Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 01:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Godsägaren har utan tvekan blivit topsad. Varför? Jo, han tog i handsken. Därför måste de ha hans DNA.

Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Trafikerad väg, mannen sluta..Om d ens åker en bil där per timme på söndagar så får du 100 kr.
VEM!?!?!?!!? ska se..d är öde..det är inte sveavägen, det är en linjerad 50 väg utan 50 skyltar mitt ute i ingenstans..ge dig..
Just där caféet ligger finns ju bara caféet, ladan och ytterligare en byggnad intill ladan. Det är verkligen öde där.
2015-06-21, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Har du alltså själv hört detta från killen från MP?

Hört? Om du bläddrar tillbaka till igår natt mellan kl 01-03 så satt vi o diskutera detta. Finns svart på vitt här i tråden.
2015-06-21, 01:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Enligt killen från MP så var d långt ut på åkern, UTPLACERAT o UTSPRITT, o sakerna som hittats skulle bara kunna blåsa iväg vid en orkan.
Vägar har diken o nått som blåser från själva vägen fastnar nästan alltid i diket så jag tror han, han var mycket trovärdig o hade detaljerad info om platsen o fynden, men han sa aldrig vad han hittat.
Har inte dom hittat mest skräp? Det är väl polisen och militären som hittat alla fynd förutom det sista på martorp?
2015-06-21, 01:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Hört? Om du bläddrar tillbaka till igår natt mellan kl 01-03 så satt vi o diskutera detta. Finns svart på vitt här i tråden.

OK, ett trådrykte bland andra.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Pappan till LH skall också äga en BMW, men detta är hursomhelst mycket intressanta uppgifter då vi trott att det var fadern som färdades i 200km/h.

Den bilen sågs på väg mot Ljungskile, och inget annat.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Just där caféet ligger finns ju bara caféet, ladan och ytterligare en byggnad intill ladan. Det är verkligen öde där.

Jag vet, folk försöker göra den vägen till nån riksväg. De som åker där ska hem, lr hemifrån. Det är ingen väg du åker på om du inte har där o göra. Speciellt på en söndag, kl 18. Inte ens utanför mig ser jag bilar vid den tiden rulla tätt o jag bor i STHLM city..
2015-06-21, 01:05
Medlem
MeAbbadons avatar
Fortfarande ingen som kan styrka eller dementera ryktet om att godsherrens fru hade besök från Spanien runt tiden då LH försvann?
Medlem
Citat:

Förstår inte folk, de verkar tro E4:an går utanför!

Som du säger så lär de inte va allt för trafikerat en söndag kväll!
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför skulle hon inte ha gått över vägen? Om hon var hotad kanske hon inte hade något annat val.

Kan också ha varit så att GM tvingade henne med sig till ladan. Eller att hon sprang dit frivilligt, för att hon hörde någon ropa på hjälp.

Det är rimligt att anta att hon befunnit sig i ladan. Handsken talar för det. Polisens intresse för ladan talar också för det.

Hon kan ha befunnit sig i ladan, jag förnekar inte det, dock är vi oense om på vilket sätt och i vilket skick hon kom dit.

Jag finner det osannolikt att en gärningsperson skulle satsa på att tvinga henne över vägen, dels för att hen kan upptäckas och då hade hen inte fått det hen var ute efter, men också för att Lisa hade kunnat visa för förbipasserande att hon behöver hjälp.

Att locka på någon genom att ropa på hjälp vill jag knappt kommentera mer, men jag ser det som en av de sämsta och löjligaste fantasifostren i den här tråden, men det kan ha varit så, det säger jag inte emot.
Bannlyst
Citat:
OK, ett trådrykte bland andra.

Läs först, döm sen
2015-06-21, 01:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Samtidigt kan man, som utsocknes utan kännedom om platsen, ändå misstänka att kaféet inte ligger helt avsides...
2015-06-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men varför klev hon in i bilen istället för att åka hem som hon smsat till pappan? Varför tog hon med sig hjälmen och lämnade kassen? Varför kät hon nycklarna sitta kvar i mopeden? Och vad gjorde handsken i ladan?

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara Lisa som sms att hon är på väg hem. Har det framkommit vad incideten på caféet tidigare under dagen handlade om ? Jag tror absolut fler är inblandade i detta. Jag är nyfiken på de som säger sig ha sett henne sist i livet. Brottet kan ju faktiskt teoretiskt ha skett långt före sms till pappan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in