Citat:
Ursprungligen postat av
Prax^
Gissningsvis vill man känna att man kan försvara sig själv om situationen kräver det och inte vara beroende av att någon annan gör det.
Ganska sunt kan jag tycka.
Men kvinnor har väl inte samma "försvarsinstinkter" som män har, och därför borde de lämna över den uppgiften till mannen. För naturligt sätt är det mest funktionellt att låta hanen ta striden pga muskelmassan och testosteronet. Det finns nog inte en kvinnlig djurart i världen som hellre offrar hela sin säkerhet bara för att "den själv vill lösa det utan hjälp".
Därför tycker jag det är lite konstigt att vissa kvinnor vill lösa det själv utan hjälp av mannen. Eller ja, det beror ju såklart på farlighetsgraden av situationen. Blir kvinnan och mannen knivhotade kanske denna "jag-vill-lösa-det-själv"-mentaliteten inte bubblar fram hos kvinnan? Vem vet...
Citat:
Ursprungligen postat av
Pershagen76
I dagens samhälle är inte slagsmål den primära faktorn för att en familj ska ha det bra (det var väldigt länge sedan).
I dag ska du kunna tjäna pengar.
Sant, men det går inte att bortse att vi fortfarande är samma människor som på stenåldern och att vi fortfarande har samma instinkter kvar (möjligtvis något muterade/anpassade till vårt levnadssätt, men inte mycket skillnad).
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Vad har blyghet med saken att göra?

Jag har inget emot blyga killar.
Det har egentligen inget med saken att göra, jag tänkte bara av ren nyfikenhet