Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoidB
Ja, därom råder ingen tvekan.
Jag vet inte varför folk tvunget måste få det till "Lisas ena..." när det hörs klart och tydligt att han säger "...Lisa senare." med ett kanske något vagt avslut. Det är så folk pratar.
F.ö. så avbryter inte alls kvinnan honom som för att stoppa en eventuell fadäs. Det är bara önsketänkande från de som absolut vill höra fel.
Det är en helt normal lång paus efter att han sagt sitt och hon tar över. Inte jättelång, men en helt konventionell konversationspaus.
Och visst... han tittar ner i bordet efteråt. Vem skulle inte gjort det i en sådan situation. Jag tror bara att han är obekväm med hela situationen.
Ungefär som den stackars bonden som råkar äga markerna där detta har skett...

Jag antar att det bara måste vara spännade, udda och gärna lite extremt för vissa nya Flashbackare.
Har man läst en spännande kriminalroman så vill man kanske applicera den till verkligheten när att udda fall dyker upp?
Glöm det! Verkligheten är enkel, och rätt personer sitter med största sannolikhet häktade.
Hur deras roller i allt detta ligger till vet vi inget om, man förhoppningsvis kommer det att klarna.

Håller absolut med.Ett av de vettigare inläggen på länge fö...Det är väääldigt mycket upprepningar nu..
2015-06-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Hör man inte att polismannen säger "Senare" så är det dags att antingen boka tid på vårdcentralen för att spola öronen, eller köpa ett par vettiga hörlurar. Det finns ju inget som helst tvivel, hela ordet, alla stavelser, är klart hörbara.

Då får jag kolla hörseln för jag hör faktiskt inte "RE" i ordet "SENARE".
2015-06-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Är det någon som blandat in rasist?
Då¨jag bor i förorten har jag hört, av en anonym polis, som varit med på ett flertal våldstäktsfaller i tingsrätten som hört X och Y.
Det är ingen trolleri eller någon rasistiskt eller hatfull konspiration, om en invandrare ber dig komma och titta på en sak så vågar ingen tjej säga nej. Så ett flertal våldtäkter skett.
2015-06-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Även kroppsdelar hanteras med värdighet och läggs inte i två påsar.

Jag menade inte ICA-kassar, utan påsar som är avsedda för det polisiära och undersökningstekniska sammanhanget. Media kanske bara uppfattar det som att ytterliga påsar som bärs ut som det brukar göra vid dessa undersökningar.
2015-06-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Inte för att vara grotesk, men alla fynd det talas om, skulle inte en del av fynden kunna vara delar av LH och det man senare hittade på Martorp var ev. huvud och bålen, då borde man kunna få ut det i två påsar, som då kan passera förbi ganska så omärkt

Två påsar?
2015-06-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Tycker också 3-4 mil på moped är lite för långt för en 17 åring. Om inte annat för olycksrisken.
17, alltså på det artonde och nästan myndig och kan göra som hon själv vill.
2015-06-20, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag menade inte ICA-kassar, utan påsar som är avsedda för det polisiära och undersökningstekniska sammanhanget. Media kanske bara uppfattar det som att ytterliga påsar som bärs ut som det brukar göra vid dessa undersökningar.
Kroppar och kroppsdelar bärs, om så är praktiskt möjligt, på bår, eller möjligen i liksäck. Annat är oetiskt.
2015-06-20, 22:25
Medlem
Citat:

Precis vad jag menade, jag tycker det finns en mängd saker som tyder på att så är fallet.
Dessutom så tyder detta på att gm har haft tidsbrist och att personen är boende i området
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Då får jag kolla hörseln för jag hör faktiskt inte "RE" i ordet "SENARE".
Jag tycker det hörs tydligt att han säger "... Lisa senare". Han tittar sen ner därför att han har svarat färdigt på frågan.
Awaiting Email Confirmation
Nåt måste ju polisen ha på bröderna eftersom frugan är skyddande av brottsling. Så hon var inte med och mördade vet dom.
2015-06-20, 22:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaDetArJag
Äntligen kan jag skriva i tråden. Jag har följt tråden sedan Lisa försvann och har läst nästan alla inlägg.
Så tänker jag grundad på FB-tråden och tidningarnas utlåtande.

Många har undrat vad som kan ha skett efter att LH lämnade jobbet. Det är ganska vanligt att arbetskollegor stannar kvar ett tag på parkeringen och pratar. Stannar kvar ett litet tag.

Jag är tveksam till MGM skuld. Vore mycket märkligt att gärningsmän sprider bevismaterial mot sig själva. Vore mycket dumt. Att MGM ska ha varit fulla, passar inte in. Människor från Baltikum dricker helger men söndagar sover ut sin bakfulla för att jobba igen på måndag. Om missbruksproblem är inblandat kan den misstänkta gärningen med psykos att göra. Inte ovanligt att missbruk leder till delirium.

Om mordet var planerat har det troligtvis utförd av någon psykopat eller sociopat men samtidigt psykopater planerar och kalkylerar väl sina brott (kan vara någon person som avsiktligt placerat föremål eller inte en psykopat). Sociopater utför brott i hast (ser en passande individ och utan att planera utför brottet (MGM eller en annan GM).

Det som talar emot MGM, är det som har diskuterats i tråden. Ifall MGM är dem rätta, så är de enormt korkade.

Har du några sociologiska studier angående dryckesvanorna som "människor från Baltikum" har att basera din personliga oskuldsteori på? Annars är det ju bara dina förutfattade meningar och varför skulle vi bry oss om dom som argument för om folk kan vara skyldiga eller inte?
2015-06-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
17, alltså på det artonde och nästan myndig och kan göra som hon själv vill.
Jo, och när du är 18 kan du flytta till Syrien eller gå med scientologerna - att bli 18 gör dig inte vuxen per automatik.
Minns själv när "vi" blev 18 i gymnasiet och minns inga förändringar alls, man fick fortfarande hem skolarbete och behandlades av föräldrar och lärare som minderårig. Jag menar, vi fick för helsike t om "skolsamtal" med lärare och rektor med våra föräldrar som 18 åring.
Hur fan går det egentligen ihop? borde väl ej angå föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in