Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-21, 14:23
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där har jag också läst/hört, men kan bara inte hitta det.

Vill också minnas att jag läst det i kanske en tidningsartikel. Men kan ju varit någon som spekulerat.
2015-06-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Jag har inte en susning, men det borde kunna klarläggas vad som finns där - i annat fall går folk igång på teorier om att grisarna ätit annat än grisfoder och det är väldigt onödigt.
Är det även folk på affären som anser hon hittades i ladan och vad föranleder denna åsikt? Vet du om det baseras på trovärdig källa?

Den enda trovärdiga källan är en kriminalare som jobbar med utredningen. På en sådan här liten bygd pratas det, jag har dock aldrig lyssnat på skvaller förut.
Men i detta fall så -kanske- det går en mördare lös?
2015-06-21, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Man häktar inte någon på sannolika skäl om man inte har direkta bevis mot någon. Just sayin'.
Enligt vad som skrivs och antagligen vad polisen nämnt så fanns det bevis i direkt anslutning till kroppen som gjorde att man tog in dessa!
Och som skrivits 1000ggr tidigare i tråden: GW må vara expert, men han vet exakt lika mycket/lite som vi i fallet, han går som vanligt på hur de flesta mord ser ut; att det är en bekant i samma ålder som är BO.
Vi får helt enkelt se vem som har rätt sen.
Just nu kan vi inte döma/avskriva bröderna, men om de omhäktas på sannolika skäl, så tror jag du borde tänka om!

Det gör man definitivt! Satt 2 månader häktad för ngt som jag frikändes helt på då GM angav sig sj o tog sitt straff. Han fick 8 år.
Och fortf när bröderna häktades så FANNS D INGEN TEKNISK bevisning, DET kan du väl inte missat!?!?!?!
Kommer tyvärr inte tänka om, OM det inte framkommit nån teknisk bevisning!
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det skulle inte förvåna mig det minsta om polisen har tolkat situationen som så att bröderna vägrade att öppna, men det kan ju vara så enkelt att de inte hade nycklar.

Det kan varit så, men det stod någonstans. Vet bara inte om det var i en artikel, bildtext eller "tråd-hitte-på".
Moderator
OYs avatar
Citat:
Man häktar inte någon på sannolika skäl om man inte har direkta bevis mot någon. Just sayin'.
Enligt vad som skrivs och antagligen vad polisen nämnt så fanns det bevis i direkt anslutning till kroppen som gjorde att man tog in dessa!
Och som skrivits 1000ggr tidigare i tråden: GW må vara expert, men han vet exakt lika mycket/lite som vi i fallet, han går som vanligt på hur de flesta mord ser ut; att det är en bekant i samma ålder som är BO.
Just nu kan vi inte döma/avskriva bröderna, men om de omhäktas på sannolika skäl, så tror jag du borde tänka om!

Enligt åklagaren så finns det inga tekniska bevis så hur kan du då bygga ditt argument på att det fanns bevis i direkt anslutning till kroppen?

Källa:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...aknad-av-bevis

Om man inte har tekniska bevis är det faktiskt märkligt att man bortser ifrån att kvinnan kan vara gärningspersonen och inte männen.
2015-06-21, 14:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Enligt personalen och caféägarinnan så var allt som vanligt när de sade hej då för kvällen. Varför då lita på en random flashbackares uppgift om att gäster ska ha upplevt henne konstig? Tillämpar du källkritik överhuvudtaget?

Ägarinnan var tydligen i vart fall inte på plats, på tal om källkritik...hon ringde personalen.

