Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 10:39
Medlem
Nån tyckte teorier om pappans jobb är rena Beck filmerna men jag håller inte med ta estonia tex här är försvaret inblandat och statens haveriutredning hävdar bla andrekapten Avo piht dog i förlisningen det är inte sant han överlevde och visas i tv4s senaste program där man ser Avo sittandes med en filt insvept över sig på Ytö.Faktum är att flera besättningsmedlemmar överlevde här är alltså staten inblandad och försvaret och detta är ingen Beck film.
Så självklart kan Pappans jobb ha nåt med detta fallet att göra om fallet är så lär dom göra allt för hitta en syndabock kanske dom redan nu misstänkta.
2015-06-21, 10:40
Medlem
Tervulls avatar
Jag ser inget konstigt i att hon skickar sms innan hon åker iväg. Jag är 42 år och skickar sms till min 68 åriga mor innan jag åker hem till henne om vi ska äta eller annat. Jag har en son på 15 år och jag hade också velat att han skickade sms när han slutade jobbet. Är väl inte alls underligt att pappan sedan ger sig ut och söker efter Lisa när hon är sen hem och inte svarar i mobilen. Det skulle väl varje normal förälder göra! Har aldrig varit med om maken om spekulationer som är helt uppe i det blå. Det är det som är så konstigt med det här fallet. Annars på Flashback brukar ändå några ha en vettig teori men inte i detta fallet. Inte ens polis och åklagare verkar veta. Tvivlar GW på detta borde man lyssna på honom han kan sina saker. Tror inte det är bröderna. Varför gömma kroppen så nära hemmet och sprida ut Lisas saker precis där dom bor. Nä här ligger en hund begraven.
2015-06-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Just så, man kan inte veta säkert när 17 åringar kommer hem, inte minst under den ljusa årstiden eller om det drar ut på tiden pga gäster på caféet. Så man har kommit överens om att LH ska messa innan ger sig av hemmåt så man kan ha gemensam middag eller maten klar till LH.

Visst kan det vara så. Vad jag menar är bara att vi inte vet någonting om detta heller. Allting är hemligt. Jag har också tyckt att det var underligt att polisen började söka henne så tidigt och rubricerade detta som ett människorov och som en ''särskild händelse" för att inte tala om den internationella efterlysningen. Att Lisas moppe var olåst utanför kafét med vissa av hennes tillhörigheter bredvid är inte, i mina ögon, tillräckligt för ett sådant pådrag. Jag undrar också vilka tillhörigheter fanns bredvid moppen.
2015-06-21, 10:45
Medlem
massepojkens avatar
Jag brukar vara skeptisk mot GW men skriva, ja det kan verkligen gubbjäveln.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/omstandigheterna-som-gor-mig-orolig/?ref=yfp

Maken till förmåga att övertyga och manipulera får man leta efter. Kan bara lyfta på hatten (vill gärna ha någon form av smiley här men är så pass dum i huvudet att jag ger fan i det) för ""den upphöjde"
2015-06-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst kan det vara så. Vad jag menar är bara att vi inte vet någonting om detta heller. Allting är hemligt. Jag har också tyckt att det var underligt att polisen började söka henne så tidigt och rubricerade detta som ett människorov och som en ''särskild händelse" för att inte tala om den internationella efterlysningen. Att Lisas moppe var olåst utanför kafét med vissa av hennes tillhörigheter bredvid är inte, i mina ögon, tillräckligt för ett sådant pådrag. Jag undrar också vilka tillhörigheter fanns bredvid moppen.

Tror kaptenen åtnjutit stor trovärdighet hos polisen, och när han säger att "det är omöjligt att Lisa skulle försvinna utan att tala om för oss", så har polisen hoppat igång i givakt.
2015-06-21, 10:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Nyckeln i mopeden som fungerar, Lisa och hjälm borta. Vad mer behövs för att misstänka att det hänt henne något tycker du?

Egentligen ganska uppenbart att något hade hänt Lisa. Hon var inte där hon borde vara, sagt att hon skulle köra hem men kom inte hem, svarar inte på mobilen.

Helt rätt att dra igång ett eftersök tycker jag.
2015-06-21, 10:49
Medlem
Är det bara jag som reagerar på expressens artikel om brödernas liv i häktet?
Där skriver dom att timmarna före anhållandet så hittades Lisa?
Jag var övertygad om att man grep först och hitta Lisa sen?
2015-06-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Tror kaptenen åtnjutit stor trovärdighet hos polisen, och när han säger att "det är omöjligt att Lisa skulle försvinna utan att tala om för oss", så har polisen hoppat igång i givakt.

Tror absolut att pappans status orsakade det snabba och stora pådraget,inklusive Interpol efterlysningen.Vad skulle det annars bero på?Att det sedan skulle visa sig att det lutar åt två litauiska byggare kunde man ju inte veta i det läget.
2015-06-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det har flertalet gånger diskuteras om pappan har nån inblandning. Och de är rent av löjlig teori. Detta är ingen Beck film utan verklighet.
Säg inte det, FB överträffar verkligheten.
Pappan har ett förhållande med caféeägarinnan som egentligen är tvångsvärvad hemlig rysk spion, man har en stark hållhake på henne och hon behöver pengar. Bröderna är RYSKA litauer i SVR/KGB tjänst, de sas tar han om det "praktiska" i Sverige. LH kommer på hur det ligger till och i princip är det på en direkt order från Putin som LH hotet elimineras. AJ är grand old man i KGB:s svenska operationer och godset är egntligen en hemlig träningsanläggning för SVR/KGB agenter. Svårare än så behöver det inte vara.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Eyes
Är det bara jag som reagerar på expressens artikel om brödernas liv i häktet? Där skriver dom att timmarna före anhållandet så hittades Lisa? Jag var övertygad om att man grep först och hitta Lisa sen?

Gripande och anhållande är inte samma sak.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Detta med det utslängda prylarna är ju för mig fortfarande en gåta.
Men om Lisas kropp fanns hela tiden bredvid ladan där grävningsjobbet pågick så kanske var det meningen att GM skulle se till att hon försvann däri någonstans. Att det sen blev lite rörigt med alla människor i omgivningen och att jobbet stoppades och Lisa kunde inte ens flyttas den lilla sträcka som behövdes för att göra sig av med kroppen.

Kanske spriddes sakerna åt motsatt håll för att rikta uppmärksamheten åt annat håll för att köpa tid till att göra sig av med kroppen?

Följaktligen är alla som höll på med jobbet i ladan intressanta och kanske alldeles speciellt de som var på plats på måndagen, angelägna att börja jobba. Och kanske även de tre som vägrar att komma tillbaka. Såvitt jag förstår höll litauerna på med takjobb och några andra höll på med grävningarna i ladan...

Min personliga uppfattning hur det hela gått till fram till hon blev bortförd är ganska klar,men jag finner ingen logik i detta med prylarna.
Om GM ville att grejorna skulle synas och leda polisen i annan riktning,varför kastar inte GM då ut hjälmen som är ett hyfsat stort föremål och kan hittas förhållandevis enkelt?
GM väljer istället att göra sig av med ett mobilfodral?
2015-06-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Eyes
Är det bara jag som reagerar på expressens artikel om brödernas liv i häktet?
Där skriver dom att timmarna före anhållandet så hittades Lisa?
Jag var övertygad om att man grep först och hitta Lisa sen?

Det stämmer delvis, de togs in till förhör innan man hittade LH men anhållan kom först efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in