Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Tycker också 3-4 mil på moped är lite för långt för en 17 åring. Om inte annat för olycksrisken.
Nej, jag åkte 3-4 mil dagligen till träningar från 15 års ålder, men bor man i Sthlm är 3-4 mil långt
2015-06-20, 22:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
En fråga till er som vet hur brottsplatsundersökningar går till i avspärrade områden typ ladan intill Cafe't.

Brukar inte poliserna fotografera dessa platser innan de klampar runt där inne och letar efter bevis?
Har för mig att dagens poliser är väldigt snabba med att fotografera en/flera gånger för mycket än för lite.

Om du nu är så att poliser har tagit bilder i denna lada och de vet att det inte låg någon handske på söndagkvällen / natten till måndagen där AJ säger att de hittade handsken på måndagförmiddag så är det ett bevis på att AJ ljuger.

Var ladan verkligen avspärrad innan man hittade handsken? Den låg ju inte i omdelbar anslutning till mopeden utan på andra sidan vägen.
2015-06-20, 22:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Inte för att vara grotesk, men alla fynd det talas om, skulle inte en del av fynden kunna vara delar av LH och det man senare hittade på Martorp var ev. huvud och bålen, då borde man kunna få ut det i två påsar, som då kan passera förbi ganska så omärkt
Även kroppsdelar hanteras med värdighet och läggs inte i två påsar.
2015-06-20, 22:14
Medlem
ZoidBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodychoke
Hör man inte att polismannen säger "Senare" så är det dags att antingen boka tid på vårdcentralen för att spola öronen... hela ordet, alla stavelser, är klart hörbara.
Ja, därom råder ingen tvekan.
Jag vet inte varför folk tvunget måste få det till "Lisas ena..." när det hörs klart och tydligt att han säger "...Lisa senare." med ett kanske något vagt avslut. Det är så folk pratar.
F.ö. så avbryter inte alls kvinnan honom som för att stoppa en eventuell fadäs. Det är bara önsketänkande från de som absolut vill höra fel.
Det är en helt normal lång paus efter att han sagt sitt och hon tar över. Inte jättelång, men en helt konventionell konversationspaus.
Och visst... han tittar ner i bordet efteråt. Vem skulle inte gjort det i en sådan situation. Jag tror bara att han är obekväm med hela situationen.
Ungefär som den stackars bonden som råkar äga markerna där detta har skett...

Jag antar att det bara måste vara spännade, udda och gärna lite extremt för vissa nya Flashbackare.
Har man läst en spännande kriminalroman så vill man kanske applicera den till verkligheten när att udda fall dyker upp?
Glöm det! Verkligheten är enkel, och rätt personer sitter med största sannolikhet häktade.
Hur deras roller i allt detta ligger till vet vi inget om, man förhoppningsvis kommer det att klarna.
2015-06-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja vad gör teknikerna där? Hur transporterades BO bort utan att media märkte det.?

Av hänsyn till BO och anhöriga, kanske media hade vett på att inte kabla ut just det momentet?
2015-06-20, 22:15
Medlem
Så teorin om mordet är fortfarande att invandrare ropade på henne, och då hon vill ej tas som rasist var hon tvungen att följa med till ladan och blev våldtagen och mördad?

Det ni säger?
2015-06-20, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Var ladan verkligen avspärrad innan man hittade handsken? Den låg ju inte i omdelbar anslutning till mopeden utan på andra sidan vägen.
Vi har diskuterat det under dagen, och det verkar som om att den spärrades av första gången efter att handsken hittades. Men redan första kvällen måste någon ha tittat in, om de inte var idioter hela bunten.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag var helt säker på att detta var Martorp, men fel av mig. Kanske tog fel pga av den röda byggnaden till vänster.
Här är hon iaf , polisens presstalesperson Jenny Widén:

http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/polisen-ar-med-storsta-sannolikhet-lisa/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Så teorin om mordet är fortfarande att invandrare ropade på henne, och då hon vill ej tas som rasist var hon tvungen att följa med till ladan och blev våldtagen och mördad?

Det ni säger?
Är det någon som blandat in rasist?
2015-06-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Först spärrades den av, sen släpptes avspärrningarna, varpå det började klampa runt mängder med folk i ladan och jag tror att det var i samma veva handsken hittades. Då spärrades den av igen.
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Av hänsyn till BO och anhöriga, kanske media hade vett på att inte kabla ut just det momentet?
Ja det kanske finns lite hjärta trots allt!
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Nej, jag åkte 3-4 mil dagligen till träningar från 15 års ålder, men bor man i Sthlm är 3-4 mil långt
Möjligt, bara en spontan tanke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in