Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 16:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Det är möjligt att det är en win win situation men den uppfattningen jag har haft när djurägare har fått överblivna bullar och liknande inklusive mig sjäkv då jag har haft hönsfåglar en gång i tiden är mest att det är ju så synd att slänga det.

Grisar är ju allätare så de äter nästan allt som vi människor äter så det låter rimligt.

Jo det var det jag tänkte. På en hel del ställen har de väl börjat med vägning av avfall också när de hämtar sopor. En del vill inte sälja "gårdagen" mackor eller rätter fastän det inte är något fel alls på det. När jag hade prao i ett storkök (för rätt länge sedan) hade vi en stor hink med lock som stod i svalrummet som en bonde kom och hämtade nästa dag på morgonen. Då hade han med sig den tomma hinken från dagen innan som ställdes i diskrummet.
2015-06-21, 16:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar den fredagen när trion hämtades in till förhör. Polisen på pressträffen säger något om ett fynd femhundra meter ifrån där trion hämtades, det stämmer bra med dammen, ungefär vid det lilla huset som ligger där. Jag tror inte att polisen har mätt sträckan, det är en uppskattad siffra.
Jaha. Jag klassar MP som trovärdiga vittnen. Att bröderna till fots har befunnit sig vid byggboden 100 meter från ladan, pekar det mesta på.

Jag har grubblat på citatet med "500 meter". Antingen så har man slarvigt höftat avståndet till brödernas bostad. Eller så har man stött på den bror som var ute och fiskade. Det skulle vara bra om Rohna kunde upplysa om var de brukade fiska.
2015-06-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Vad jag har förstått så hände följande i anslutning till tidpunkten Lisa hittades.
MP meddelar att de gjort ett fynd.
Istället för att åka till fyndet drar polisen iväg och plockar in MGM då någon av dem uppträtt på ett sätt som triggat den polisiära intuitionen. Var någonstans denne uppträtt på "konstigt" sätt framgår inte.
Därefter kommer information om att Lisa hittats.

Om detta är en korrekt beskrivning av händelseförloppet så kan man undra varför polisen struntade i fyndet MP gjort och istället gjorde något annat.

Kan det vara så att polisen redan visste var Lisa fanns. Men att de inte ville tala om detta för att se hur de MGM agerade. MP satte polisen på att finkamma terrängen på ledtrådar. De talade heller inte om för MP att Lisa redan var funnen. Polisen satte platsen där Lisa fanns under bevakning och efter en tid så kom en av de MGM till platsen. Han upptäckte dock att polisen bevakade platsen och började avvika. Nu agerade polisen och plockade in alla tre litauerna.

Detta kan också förklara varför polismannen på presskonferensen grimaserar och uttrycker sig otydligt när han säger - återfanns Lisas ena... eller återfanns Lisa senare. Ponera att han sade återfanns Lisa senare, vilket då är en lögn.

Låter vettigt i mina ögon (öron)

Om jag minns rätt så skall dom haft dessa MGM under uppsikt redan från början.
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-21 kl. 16:26.
2015-06-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
I samband med att trion greps beslagtogs deras bil.

Finns det någon länk där man läsa om det?
2015-06-21, 16:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jaha. Jag klassar MP som trovärdiga vittnen. Att bröderna till fots har befunnit sig vid byggboden 100 meter från ladan, pekar det mesta på.

Jag har grubblat på citatet med "500 meter". Antingen så har man slarvigt höftat avståndet till brödernas bostad. Eller så har man stött på den bror som var ute och fiskade. Det skulle vara bra om Rohna kunde upplysa om var de brukade fiska.

Jag läste i en artikel att Lisa hittades 600 meter från den plats bröderna hämtades för att höras.
2015-06-21, 16:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
MP meddelar att de gjort ett fynd.
Istället för att åka till fyndet drar polisen iväg och plockar in MGM då någon av dem uppträtt på ett sätt som triggat den polisiära intuitionen. Var någonstans denne uppträtt på "konstigt" sätt framgår inte.
Ca 19.00
Polisen åker ända fram till fyndplatsen och där får de även upplysningen om att bröderna varit i närheten, så därför drar polisen iväg direkt för att höra dem.
Platsen där bröderna setts bör vara kring byggboden. (Vilken är belägen 100 meter från platsen där Lisa hittades, sannolikt ladan.)
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-21 kl. 16:32.
2015-06-21, 16:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Den här bilen med öststatare det har skrivits om tidigare… var den blå? Kan det vara den som hittats "gömd" i skogen som var uppgifter från facebook!?

