Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 17:37
Medlem
Detta företaget ska tydligen syssla med grisar men om det ligger på den aktuella platsen vet ja ej
http://foretag.118700.se/foretag/88652/uljebergs-lantbruk-ab.aspx
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseboll
Som ett tillägg är det rätt stor skillnad på att vara friad och oskyldig. Rättssäkerheten i Sverige gör att det är ganska många gärningsmän som går fria trots att de skapligt uppenbart är skyldiga till brottet. Rättssäkerheten trumfar ut rättsskyldigheten... Jag skulle tro att även de flesta som friats och i juridisk mening är oskyldiga, faktiskt i själva verket är skyldiga till gärningen.
Helt överens. Antal personer som är skyldiga men går fri p.g.a brist på bevis är mycket mer än antal personer som är oskyldiga och blir dömda felaktigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hur vet du det? Var du där?

Det har ännu inte officiellt bekräftats vart kroppen hittades.

Jo det har bekräftats att den hittades inom en av de redan befintliga avspärrningarna.

till 99,9% på Margård.
Nä förresten, 100% på Margård.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
95 % av tråden bygger på rykten, spekulationer, fantasier och trådsanningar.

Och det är konstigt varför när yppandeförbud råder, tycker du? Och vad indikerar att någon av oss som postar här inte skulle vara medveten om att uppgifterna är osäkra eftersom det i princip i varje tråd finns någon som anser ett förnumstigt påpekande av den typ du just gjorde är påkallad?
2015-06-21, 17:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Detta företaget ska tydligen syssla med grisar men om det ligger på den aktuella platsen vet ja ej
http://foretag.118700.se/foretag/88652/uljebergs-lantbruk-ab.aspx
Nej, det ligger i Mantorp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Om de drar som en avlöning har de erkänt brottet ditt stolpskott.
De hoppades på att senare dumpa kroppen så att den aldrig skulle hittas, den snabba och massiva sökinsatsen gjorde detta svårt.
Hade de klarat sig och sökandet upphört hade kusten varit klar för att göra sig av med kroppen.
Det misslyckades för bröderna.

Javisst. De hoppades kanske på att den massiva sökinsatsen - under vilken de själva lämnade DNA-prov - skulle klinga av om polisen inte hittade Lisa, låt oss säga under de närmaste månaderna. Och då skulle de kunnat smyga in i byggnaden där de dumpat hennes kvarlevor, flytta dem på ett bättre ställe och sedan låtsats som ingenting. Naturligtvis skulle de stuckit direkt efter brottet och innan polisen tog deras DNA, om de hade mördat Lisa i samförstånd. Det kan förstås vara så att en av dem är skyldig till mordet och att de andra inte fick reda på det förrän det var för sent att sticka, dvs efter att polisen tagit DNA-proven.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Med tanke på att de lämnade DNA redan första dagen så var det inte så bra strategi att stanna kvar, om de är skyldiga. Om de inte trodde att Lisas kropp skulle försvinna på något sätt och aldrig hittas.

Det beror ju på.
Finns inget matchande DNA så är det ju ingen fara att lämna DNA heller.

Medans om du drar så har du erkänt gärningen.

Bara amatörer skulle försöka sig på en flykt.
2015-06-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag tror inte det här fallet är så komplicerat. sms behöver absolut inte vara skickat av Lisa. Något kan ha hänt före 18.10. Brottsplatsen är caféet eller strax intill. Att hon sedan hittas på annan gård visar ju bara på att någon fått i uppdrag att ta hand om den döda kroppen. Så jag är alldeles övertygad att fler är inblandade, några som verkar och bor i området. Jag tror varken på våldtäkt eller överfall eller bortrövade. Hjälmen är mordvapnet.
Dessutom tror jag att gärningsmannen kommer visa sig vara en kvinna !
Jag har också funderat på om hjälmen kan ha använts som vapen. Kanske har hon blivit övermannad bakifrån ståendes bredvid moppen och dragen i hjälmen så att hon kvävts. Upplockad med den andre mannen i bil.
2015-06-21, 17:42
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo det har bekräftats att den hittades inom en av de redan befintliga avspärrningarna.

till 99,9% på Margård.
Nä förresten, 100% på Margård.

Margård? Vad snackar du om ens?

Det har inte bekräftad nånstans att hennes kropp hittades inomhus. Du har ingen koll och är färsking i denna tråd. Vänligen håll käften, istället för att sprida dynga.

Annars får du länka till en källa där en polis eller någon som har med utredningen att göra uttalar sig om att hon hittades inomhus.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2015-06-21 kl. 17:44.
2015-06-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Margård? Vad snackar du om ens. Det har inte bekräftad nånstans att hennes kropp hittades inomhus. Du har ingen koll och är färsking i denna tråd.

Är du dum i huvudet på riktigt??

Jag tror man ska hålla käften om man inte ens har fattat vart kroppen har hittats utan tror att den legat ute i naturen nånstans.

Idiot.
2015-06-21, 17:45
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vi vet väl inte om Lisa faktiskt hittades i en byggnad. Jag vet inte var relevansen av ev grisar på platsen har, det finns väl fler djursorter som luktar (om spekulationen var varför hundar inte markerat lukt tidigare), getter och höns luktar också rätt duktigt. Men man kan inte utifrån ägandet av tänkta byggnaden och ägarens registrerade verksamhet dra säker slutsats attgrisar inte skulle finnas där. Bonden som äger byggnaden kan ha hyrt ut utrymmet till hobbyfarmare.
Jag syftade på någons spekulation om att gärningsmannen kunde vara någon som var vid caféet och hämtade matrester till grisar. Men varken grisar eller hämtning av matrester är något som verkar finnas trakten.
2015-06-21, 17:45
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Vet att ni kommer bli sura nu, men ja måste nämna det igen. Det här "videoklippet Lisa holm 13" Någonstans här i tråden så läste jag nåhon som skrev " ingen har i efterhand loggat in på detta användarkonto och ändrat account namnet till "Lisa holm" Hur kan man veta det? kan ej finna någonstans man kan se "senast aktivitet" sker uppdateringen långt i efterhand?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in