Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tycker inte att likheten är påfallande, och hon på Facebooksidan har ett annat namn. Är denna påstådda likhet enda anledningen att misstänka denne CB? I så fall tycker jag att det verkar vara ett blindspår.

Nei, det er inte enda anledningen. På grunn av sin jobb CB kan være så mye han vill på plassen uten at noen synes det er merverdig. Er det noen som vet hva han gjorde da Lisa forsvant? Alibi?
2015-06-21, 01:54
Medlem
Citat:
Vad gäller de två männen, så är det mest troliga att en av dem är GM och att den andre medverkat på något sätt före eller efter brottet. Vad denna medverkan kan ha bestått i vet vi inte, men hjälp att forsla bort kroppen är en möjlighet.

Tack för info om häktningsregel.

Trots att ingen - eller ringa - teknisk bevisning finns, har polisen gripit alla tre, och strax därefter häktat två för inblandning i mordet och en för skyddande av brottsling. Men då har hon ju skyddat två brottslingar och inte en? För mig är det för groteskt att dessa tre agerat i samförstånd. Jag vill tro att en broder (om de ens är skyldiga) har skött det här på helt egen hand och genom sin idioti och impulsivitet ställt till det för sin bror och svägerska som inte visste något om detta när polisen tog dem. Det är därför jag tror att kvinnan ville att grannen skulle ringa arbetsgivaren - hon har ingen susning och tror att allt är ett missförstånd.
Senast redigerad av Miggs 2015-06-21 kl. 01:56.
2015-06-21, 01:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är inget personligt mot dig. Jag ser inget fel i att ifrågasätta teorier. Varför svälja dem med hull och hår? Bra teorier tål att ifrågasättas. Och jag har inte alls svårt att erkänna att jag har fel, tänker fel eller lämnar fel info. Tycker jag lär mig mycket av att läsa olika teorier och fundera kring dessa.

Lisa har sammanlagt jobbat 6 dagar på tre veckor (gick ju i skolan på vardagarna) så hon har nog inte pratat med litauerna så många gånger. - om ens en gång. Vilken källa finns det på att tjejerna sett bröderna stirra?

Jag köper helt din idé om att sätta sig i bilen om det är någon hon känner, har förtroende för. Ber så mycket om ursäkt ifall det inte framgick, även om jag tycker det är märkligt att hon tar med sig hjälmen in i bilen och även smsar pappan från bilen (det vanliga är väl att man gör det när man ska köra så de vet när man kommer hem), men visst hon kan frusit om händerna. Däremot att sätta sig i en bil med en eller två gifta fullvuxna män som man knappt träffat och som dessutom som du påstår stirrar på en känns lite svårare för mig att tro på. De flesta tonåringar skulle nog tycka det var obehagligt.

Hade frun jobbat även det här året också som städerska? Vet att det stått att hon städade förra året, men jag måste ha missat att hon jobbade även i år. Har du nån källa på det?

Inga problem med att du ifrågasätter, enda sättet att tillsammans komma fram till slutsatser.

Citat;

Männen jobbade i ägornas lador, bland annat med takläggning i ladan där Lisa Holms mopedhandske hittades. Kvinnan städade i de olika byggnaderna, bland annat på kaféet där Lisa Holm jobbade.

http://www.expressen.se/gt/brodernas-kyla-under-sokandet-efter-lisa/

Jag vet inte vad som avses, men tolkar det som om att hon fortfarande städar med tanke på hur man uttrycker sig om männen, det kan dock vara en otydlig formulering.

I övrigt så tycker jag att det du noterar endera talar för att hon hade någon typ av relation med bröderna eller en av dem, eller att hon tvingades in i en bil, om en bil nu är involverad vill säga, inte alls säkert.

EDIT; Det där med att bröderna har stirrat på tjejerna ber jag att få återkomma med, hittar inte just nu.
2015-06-21, 01:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Nei, det er inte enda anledningen. På grunn av sin jobb CB kan være så mye han vill på plassen uten at noen synes det er merverdig. Er det noen som vet hva han gjorde da Lisa forsvant? Alibi?

OK, han är en av flera som arbetar på gården, vilket inte är mycket till grund för en misstanke i sig. Men vad har Facebookbilden med saken att göra? Den föreställer alltså inte LH såvitt jag kan se.
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det finns en viss likhet. Varför undrar du?

10 juni skrev MPS om det tragiska beskedet? Presskonferensen mitt i natten var ju natten till den trettonde?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Har du kollat snabbaste vägen från blomberg till Skövde där hon bodde? Kör man förbi martorp då? Eller tror du att hon kanske svängt fel och sedan kikat på gpsen via telefonen då GM sett henne, å andra sidan borde väl mopeden i så fall kunna ha DNA ifrån GM, om han nu kört/rört mopeden. Absolut inte säkert men kanske.

Vrf i helvete står mopeden på samma ställe som hon ställde den när hon jobbade isf?
2015-06-21, 01:59
Medlem
Citat:
2,3 km är inte särskilt långt om du har en bil att forsla kroppen i. Och mopeden återfanns vi caféet, inte i Martorp.

Den kan teoretiskt körts tillbaka av någon.
2015-06-21, 02:00
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att likheten är påfallande, och hon på Facebooksidan har ett annat namn. Är denna påstådda likhet enda anledningen att misstänka denne CB? I så fall tycker jag att det verkar vara ett blindspår.

Hva mener du med at hun på Facebooksidan har ett annat namn? Annat enn vad/vem?
(Hon heter Emm* L*rsson.)
2015-06-21, 02:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vrf i helvete står mopeden på samma ställe som hon ställde den när hon jobbade isf?

Den stod kanske på samma ställe bakom caféet men inte exakt där Lisa ställde den, det kan ingen veta förutom den andra mopedåkaren, men jag tvivlar på att hon har noterat exakt hur den var parkerad.
2015-06-21, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
10 juni skrev MPS om det tragiska beskedet? Presskonferensen mitt i natten var ju natten till den trettonde?

Undrar jag med.
2015-06-21, 02:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Tack för info om häktningsregel.

Trots att ingen - eller ringa - teknisk bevisning finns, har polisen gripit alla tre, och strax därefter häktat två för inblandning i mordet och en för skyddande av brottsling. Men då har hon ju skyddat två brottslingar och inte en? För mig är det för groteskt att dessa tre agerat i samförstånd. Jag vill tro att en broder (om de ens är skyldiga) har skött det här på helt egen hand och genom sin idioti och impulsivitet ställt till det för sin bror och svägerska som inte visste något om detta när polisen tog dem. Det är därför jag tror att kvinnan ville att grannen skulle ringa arbetsgivaren - hon har ingen susning och tror att allt är ett missförstånd.

Det är förmodligen ingen som tror att de tre häktade planerat och genomfört brottet i samförstånd. Kvinnan kanke inte ens visste i efterhand vad som skett, men om hon som jag spekulerade gav männen ett falskt alibi för att förhindra brottsutredningen är det i sig ett brott som man kan häktas för.
2015-06-21, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Har du kollat snabbaste vägen från blomberg till Skövde där hon bodde? Kör man förbi martorp då? Eller tror du att hon kanske svängt fel och sedan kikat på gpsen via telefonen då GM sett henne, å andra sidan borde väl mopeden i så fall kunna ha DNA ifrån GM, om han nu kört/rört mopeden. Absolut inte säkert men kanske.

Teoretiskt kan hon kört den vägen av någon anledning vi inte vet, samt att vi vet inte ännu om det finns DNA från en förövare. Nej jag vet inte vilken väg som är snabbast men det är ju mot Skövde hållet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in