhus? Du har noll koll.

Du har alla länkar i den här tråden.

Börja med att läsa den så du vet vad du snackar om.

Polisen bekräftade på en gång att Lisa hittades i nån av avspärrningarna.
Alltså, Martorp, MGM´s bostad eller kaféet.

Sen kan du, om du har nån hjärnaktivitet, tänka ut vart kroppen låg på egen hand.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2015-06-21 kl. 17:51.
2015-06-21, 17:49
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Detta företaget ska tydligen syssla med grisar men om det ligger på den aktuella platsen vet ja ej
http://foretag.118700.se/foretag/88652/uljebergs-lantbruk-ab.aspx
Citat:
Jo det har bekräftats att den hittades inom en av de redan befintliga avspärrningarna.

till 99,9% på Margård.
Nä förresten, 100% på Margård.
MANTORP ligger i östergötland. Om det finns något MARGÅRD vet jag inte.

I tråden handlar det om MARTORP på Kinnekulle.
2015-06-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
95 % av tråden bygger på rykten, spekulationer, fantasier och trådsanningar.

O med det vill du säga att Polisen sitter med fakta från första stund och där går man inte alls igenom tänkbara scenarium vad som kan vara rimligt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
MANTORP ligger i östergötland. Om det finns något MARGÅRD vet jag inte.

I tråden handlar det om MARTORP på Kinnekulle.

Jag menade såklart MARTORP.

Det fattade du med jävla pajas.
Medlem
Citat:
Du har alla länker i den tråden.

Alltså, Margård, MGM´s bostad eller kaféet.

Sen kan du, om du har nån hjärnaktivitet, tänka ut vart kroppen låg på egen hand.

Sluta nu!
För det första är det Martorp, inte Margård.

Men annars håller jag med dig, kvarlevorna hittades inne, men har säkert inte legat där hela tiden!
2015-06-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, när MP rapporterar om nytt fynd och uppger att bröderna är stökiga får MP order om att backa bakåt samt griper polisen MGM. Därefter kommer ny polispatrull med hund för att studera fynden och hundarna leder polisen direkt till Mantorp. Två parallella operationer. Vid Mantorp hittas Lisa och MGM anhålls.

Om jag inte fattat helt galet.

Tilläggas bör att bröder+fru inhämtades till förhör från sin bostad. Från början var de inte gripna, utan skulle höras upplysningsvis. I anslutningen till konfrontationen "säkrades" de av polis, och släpptes sedan vidare hem.
Förtydligar detta, annars kommer nån att haka upp sig på vart de greps och klockslag och metrar hit och dit och hej och hå.

Stämmer att det pågick parallella sökningar. Det verkar folk ha svårt att få in i skallen.
"Det aktuella sökområdet" som BO hittades vid, är således stort, och utgick inte bara från en enda punkt.
Senast redigerad av julusa 2015-06-21 kl. 17:58.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Du har alla länkar i den här tråden.

Alltså, Margård, MGM´s bostad eller kaféet.

Haha du slutar ju aldrig överraska! Borde ringa ner Guinness Rekordbok så de kan komma och registrera ett nytt rekord i att vara efterbliven flest antal gånger.

Vad i helvete är Margård? Är det nåt du hittat på eller?

Martorp heter stället och bara för att hon kan ha hittats i närheten av det behöver inte betyda att hon hittade INOMHUS och du hävdar att det är 100% att hon hittades inomhus och att det bekräftats, men ingenstans i media har polisen eller utredare bekräftat detta.

Jag orkar inte med dig mer. Du är som sagt var totalt efterbliven och inte ens värd min (eller nån annans) tid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Detta företaget ska tydligen syssla med grisar men om det ligger på den aktuella platsen vet ja ej
http://foretag.118700.se/foretag/88652/uljebergs-lantbruk-ab.aspx

Skall du leta skall du leta runt postnummer 533 95, jag har letat och ja det finns registrerade GU:s men dessa gårdar ligger för lång bort från Martorp, minst 1 km.

Men vi vet inte om dessa kanske har ont om utrymme och där med kan ev. hyra utrymma på/vid Martorp.
2015-06-21, 17:55
Medlem
Har inte sett så mycket inlägg om tiden före angreppet. Denna är väldigt intressant och kan lika väl som spår på BO leda till GM. Som jag förstått så har BO åkt moppe på söndag morgon från stöpen till caféet. Detta görs kortast via Götene Husaby Martorp MGM:s hus (stenhuset) säteriet. Samma väg tillbaka om den osannolikt påbörjas och kanske åker även caféägaren denna väg hem (Axvall) tidigt på eftermiddagen och signalerar då att tjejerna är själva kvar.

Detta är en viktig sak att titta närmre på. Såg MGM BO på morgonen eller på eftermiddagen. Om MGM är oskyldiga kan GM hittas längs färdvägen? Jag menar att en GM med uppsåt kan triggats av möjligheten att angripa den ensamma BO. Tidigare har ju vuxen varit i omgivningarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in