Det som framgått i tråden har handlat om en blå skåpbil, dock ej helt bekräftade uppgifter.
Man får utgå från att denna skåpbil med detaljuppgifter i så fall, ligger på polisens bord.
Gällande Mercedes E-klass kombin på facebook-bilderna, finns ingen sådan rapporterad stulen i Västra Götalands län enligt Larmtjänst.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-21 kl. 17:21.
2015-06-21, 16:31
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo det var det jag tänkte. På en hel del ställen har de väl börjat med vägning av avfall också när de hämtar sopor. En del vill inte sälja "gårdagen" mackor eller rätter fastän det inte är något fel alls på det. När jag hade prao i ett storkök (för rätt länge sedan) hade vi en stor hink med lock som stod i svalrummet som en bonde kom och hämtade nästa dag på morgonen. Då hade han med sig den tomma hinken från dagen innan som ställdes i diskrummet.

Fast hur kom denna diskussionen ens in i bilden? Är det någon som har sett Snatch eller är det en ytterligare kartläggning för att binda personer till caféet? I detta fall då en bonde som fick överblivna rester från caféet till grisarna?

Jag känner att jag har noll förmåga att hålla koll på alla teorier och allt som diskuteras nu...
2015-06-21, 16:31
Medlem
RobertoSavianos avatar
Någon annan än jag som noterat att Expressen i deras senaste artiklar skriver att bröderna misstänks för att ha rövat bort och mördat Lisa Holm.

Det har vad jag känner till inte läckt några uppgifter om att så skulle vara fallet. Ingenstans har jag läst om att polisen tror att hon rövats bort, men så kan ju vara fallet.

Jag har följt denna tråd sen starten och det har nästan uteslutande pratats om att hon ska ha bragts om livet i ladan.

Vad tror ni om Expressens senaste omskrivningar, vet de att hon rövats bort?

Det skulle väl i såfall vara fyndplatsen för kroppen som är mordplatsen då, vilket skulle förklara varför man inte transporterat kroppen längre.

Det känns väl osannolikt att man skulle tagit hennes liv vid ladan och sedan kört kroppen endast till martorp när man hade kunnat köra henne så långt bort som möjligt istället.
2015-06-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag läste i en artikel att Lisa hittades 600 meter från den plats bröderna hämtades för att höras.

Skulle i så fall vara vid den lila dammen/sjön, har mått avstånder ca 600m

http://www.hitta.se/kartan!~58.54005,13.35762,16z/tr!i=Kh1rXXIl
2015-06-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vass idé vet jag inte. Men polisen undersökte en typ skottkärra väldigt envetet där vid ladan i Martorp. Kan fyndet ha haft koppling till Lisa (personligt klädesplagg) OCH visat spår som kan knytas till kärran? Slutsats. Lisa har förflyttats i kärran.

Såg ut som en utfodringsl
I en av brödernas videofilmer finns det en snutt där man ser en bror köra en bil som drar en gräsklippare med en broder som springer bakom. Min tanke blir då, kan man kopplat kärret efter bilen och forslat kroppen så? Därmed skulle inga spår av Lisa kunna knytas till GMs fordon.

Låter lite krystat medges.

Kanske en sådan de utfodrar djuren med därmed flyttat någonting från plats a till b tyckte det var märkligt att de hade undersökning på den mitt i solljus istället för att ta in den för undersökning i en klinisk miljö.
2015-06-21, 16:33
Medlem
sillynamnams avatar
Det är ju ingen här som vet något. Av det som framkommit i medierna låter det mer som att de är oskyldiga än skyldiga, men polisen har antagligen hittat något som gör att det är motiverat med häktning. Det konstigaste är kanske att hennes saker verkar ha varit utspridda lite här och där.
Hemsk historia är det ialf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in