Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 00:40
Moderator
OYs avatar
Vissa är av den uppfattningen att baksidan på caféet inte kan vara en brottsplats då det inte finns några spår efter ett brott där. Ingen som har tänkt tanken att Lisa faktiskt frivilligt klev in i brottsplatsen och därefter utsattes för ett brott och att brottsplatsen rullade ifrån platsen?

Det är en möjlighet långt mycket troligare än att Lisa lockas över vägen in i en lada eller att hon skulle in i ladan och röka, leta efter en nyckel eller blev skrämd dit av en älg, men det är bara vad jag tycker.
2015-06-21, 00:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Absolut. om kroppen dumpades först och bevisen kastades ut från bilen senare så ändras bilden lite. Bl a tänkbar flyktväg.

Scenariot att prylarna kastades under flykten från brottsplatsen är dock troligare, eftersom det egentligen är en ganska korkad handling som sannolikt begicks i panik.

Om de väntat till dagen därpå och tänkt efter lite hade de gjort sig av med prylarna på ett sätt som inte lämnade några spår i närheten av brottsplatsen.
2015-06-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Och knivar används för att skära med. Hennes kropp återfanns i delar.
I slakteriet med nötkreatur används säkerligen stora knivar och andra redskap också. Nån som behärskar tekniken så att säga, kan vara möjligt att hon blev hotad in i en bil med kniv.

Det finns det ingen officiell uppgift om, bara fria fantasier.

Har Blombergs gård ett eget slakteri? Källa på det, tack.
2015-06-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Drivs av C, vad mer än C? Bor var?

Bor inte här. Ses sällan här. Tror bostadsort är sthlm.
Lite osäker på detta dock jämfört med mina övriga uttalanden.

Att gården där BO fanns ägs av AJ och så gjort en längre tid är dock tveklöst.[/quote]

Du yrar om att söka i det du länkar till efter C! De går inte söka i länken du lägger ut, tala ut!
2015-06-21, 00:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa är av den uppfattningen att baksidan på caféet inte kan vara en brottsplats då det inte finns några spår efter ett brott där. Ingen som har tänkt tanken att Lisa faktiskt frivilligt klev in i brottsplatsen och därefter utsattes för ett brott och att brottsplatsen rullade ifrån platsen?

Det är en möjlighet långt mycket troligare än att Lisa lockas över vägen in i en lada eller att hon skulle in i ladan och röka, leta efter en nyckel eller blev skrämd dit av en älg, men det är bara vad jag tycker.

Du glömmer att handsken hittades i ladan. Det talar för att LH också befunnit sig där.
2015-06-21, 00:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Men varför klev hon in i bilen istället för att åka hem som hon smsat till pappan? Varför tog hon med sig hjälmen och lämnade kassen? Varför kät hon nycklarna sitta kvar i mopeden? Och vad gjorde handsken i ladan?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-21 kl. 00:45.
2015-06-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Trafikerad väg, mannen sluta..Om d ens åker en bil där per timme på söndagar så får du 100 kr.
VEM!?!?!?!!? ska se..d är öde..det är inte sveavägen, det är en linjerad 50 väg utan 50 skyltar mitt ute i ingenstans..ge dig..

Du ska nog vara tyst. Du vet inte va du snackar om ? Ja de är en väl trafikerad väg. Åkte själv förbi kl 16 samt kl 20, under söndagskvällen hon försvann. Och man möter, kör förbi och åker bakom bilar hela tiden så lägg ner dina påhittade historier.
2015-06-21, 00:45
Bannlyst
Citat:

Jag tycker som du. Baksidan är stor, undangömd, d kan stå en bil lr 4-5 där utan att de andra cafeflickorna ser d när dom åker från cafet. Kan mycket väl oxå vara så att när L.H. sitter på sin moped o skickar sms till pappa så kommer nån hon känner o svänger in o parkerar bredvid moppen o ber henne kliva in för han/hon vill prata, kanske prata ut om ngt tidigare tjafs..
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Scenariot att prylarna kastades under flykten från brottsplatsen är dock troligare, eftersom det egentligen är en ganska korkad handling som sannolikt begicks i panik.

Om de väntat till dagen därpå och tänkt efter lite hade de gjort sig av med prylarna på ett sätt som inte lämnade några spår i närheten av brottsplatsen.

Handsken i ladan förefaller att vara placerad där i efterhand, finns omständigheter som talar för det, så varför skulle inte övriga föremål kunna vara dumpade i efterhand? Det kan vara som du säger, eller inte, omöjligt att dra någon slutsats tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Nu blev jag osäker på vad du egentligen menar? Menar du att Säpo skulle ha kallats in för att pappan jobbar/jobbade inom militären i en hemlig grupp eller för att förövarna mördade henne p.g.a pappans tjänst och att det därmed blev ett fall aktuellt för Säpo?

Utgick från det att de skulle kalla in Säpo det kanske de är förvisso. Har du inte följt med i tidningen
2015-06-21, 00:46
Medlem
Citat:

Fortfarande är ladan avspärrad och då tror jag det finns en betydande anledning till det.
2015-06-21, 00:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Handsken i ladan förefaller att vara placerad där i efterhand, finns omständigheter som talar för det, så varför skulle inte övriga föremål kunna vara dumpade i efterhand? Det kan vara som du säger, eller inte, omöjligt att dra någon slutsats tycker jag.

Occams rakkniv säger att man ska tro på den enklaste hypotesen, alltså att handsken låg i ladan därför att LH varit i ladan, inte därför att den blev utplacerad i efterhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in