2015-06-20, 20:42
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Jag ser bara två kroppar på bilden, är den tagen när de två första forslats bort eller ligger de trasiga i all bråte?

Varför en så jobbig reflektion i linsen när det äntligen kommer ett foto som visar förödelsen så tydligt.
Troligtvis är bilden tagen från en buss som körde förbi efter olyckan...
Citera
2015-06-20, 20:42
Medlem
Klickade bort bilden direkt, vissa bilbomber placerar ju under sätet av bilen? Lutar det åt att dom hade en egen bomb?
Citera
2015-06-20, 20:46
Medlem
Hur sjutton bagage luckan sprängs bort och landar till synes hel men utan reg plåt kam man undra också..
Citera
2015-06-20, 20:53
Medlem
Kan vi anta att det inte var ett attentat utan självförvållat nu?
Citera
2015-06-20, 21:01
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Troligtvis är bilden tagen från en buss som körde förbi efter olyckan...

Jag tror att det som ser ut som reflektioner är rök... Det här är alltså taget så nyss efter explosionen att det fortfarande ryker (sedan är copyrightmärke inlagt över alltihop). Det stämmer ju också utifrån att brandkåren kom fram väldigt snabbt men de är inte på plats när denna bilden togs.
Citera
2015-06-20, 21:04
Bannlyst
Citat:
Jag ser bara två kroppar på bilden, är den tagen när de två första forslats bort eller ligger de trasiga i all bråte?

Varför en så jobbig reflektion i linsen när det äntligen kommer ett foto som visar förödelsen så tydligt.
Förstora upp bilden så ser du alla fyra tydligt, dock saknar passageraren bakom föraren huvudet...

Mvh
Citera
2015-06-20, 21:11
Medlem
duqus avatar
Citat:

Titta bakom föraren så ser du en kropp utan huvud, Du kan också ana att föraren har på sig en skyddsväst. När man ser pass-stolen och höger framstolpe, ser det fan ut som et raketsteg har startat lutandes mot stolen med brännaren riktad mot torpedväggen som den slet av huvudet på pass nr.3 där taket flög med. Så då bör huvudet finnas tillsammans med det lösa taket. Är mest förvånad att flickan, föraren och passageraren i mitten är så pass hela om man sen jämför med den som satt precis bakom föraren som slets itu.

Frågan är om denna doktor hade meckat ihop någon slags rörbomb som drog av där krafterna riktades snett nedåt och uppåt pga röret, helt sjukt, men har sett krigsbilder från raketer som slagit in i fordon i Donetsk som påvisar precis samma typ av skador, i så fall har vi nu rysk krigsmateriel på gatorna....
Citera
2015-06-20, 21:22
Medlem
E**s satt fram till höger med bomben i knäet. Livvakten körde.
Citera
2015-06-20, 21:39
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvalicius
E**s satt fram till höger med bomben i knäet. Livvakten körde.
Inte enligt den bild som är postad om du backar i tråden.
Citera
2015-06-20, 21:40
Medlem
TopsyTurvys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Du kan ju ta bort den vita markeringen i bilden och lägga i hörnet så man kan kolla detaljerna. Ser ut som om bomben var vid torpedväggen i framsätet om vi ser till hur grejorna fläkts ut, det intressanta är att dom satt 3 bak och ingen på främre passargerarsidan, och snubben bakom föraren har lutat sig framåt och fått skallen helt bortsprängd.

Helt klart var bomben i bilen på pass-sidan och dom har vetat om den så som jag tyder bilden.
Instant cab minst sagt.....
Jag tror det samma. Som om passagerare i framsätet pilade på "bangen" och så blev det en BANG. Ingen ka-boom efekt, utan en riktig, kort men öronbedövande PANG. Ingen rök såg jag. Röken i bilden kommer efter att man sprejat lite för mycket med brandsläckare och bilden är tagen i motljus - därmed. Tror inte någon medvetet skyddat flickan, utan hon råkade vara skyddad av framsätet och kroppen i den. Vet ej vad är det för väst på chaffisen. Jag hade ingen bra koll då. Tror dock att han inte är en yugge. Ser inte så ut.
I första bilden syns tydlig en blodfläck på asfalten och vraket har rullat därifrån ca 150 m. ??? Några formlösa kroppsdelar fans med på denna sträck.
I morgon tar jag bort bilderna.
Citera
2015-06-20, 21:45
Medlem
Enligt en källa en intern Rensning. Vet inte om personen är trovärdig (från västra GBG)
Citera
2015-06-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av averypermanent
Ser du en bilbarnstol fram?
Jag vet inte vad jag ser riktigt men tror det bara är sjävla sätet som klädseln fläkts upp på?

Fel av mig, såg fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in