Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 11:15
Medlem
Åkte pappan själv för att leta efter L eller hade han någon/ några militärkollegor med sig? Verkar ( i tråden) förekomma olika uppgifter.
2015-06-21, 11:18
Medlem
LH åkte moped till jobbet för första gången. Även om bröderna kände till detta kan de inte ha vetat att LH skulle vara sist kvar på platsen. LH kunde lika gärna ha gjort sällskap med den andra tjejen som åkte moped eller åkt före dom andra.

Det tyder mer på att bröderna blev överrumplade av att hitta en tjej bakom kaféet vilket i sin tur tyder på inbrottsförsök. Men och andra sidan att döda en tjej pga av ett misslyckat inbrottsförsök känns lite långsökt.
2015-06-21, 11:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Åkte pappan själv för att leta efter L eller hade han någon/ några militärkollegor med sig? Verkar ( i tråden) förekomma olika uppgifter.

Pappan åkte först själv för att leta (efter vägen). När han kom fram till caféet och insåg allvaret så ringde han genast sina militärpolare som kom och hjälpte honom. Kl 22 kontaktades polisen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nyckel satt i mopeden, inte normalt att lämna en nyckel i tändningslåset, förmodligen är moppen värd mer än vad hon hade i en eventuell plånbok, gör det inte konstigare än vad det är.

Men vet vi att nyckeln satt i tändningslåset sedan 18:23- 18:30?
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
GW kan natruligtvis tänka så långt, efter 40 år i branschen, som att alla gm inte är dömda - dessutom tar han upp ytterligare omständigheter. Han tycker det är en anmärkningsvärd brist på tekniskt bevis efter den tid som gått och andra omständigheter han tycker är ovanliga.

Jag vet att GW kan tänka så långt. Mer därtill faktiskt. Problemet är att jag saknar den balansen i hans krönika. Karln är fullt medveten om att både allmänhet och myndigheter läser hans ord. Av den anledningen anser jag att han bör uttrycka sig på ett mer balanserat vis.
Däremot förstår jag varför han lutar åt det hållet han gör, för det är så bilden ser ut, utåt.
Men det är viktigt att understryka att bilden är långtifrån skarp. Även för GW.
Han uttrycker sig om att teknisk bevisning saknas, samt saknats alltför länge. Det är ett antagande, då uppenbart yppandeförbudet är av sällan skådat slag.
I just detta fallet skulle jag vilja påstå, med hänsyn till hur GW uttrycker sig i sin krönika totalt sett, att han VET inte mer än allmänheten kring just detta fall.

Förhoppningsvis är bilden skarp för utredningen.
2015-06-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag vet att GW kan tänka så långt. Mer därtill faktiskt. Problemet är att jag saknar den balansen i hans krönika. Karln är fullt medveten om att både allmänhet och myndigheter läser hans ord. Av den anledningen anser jag att han bör uttrycka sig på ett mer balanserat vis.
Däremot förstår jag varför han lutar åt det hållet han gör, för det är så bilden ser ut, utåt.
Men det är viktigt att understryka att bilden är långtifrån skarp. Även för GW.
Han uttrycker sig om att teknisk bevisning saknas, samt saknats alltför länge. Det är ett antagande, då uppenbart yppandeförbudet är av sällan skådat slag.
I just detta fallet skulle jag vilja påstå, med hänsyn till hur GW uttrycker sig i sin krönika totalt sett, att han VET inte mer än allmänheten kring just detta fall.

Förhoppningsvis är bilden skarp för utredningen.

Han har klart stuckit ut halsen här och har vägt länge och noga innan han gjorde det, vilket är intressant. Men, visst, jag vet inte ett smack. Vi får hoppas att det inte slutar som en repris av Castafiores juveler
Senast redigerad av adminulator 2015-06-21 kl. 11:23.
2015-06-21, 11:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men vet vi att nyckeln satt i tändningslåset sedan 18:23- 18:30?

Om du menar att GM av någon anledning satt nycklarna i tändningslåset så är det ju dumt att lämna kvar dem med risk för att ha lämnat fingeravtryck och DNA.
2015-06-21, 11:24
Medlem
massepojkens avatar
I början av 90 talet gjorde en svensk "yngling" sig skyldig till mord och våldtäkt på 2 st unga flickor i ålderspannet 15-25 år.

Verkade vara en total fullblodspsykopat med blixtsnabba humörsvängningar när något gick emot och hade troligtvis fortsatt mörda om man inte gripit honom. Fick ett långt fängelsestraff men är fri nu.

Efter att ha kollat upp honom verkar han dock bo väldigt långt ifrån BP och har familj. Han är väl därmed knappast trolig som GM men polisen borde ändå kolla upp var han befann sig vid tidpunkten för brottet.
Senast redigerad av massepojken 2015-06-21 kl. 11:45.
2015-06-21, 11:24
Medlem
Jag kan egentligen inte förstå motivet överhuvudtaget. De dödar en tjej, enligt åklagaren har de haft möjlighet att värdera situationen och trots det tagit livet av henne. Men varför? I dagens jävla samhälle har alla män tillgång till nätet (och hur många alternativa sexfantasier som helst) om man vill dra en handtralla. Jag kan inte förstå denna vilja att fysiskt röra vid en tjej när straffet leder till ett väldigt långt fängelsestraff för våldtäkt eller till livstids fängelse, dessutom genomfört på hemmaplan i närheten av hus och hem och en uppenbar risk att bli uppmärksammad av vittnen och därmed hamna än djupare i skiten.

Inget stämmer för fan. Är de gripna bara inavlat korkade? Svar tack!
2015-06-21, 11:27
Medlem
Jag har problem med motivet..Flera anser att bröderna är duktiga hantverkare,skötsamma,dricker inte utom vid speciella tillfällen,har jobbat i området i sex år mm.Den yngre brodern,som många här anser vara mördaren,skulle åka hem om en månad med sex års besparingar till sin fru och barn för att bygga ut deras hus bla...men av någon anledning så skulle han få för sig att mörda Lisa och fördärva sitt liv och det han slitit för i sex år?
2015-06-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om du menar att GM av någon anledning satt nycklarna i tändningslåset så är det ju dumt att lämna kvar dem med risk för att ha lämnat fingeravtryck och DNA.

Men detsamma gäller ju allt annat bevismaterial. GM har antagligen lämnat DNA på Lisas mobil och andra föremål som hittats i terrängen pö om pö, för att inte tala om låset på byggnaden där hon hittades död, eller hennes kropp. Samtidigt har åklagaren ingen teknisk bevisning. Som jag förstått topsades MGM ganska tidigt i utredningen. Varför inga träff?
2015-06-21, 11:29
Medlem
Citat:
Viktiga fyndplatserna i Lisa Holm-fallet

Citat:
Det finns inga kända vittnen till när Lisa Holm, 17, rövades bort från kaféet. Och i Blomberg finns inga övervakningskameror.
När mordutredarna ska skapa sig en bild av hur Lisa Holm fördes bort, mördades och gömdes är fyndplatserna de viktigaste byggstenarna.
Det tar knappt nio minuter att köra mellan dem.

Parkeringen utanför kaféet
Ladan mitt emot kaféet – avspärrningen hävd
Ladans sidobyggnad – avspärrningen kvar under lördagen
Spritfabriken på andra sidan vägen från kaféet – avspärrningen hävd
Åkern – samtliga avspärrningar hävda
De misstänktas lägenhet i flygeln – avspärrning kvar
Ladugårdskomplexet i Martorp – avspärrningar hävda

http://www.expressen.se/gt/viktiga-fyndplatserna-i-lisa-holm-fallet/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto