Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 01:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jo det är nog populärt men de flesta måste ta sig dit med bil. Det ligger väldigt naturskönt och fin utsikt. Men ödsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
100 kunder gör inte vägen mer trafikerad en söndag kl 18.
100 kunder kunde kommit på cykel från andra hållet.
100 kunder kunde varit där första timmarna de hade öppet.

Det har sagt av flera som bor nära området o i runtom att där kafét ligger är d öde o avsides, vägen utanför är VÄLDIGT glest trafikerat. Bara d att ingen sett ngt på flera timmar (18-2130) tyder ju på att de dom sagt stämmer. Låt oss gå vidare.

Ok, vi går vidare från detta.
Stället är populärt och folk söker sig dit från olika håll och med olika transportmedel. Kanske de söta flickorna där drar lite extra. Det är hela tiden folk i rörelse där. Men efter kl 18, när kaféet stängt, blir det väldigt ödsligt på platsen.

Man kan i princip fastslå att GM måste känt till att kaféet stängde 18.
2015-06-21, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Scenariot att prylarna kastades under flykten från brottsplatsen är dock troligare, eftersom det egentligen är en ganska korkad handling som sannolikt begicks i panik.

Om de väntat till dagen därpå och tänkt efter lite hade de gjort sig av med prylarna på ett sätt som inte lämnade några spår i närheten av brottsplatsen.
Om man nu inte velat lägga ett spår mot typ litauerna eller övriga som bodde intill säteriets huvudbyggnad. Man hade till tisdagen på sig att göra detta. Kanske på söndagskvällen när det blivit mörkt efter man gömt kroppen på Martorp. Om bortförandet skedde från caféet tycker jag att det varit vettigare att köra "stora" vägen till Martorp, det borde väcka minst uppmärksamhet på vägar där det normalt är lite trafik.
2015-06-21, 01:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
De är CBs tjej!

Jag tycker inte att likheten är påfallande, och hon på Facebooksidan har ett annat namn. Är denna påstådda likhet enda anledningen att misstänka denne CB? I så fall tycker jag att det verkar vara ett blindspår.
2015-06-21, 01:43
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, vi går vidare från detta.
Stället är populärt och folk söker sig dit från olika håll och med olika transportmedel. Kanske de söta flickorna där drar lite extra. Det är hela tiden folk i rörelse där. Men efter kl 18, när kaféet stängt, blir det väldigt ödsligt på platsen.

Man kan i princip fastslå att GM måste känt till att kaféet stängde 18.

Varför?
2015-06-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
/--/

Det som krånglar till det hela är att Lisa hittades på en annans gård och som det verkar inomhus. Det enklaste är ju att dumpa henne i en skog, inte att i dagsljus köra in på en annans gård, bryta sig in där och lämna kroppen. Det rimliga är att mördaren känner till de lokalerna. Och ingen registrerar om den personen kommer och går.

Tror att GM placerat kroppen där den hittades just pga att det var, utifrån rådande omständigheter, det enklaste alternativet.
Att transportera ut en kropp i skogen behöver nödvändigtvis inte vara så enkelt.

Har det framkommit att kroppen fördes till Martorp i dagsljus?

Är det klarlagt att GM behövde bryta sig in?
2015-06-21, 01:45
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Snälla, han ÂR ladugårdsförman hos Blomberg, vilket han också själv skriver på sin facebook-profil.
Flickan är, enligt henne själv, hans fästmö.

Absolut, han är ladugårdsförman och har en flickvän lik BO.
men vad är egentligen det suspekta? Visst, han har tillgång till ladugårdarna i blomberg och så, men tror du att han haft något emot BO pga likheten?
2015-06-21, 01:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Om man nu inte velat lägga ett spår mot typ litauerna eller övriga som bodde intill säteriets huvudbyggnad. Man hade till tisdagen på sig att göra detta. Kanske på söndagskvällen när det blivit mörkt efter man gömt kroppen på Martorp. Om bortförandet skedde från caféet tycker jag att det varit vettigare att köra "stora" vägen till Martorp, det borde väcka minst uppmärksamhet på vägar där det normalt är lite trafik.

Att någon konstruerar villospår för att utpeka någon annan är dock vanligare i detektivromaner än i verkligheten.
2015-06-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Är det 4:e eller 5:e gången du lägger fram samma teori?

Jag är nog inte ensam om att älta teorier, att jag lagt ut den ett par gånger beror på att folk är så upptagna med sina egna teorier och diskussioner så att det är stor risk att den försvinner i bruset.

Ska vi vara ärliga så tycker jag att det ältas om den förbannade handsken till oändlighet och att hon skall blivit attackerad vid cafet ... ingen kommer vidare i det spåret, teoretiskt alltså.

Det är för långt att transportera en dödkropp 2.3 km, därför tror jag att hon HAR färdats med mopeden mot Martorp när hon skall hem. Hur handsken hamnar där den hittades kan finns många förklaringar till.
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-21 kl. 01:51.
2015-06-21, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tycker inte att likheten är påfallande, och hon på Facebooksidan har ett annat namn. Är denna påstådda likhet enda anledningen att misstänka denne CB? I så fall tycker jag att det verkar vara ett blindspår.

Nej jag bara sa vem de va!
Men de har vart inne folk i tråden som säger sig vara ifrån området å påstått att de är C (CB) som folk borde intressera sig för i detta fall, sen har ja inte en aning om vrf eller om de e ngt att ta på allvar!
2015-06-21, 01:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Samtidigt kan man, som utsocknes utan kännedom om platsen, ändå misstänka att kaféet inte ligger helt avsides...

Det ligger nog nära någon större väg med avfartsväg skulle jag tro.
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag är nog inte ensam om att älta teorier, att jag lagt ut den ett par gånger beror på att folk är så upptagna med sina egna teorier och diskussioner så att det är stor risk att den försvinner i bruset.

Ska vi vara ärliga så tycker jag att det ältas om den förbannade handsken till oändlighet och att hon skall blivit attackerad vid cafet ... ingen kommer vidare i det spåret, teoretiskt alltså.

Det är för långt att transportera en dödkropp 2.3 km, därför tror jag att hon HAR själva kört iväg med mopeden mot Martorp när hon skall hem. Hur handsken hamnar det den hittades kan finns många förklaringar till.

Har du kollat snabbaste vägen från blomberg till Skövde där hon bodde? Kör man förbi martorp då? Eller tror du att hon kanske svängt fel och sedan kikat på gpsen via telefonen då GM sett henne, å andra sidan borde väl mopeden i så fall kunna ha DNA ifrån GM, om han nu kört/rört mopeden. Absolut inte säkert men kanske.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd

Det är för långt att transportera en dödkropp 2.3 km, därför tror jag att hon HAR själva kört iväg med mopeden mot Martorp när hon skall hem. Hur handsken hamnar det den hittades kan finns många förklaringar till.

2,3 km är inte särskilt långt om du har en bil att forsla kroppen i. Och mopeden återfanns vi caféet, inte i Martorp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in