Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Tycker det ser ut som om polisen tittar ner i något, möjligen någon sorts behållare.

och var det inte ngn lokalbo som sa att hon hittades just i ett kärl…!?

Ett stört kärl, känns som ett bra gömställe, låst dörr och högt kärl med trappa upp...
2015-06-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ketchup25000
Hennes ena kollega har uttryckligen sagt att hon brukar kolla så ingen person håller sig kring caféet vid stängning eftersom dom har haft problem med inbrott.

Altså er den en som inte syns, fordi han hør till der. For eksempel C.B.
2015-06-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Tycker det ser ut som om polisen tittar ner i något, möjligen någon sorts behållare.

Förresten:

Är bilden tagen FÖRE eller EFTER att kroppen hittats?!
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Jo, C.B. Han bør vi diskutere.
Då får du el ni med den tesen lyfta på locket och visa mer. Vem? Varför ? Hur? Har följt tråden men inte sett någon uttydan av C B och då är det helt ospännande
Medlem
SoFabulouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Teori:

Kan inte affärskollegan till AJ varit med AJ när de träffade Lisa på caféet? Han fick där höra att Lisa skulle åka hem själv.
Kollegan som lämnade före de andra såg ju då en silvrig bil stå konstigt parkerad, sägs det iaf.

En BMW har synts köra rasande fort under kvällen, som affärskollegan också äger. Färgen på den är inte bekräftad dock?

Är det inte affärskollegan som äger grishuset som blivit nämnd tidigare (?)
2015-06-20, 23:05
Medlem
Venators avatar
Jag har också funderat på hur man kunnat flytta kroppen utan att media uppmärksammat det. Det kan stämma att media av hänsyn inte visar bild på en bår som bärs ut eller ens på en liktransportbil (politivagn). Detta i synnerhet om det skulle vara så att det är uppenbart att det inte är en hel kropp som bärs ut. Men jag har sökt i media i Tyskland, England, Danmark och Norge och inte heller där finns någon sådan bild. Förmodligen är avspärrningarna så stora att det enda media kunde se var en skåpbil som kom körande, eller så gjordes transporten mycket diskret natten till söndagen, för det kan ha dröjt tills dess innan alla undersökningar var klara. En kropp kan bli liggande rätt länge medan polisen gör sin undersökning.
2015-06-20, 23:06
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ketchup25000
Hennes ena kollega har uttryckligen sagt att hon brukar kolla så ingen person håller sig kring caféet vid stängning eftersom dom har haft problem med inbrott.

Nu har jag aldrig varit i närheten av caféet men jag har svårt att tro att så lite folk rör sig i krokarna att varje person man ser läggs på minnet förutsatt att man ens ser dem. Två unga tjejer på väg hem efter jobbet är nog inte världens bästa spanare.
2015-06-20, 23:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Mycket talar för att GM visste att Lisa åkte moped. Man kan nästan ta det för givet.
Det är för otroligt att någon slumpmässig GM dyker upp från ingenstans.
Om GM visste att det var första gången är inte lika säkert, men det ökar sannolikheten. Likaså bör kännedom om rutinerna vid stängning och allt som har med personalen att göra vara vägledande för en potentiell GM.

Det här med att telefonen stängs av...Jag tänker mig att det måste bero på att GM ska förflytta BO från området. Annars finns ingen rimlig anledning att slå av den.

En avslagen telefon är också en telefon, om ni förstår vad jag menar!

(Dagens gåta kanske )
2015-06-20, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag har också funderat på hur man kunnat flytta kroppen utan att media uppmärksammat det. Det kan stämma att media av hänsyn inte visar bild på en bår som bärs ut eller ens på en liktransportbil (politivagn). Detta i synnerhet om det skulle vara så att det är uppenbart att det inte är en hel kropp som bärs ut. Men jag har sökt i media i Tyskland, England, Danmark och Norge och inte heller där finns någon sådan bild. Förmodligen är avspärrningarna så stora att det enda media kunde se var en skåpbil som kom körande, eller så gjordes transporten mycket diskret natten till söndagen, för det kan ha dröjt tills dess innan alla undersökningar var klara. En kropp kan bli liggande rätt länge medan polisen gör sin undersökning.
Klockrent!
2015-06-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Då får du el ni med den tesen lyfta på locket och visa mer. Vem? Varför ? Hur? Har följt tråden men inte sett någon uttydan av C B och då är det helt ospännande
Han er nevnt flere ganger i tråden.
Jobber på plassen.
2015-06-20, 23:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Nu har jag aldrig varit i närheten av caféet men jag har svårt att tro att så lite folk rör sig i krokarna att varje person man ser läggs på minnet förutsatt att man ens ser dem. Två unga tjejer på väg hem efter jobbet är nog inte världens bästa spanare.

En av tjejerna hade för vana att titta kring byggnaden, antagligen på väg till bilen och ifrån bilen, när hon rullade hemåt, alltså inget spaningsarbete, bara en snabb koll om någon uppehåller sig invid caféet.
2015-06-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy

Det där är en förutfattad mening som inte är bra att ha i tex utredningssammanhang. Det kan leda till tankefel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in