2015-06-20, 21:59
Medlem
bagarn29s avatar
Om jag tolkar bilden rätt så sitter flickan bak till höger, en man med bar överkroppen i mitten, en man bak till höger utan huvud och så föraren.

Vem är vem av männen?
Citera
2015-06-20, 22:38
Medlem
Känns inte helt troligt att dom suttit tre i baksätet, skulle gissa att den huvudlösa kroppen är den som satt med bomben i knäet (notera ur främre delen på passagerarsätet är sönderslitet) och resterna av kroppen slungades ned i baksätet. Med tanke på de krafter som verkat på karossen så vore det mer märkligt om det fanns kvar en enda kroppsdel i framsätet.

Finns inte kvar ett skit av den bärande stommen på höger sida/taket, passagerarsolens fästen är slitna från golvet och bilen förefaller vara rensad på alla "paneler" och annat mer eller mindre löst (fastsatt med skruvförband) från nos till akter.
Citera
2015-06-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Förstora upp bilden så ser du alla fyra tydligt, dock saknar passageraren bakom föraren huvudet...

Mvh

Kollade från mobilen, därför jag inte kunde förstora. Nu när jag kollar från datorn så ser jag en man sittande fram vid ratten och bakom honom en halvliggande figur med bar överkropp som lutar åt flickans håll. Det är även något slafsigt bakom föraren men får det inte till en kropp utan huvud.

Edit: Förstår det som 3 passagerare i baksätet. Då är det troligtvis fadern med bar överkropp och "livvakten" som kör. Kass livvakt f.ö.
Senast redigerad av Recce 2015-06-20 kl. 23:35.
Citera
2015-06-20, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag tolkar bilden rätt så sitter flickan bak till höger, en man med bar överkroppen i mitten, en man bak till höger utan huvud och så föraren.

Vem är vem av männen?
Kläderna på mannens överkropp försvann antagligen i explosionen, men att den huvudlösa mannen i baksätet skulle startat resan i framsätet finner jag föga troligt. Då borde han hamnat där taket landade...
Angående pratet om bilden kan jag väl tycka att man kunde blurra flickan. De andra tre har jag inget problem med, men flickstackaren hade ju knappast ett eget val angående kretsar att befinna sig i...

Mvh
Citera
2015-06-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopsyTurvy
Jag tror det samma. Som om passagerare i framsätet pilade på "bangen" och så blev det en BANG. Ingen ka-boom efekt, utan en riktig, kort men öronbedövande PANG. Ingen rök såg jag. Röken i bilden kommer efter att man sprejat lite för mycket med brandsläckare och bilden är tagen i motljus - därmed. Tror inte någon medvetet skyddat flickan, utan hon råkade vara skyddad av framsätet och kroppen i den. Vet ej vad är det för väst på chaffisen. Jag hade ingen bra koll då. Tror dock att han inte är en yugge. Ser inte så ut.
I första bilden syns tydlig en blodfläck på asfalten och vraket har rullat därifrån ca 150 m. ??? Några formlösa kroppsdelar fans med på denna sträck.
I morgon tar jag bort bilderna.

Varför ta bort dom.. Tar du bort dom lägger någon annan upp dom.
En gång på nätet, alltid på nätet.

Vad är din uppfattning, att alla tre satt bak under färd eller att passageraren fram kan ha slungats till platsen bakom föraren?
Citera
2015-06-20, 23:59
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopsyTurvy
Jag tror det samma. Som om passagerare i framsätet pilade på "bangen" och så blev det en BANG. Ingen ka-boom efekt, utan en riktig, kort men öronbedövande PANG. Ingen rök såg jag. Röken i bilden kommer efter att man sprejat lite för mycket med brandsläckare och bilden är tagen i motljus - därmed. Tror inte någon medvetet skyddat flickan, utan hon råkade vara skyddad av framsätet och kroppen i den. Vet ej vad är det för väst på chaffisen. Jag hade ingen bra koll då. Tror dock att han inte är en yugge. Ser inte så ut.
I första bilden syns tydlig en blodfläck på asfalten och vraket har rullat därifrån ca 150 m. ??? Några formlösa kroppsdelar fans med på denna sträck.
I morgon tar jag bort bilderna.