De övriga i personalen har ju sin version och ifall det finns vittnen så har de sin, ingetdera behöver vara osanna. Bägge kan vara lika korrekta, beroende på vad man iakttagit och när. I det här läget bör man inte bortse från något, då i mina ögon är väldigt mycket oklart fortfarande.
Medlem
Citat:

Med det menar du om någon planterar något från en brottsplats i din direkta närhet då är du skyldig? Tänk om tänk rätt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker att du är på rätt spår. Lisa gick frivillig till ladan. Någon (mest troligt den yngre brodern) lockade henne dit i hopp om att få ha sex med henne. Hon gjorde starkt motstånd och började skrika. GM fick panik och ströp henne. Panikslagen bestämde han att köra lisa därifrån och dumpa henne. Det första som han gjorde var att ta ut batteriet från hennes mobil för att man inte kunde spåra dem. Han körde Lisas kropp i en fordon för att hitta en lämplig dumpningsplats. På väg, slängde han Lisas små tillhörigheter bl.a. hennes mobildelar på åkern. Han trodde inte att det skall komma 1000 frivilliga MPS och hittar dem. Han kunde inte hitta en lämplig plats och då bestämde han sig för att köra henne till en tillfällig plats som var lås och fanns mindre risk för att någon ser den. Tillslut berättade GM för sin bror om vad han hade gjort och bad om hjälp. Den teorin låter mest realistisk för mig.

Ja, det behöver inte vara så mycket mer komplicerat.
2015-06-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Om du läst något i denna tråd betyder det antagligen inget alls. Rykten och hörsägen...

Du har helt rätt i det, det blir mycket gissningar å
teorier eftersom vi inte får några fakta.

I morgon får vi i alla fall en hint om hur det ligger till.
2015-06-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag håller ett direkt överfall för mindre troligt. Troligare är att GM är någon med stort ego, van att få sin vilja igenom och med en enda tanke surrande i huvudet: ”hur få till det med den där nya söta”. Han väljer lämpligt tillfälle för ett närmande baserat på lite kunskaper om kaféet. Den här dagen hade han tur med rutinerna vid kaféet. Om BO uppfattar denne som en vänlig och auktoritativ ”farbror” utan avsikter, så är det lätt att föreställa sig att hon kunde lockas till en bil eller till ladan. GM tror uppriktigt att hans ”charm” eller pengar ska bereda vägen och blir uppriktigt förbluffad och förskräckt när hans ”byte” visar sig vara en modig kvinna med stor integritet och kanske kapabel till strid. Om hon började skrika, fumla med mobilen eller rentav gripa efter tillhyggen, så urartade situationen snabbt. Kanske faller hon och slår i huvudet, kanske blir GM helt besinningslös över det oväntade trotset och hotet. Kandidater som GM är män av den beskrivna sorten i åldern 30-80, utrustade med bil och med viss lokalkännedom (jag känner ingen i trakten).

Så tror jag med.
GM bör dessutom ha kunskap om gästarbetarna för att kunna strössla bevisen fram till deras bostad. Alt. vill man sätta dit någon annan som bor i samma länga (det finns ju fler hushåll i det stenhuset).
2015-06-21, 14:29
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där har jag också läst/hört, men kan bara inte hitta det.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det skulle inte förvåna mig det minsta om polisen har tolkat situationen som så att bröderna vägrade att öppna, men det kan ju vara så enkelt att de inte hade nycklar.

Jag hade nog missuppfattat det där. Såg på ett annat ställe i tråden att bröderna vägrat öppna en lada för polisen men att det troligtvis inte var platsen där hon hittades. Men jag hittar inget som bekräftar något av det.
2015-06-21, 14:31
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Det gör man definitivt! Satt 2 månader häktad för ngt som jag frikändes helt på då GM angav sig sj o tog sitt straff. Han fick 8 år.
Och fortf när bröderna häktades så FANNS D INGEN TEKNISK bevisning, DET kan du väl inte missat!?!?!?!
Kommer tyvärr inte tänka om, OM det inte framkommit nån teknisk bevisning!

This!

Alldeles för många här som tycker att allt är klart för det sitter 3 perosner häktade. Var väl en gubbe som blev anklagad för att kört över sin fru med gräsklipparen men senare blev frikänd när det visade sig att en älg tagit livet av henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in