Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du glömmer att handsken hittades i ladan. Det talar för att LH också befunnit sig där.

Den kan ha placerats där. Du tror väl inte att LH varit vid alla fyndplatser? för att hennes personliga tillhörigheter hittats där.

Samtidigt är det något som fortfarande gör den ladan så intressant.
2015-06-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
att ?

Vrf åkte du fram å tillbaks där i söndags?
Söndagen hon försvann?
2015-06-21, 00:55
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Visst Men jag svarade på ett inlägg som handlade om att Lisa frivilligt klivit in i en bil och åkt iväg med hjälmen i famnen, men lämnat nycklarna och kassen.
Ah my bad. Missade det. Trodde du hade invändningar mot att hon frivilligt skulle ha tagit sig till ladan
2015-06-21, 00:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst kan hon ha befunnit sig där, men jag tror att hon inte levde när hon var i ladan, alternativt så fick hon skjuts dit av gärningspersonen, se mina tidigare inlägg om att hon kan ha klivit in i en bil bakom caféet, frivilligt eller under hot. Jag tror helt enkelt inte på att hon gick över vägen oavsett anledning, jag ser det som osannolikt.

Varför skulle hon inte ha gått över vägen? Om hon var hotad kanske hon inte hade något annat val.

Kan också ha varit så att GM tvingade henne med sig till ladan. Eller att hon sprang dit frivilligt, för att hon hörde någon ropa på hjälp.

Det är rimligt att anta att hon befunnit sig i ladan. Handsken talar för det. Polisens intresse för ladan talar också för det.
Bannlyst
Citat:
Detta diskuterades redan för flera dagar sedan, och huruvida pryarna blåst ut på åkern. Särskilt långt från vägen lär det inte ha varit.

Enligt killen från MP så var d långt ut på åkern, UTPLACERAT o UTSPRITT, o sakerna som hittats skulle bara kunna blåsa iväg vid en orkan.
Vägar har diken o nått som blåser från själva vägen fastnar nästan alltid i diket så jag tror han, han var mycket trovärdig o hade detaljerad info om platsen o fynden, men han sa aldrig vad han hittat.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den kan ha placerats där. Du tror väl inte att LH varit vid alla fyndplatser? för att hennes personliga tillhörigheter hittats där.

Samtidigt är det något som fortfarande gör den ladan så intressant.

Se vad jag skrev om Occams rakkniv ovan.
2015-06-21, 00:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fortfarande är ladan avspärrad och då tror jag det finns en betydande anledning till det.

Jag har ju beskrivit hur ladan kan vara av intresse även om hon utsattes för något i en bil bakom caféet, läser du inte i tråden?

Ponera att gärningspersonen våldtog Lisa i en bil bakom caféet och därefter mördade henne, kanske strypning, är väl inte helt orimligt att tänka sig det. Därefter flyttas bilen till bakom ladan för att inte exponera sig på försvinnandeplatsen i onödan. Offret lastas in i ladan, kanske för att emballeras eller något. Kan ju förklara varför teknikerna är intresserade av ladan, det finns kanske mängder med spår av aktivitet som kan knytas till en hantering av ett brottsoffer.
2015-06-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Interpol är väl inkopplade, vad menar du med följt med i tidningen?

Att det spekulerades i om det var för faderns jobb från början då han är något hemligt förband utomlands
2015-06-21, 00:58
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra frågor, jag vet inte, helt säkert, jag vet inte.

Dock kan det finnas vettiga förklaringar. Hon kan faktiskt ha haft en relation med gärningspersonen, behöver inte ha varit ett förhållande, kanske bara kompisar på något vis, hen står med bilen bakom caféet och väntar på Lisa, blåser mycket, han vill prata lite, hon hoppar in i bilen och har hjälmen i handen ...

Gärningspersonen kan ha kastat in henne i bilen, kanske i bagageutrymmet, Lisa hade hjälmen på huvudet och den följde naturligtvis med.

I båda alternativen så satte hon nyckeln i mopeden därför att hons strax skulle köra.
Men varför är polisen så intresserade av ladan då om det inte skulle vara brottsplatsen. Alla andra avspärrningar har man nu släppt, inklusive Martorp där kroppen eventuellt kan ha hittats. Polisens intresse för ladan tyder på att det är brottsplatsen och att man säkert har en anledning att tro det.
2015-06-21, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vrf åkte du fram å tillbaks där i söndags?
Söndagen hon försvann?

Spelade fotboll
2015-06-21, 00:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Enligt killen från MP så var d långt ut på åkern, UTPLACERAT o UTSPRITT, o sakerna som hittats skulle bara kunna blåsa iväg vid en orkan. Vägar har diken o nått som blåser från själva vägen fastnar nästan alltid i diket så jag tror han, han var mycket trovärdig o hade detaljerad info om platsen o fynden, men han sa aldrig vad han hittat.

Har du alltså själv hört detta från killen från MP?
2015-06-21, 01:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Se vad jag skrev om Occams rakkniv ovan.

Visst, men polisen och Ockham såg ingen handske i ladan när de letade efter Lisa där, talar i viss mån för att handsken har placerats i ladan i efterhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in