Ok, tack! Vet du om det brann mycket i bilen innan man släkte? Det spelar nog ingen roll om du tar bort bilderna, det är säkert många som sparat ner dem och de kommer ändå upp igen...
Citera
2015-06-21, 00:49
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Kollade från mobilen, därför jag inte kunde förstora. Nu när jag kollar från datorn så ser jag en man sittande fram vid ratten och bakom honom en halvliggande figur med bar överkropp som lutar åt flickans håll. Det är även något slafsigt bakom föraren men får det inte till en kropp utan huvud.

Edit: Förstår det som 3 passagerare i baksätet. Då är det troligtvis fadern med bar överkropp och "livvakten" som kör. Kass livvakt f.ö.

Håller med om att det "slafsiga" bakom föraren förmodligen inte är en kropp utan huvud. Skulle tro att det helt enkelt är stoppningen i sätet som frilagts.

Strax till höger om föraren finns ett rörformat objekt. Kan det vara ett ben? Kan det vara ett ben som tillhör den halvliggande figuren i baksätet?
Citera
2015-06-21, 02:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ser ut att vara i handskfacket om det var fiendens bomb. Om det var deras egen bomb så verkar den ju ha legat antingen på golvet vid fötterna eller i knäet på personen som satt i passagerarsätet.
Citera
2015-06-21, 04:54
Medlem
Såg nyss nya Johan Falk. Är ju helt sjukt.

Inspelat i Göteborg. Seth Rydell sätter sig i bilen med sin dotter LUNA (om jag hört rätt, spolat flera gånger och är rätt säker på namnet.
I bilen har det placerats en bomb, av medlemmar i hans egna gäng. Undersåtar.

Scary? Jag tycker det är helt sjukt iom att det är så ovanligt namn, sker på Hisingen samt att det spekulerats här i tråden att bomben som small (inte filmen) kan ha varit placerad av Edis egna undersåtar.
Senast redigerad av golarskjutare 2015-06-21 kl. 04:56.
Citera
2015-06-21, 06:32
Medlem
Som ni alla kan se så har förarens högra arm blåst av från tryckvåg . . . Så bomben har med stor sannolikhet legat i bilen på passagerare sidan . . . Passageraren har sprängts åt sidan som ni kanske ser bakom föraren från tryckvågen som bomben orsakat . . . Jag säger redan nu att bomben log i själva bilen & inte under för tak flyger inte bort av en bomb som ligger under en bil . . . Kolla bara däcken fram hur sne dem är för det är som att du slår handen på en tallrik med lite vatten i så flyger all vatten åt sidorna för det blir en sån tryck så samma har hänt här . . .
Citera
2015-06-21, 11:38
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Som ni alla kan se så har förarens högra arm blåst av från tryckvåg . . . Så bomben har med stor sannolikhet legat i bilen på passagerare sidan . . . Passageraren har sprängts åt sidan som ni kanske ser bakom föraren från tryckvågen som bomben orsakat . . . Jag säger redan nu att bomben log i själva bilen & inte under för tak flyger inte bort av en bomb som ligger under en bil . . . Kolla bara däcken fram hur sne dem är för det är som att du slår handen på en tallrik med lite vatten i så flyger all vatten åt sidorna för det blir en sån tryck så samma har hänt här . . .

Nej den sitter kvar!
Ser du inte handen strax nedanför ratten?
Överarmen ser något härjad ut av explosionen men allt sitter där det ska!
Citera
2015-06-21, 12:10
Medlem
TopsyTurvys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ok, tack! Vet du om det brann mycket i bilen innan man släkte? Det spelar nog ingen roll om du tar bort bilderna, det är säkert många som sparat ner dem och de kommer ändå upp igen...
Det brann ganska lite, 2 lågor under golvet. Tack o lov lånade en lasbilchafs pulverbrandsläckare och en ung man sprejade på lågorna. Det var kanske i sista sekunden, man vet aldrig. Vet inte om de några andra nyfikna var medvetna, men jag trodde i alla fall att i en sån PANG har exploderat redan allt som kunde och bränsle... det ska man nog hoppas det "exploderar saktare" så man hinner undan.
Ush... fan
Vad är det för en kvinna som skaffat sig barn med en son gubbe? Men jag känner för henne enda.
Vila i fred nu alla. Hoppas flickan är med änglar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in