2015-06-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det som du skrev, och det som farbror staten anser vara högutbildad syrier och etniska svenskar är ytterligare ett exempel på att staten gör skillnad mellan människor beroende på varifrån de kommer. En svensk med en ettårig svetsarutbildning inte räknas som högutbildad, medans en syrier med samma eller dylikt utbildning räknas som högutbildad. Alltså två personer med samma utbildning har olika värde, eftersom de har olika ursprung.
Då jag nu sett skiten på nära håll.
En syrisk familj med storleken 24 personer .
23 st bor i Sverige en bor kvar.
de började flytta 1989.

De yngsta kan göra sig förstådda på svenska.
Resten yrar mellan engelska och syriska.
Lever fan hela dygnets mörka timmar.
Då jag nu kunde flytta till ett dyrt område efter 30års heltidsjobb så slipper jag dessa antagonister i några år till.
Alla vuxna jobbar svart som städare pizza vrängare eller knarkboll.

Gapar och skriker att alla skall dra åt helvete.
Sen så dumpade de skitblöjor i trapphuset efter ett antal dagar 3 så ryckte områdesvärden ut och sanerade ohyran.
Dagen efter så stod det en träckpåse i trapphuset igen och fina rökmoln steg upp i min lägenhet .
Familjen fick en lägenhet till när jag flyttade, en 4arummare och en trerummare byggdes ihop med två ytterdörrar.

De har en sjurummare som nu betalas av skattepengar a 16866 kr i månaden.
åtta småbarn med barnbidrag en farsa med bidrag en morsa med bidrag en tillkommande släkt med bidrag några tonåringar som ej fick betyg i nian och några knarkande äldre barn.
Detta måste ju vara ett praktexempel på den fina invandringspolitiken.
Tror ej 100lökar räcker till denna klan per mån.
Citera
2015-06-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Då jag nu sett skiten på nära håll.
En syrisk familj med storleken 24 personer .
23 st bor i Sverige en bor kvar.
de började flytta 1989.

De yngsta kan göra sig förstådda på svenska.
Resten yrar mellan engelska och syriska.
Lever fan hela dygnets mörka timmar.
Då jag nu kunde flytta till ett dyrt område efter 30års heltidsjobb så slipper jag dessa antagonister i några år till.
Alla vuxna jobbar svart som städare pizza vrängare eller knarkboll.

Gapar och skriker att alla skall dra åt helvete.
Sen så dumpade de skitblöjor i trapphuset efter ett antal dagar 3 så ryckte områdesvärden ut och sanerade ohyran.
Dagen efter så stod det en träckpåse i trapphuset igen och fina rökmoln steg upp i min lägenhet .
Familjen fick en lägenhet till när jag flyttade, en 4arummare och en trerummare byggdes ihop med två ytterdörrar.

De har en sjurummare som nu betalas av skattepengar a 16866 kr i månaden.
åtta småbarn med barnbidrag en farsa med bidrag en morsa med bidrag en tillkommande släkt med bidrag några tonåringar som ej fick betyg i nian och några knarkande äldre barn.
Detta måste ju vara ett praktexempel på den fina invandringspolitiken.
Tror ej 100lökar räcker till denna klan per mån.
Högutbildade syrianer finns tydligen men fan vet vart.
Då ni ej kan språket fullt ut så hjälp erat inhemska folk först innan ni tar lyxbåten till swe.
Citera
2015-06-19, 23:51
Medlem
Tack bästa "Happymeat" för en väldigt bra och korrekt beskrivning av dagens Sverige- så här är det i verkligheten!

Har ni så jävla svårt att få in det i era trånga små skallar ni som tror att allt i Sverige är "guld och gröna skogar"?
Citera
2015-06-20, 00:14
Medlem
Många kan säkert ha läst på universitet i Syrien och sedan jobbat statligt där. Men frågan är hur stor nytta den utbildningen och kunskapen gör i Sverige. Misstänker att de flestas kunskaper är väldigt nischade för syriska myndigheter och lagar.
Citera
2015-06-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Många kan säkert ha läst på universitet i Syrien och sedan jobbat statligt där. Men frågan är hur stor nytta den utbildningen och kunskapen gör i Sverige. Misstänker att de flestas kunskaper är väldigt nischade för syriska myndigheter och lagar.
saken är den att all invandring i den nuvarande formen ökar belastningen enormt på statskassan.
integrationen fungerar ej.
politikerna måste rädda sina båtar och sommar residens.
sen kan de offra landet.
Citera
2015-06-20, 01:17
Medlem
Citat:
saken är den att all invandring i den nuvarande formen ökar belastningen enormt på statskassan.
integrationen fungerar ej.
politikerna måste rädda sina båtar och sommar residens.
sen kan de offra landet.
Kan någon komma med en trovärdig siffra mellan spannet 400 miljarder-800miljarder per år
I kommunerna talar man om en halv kopp kaffe och ägg till frukost måndag fredag.
övriga dagar reklamtv och andra straff..
Flat styre är mumma i dessa apkretsar.
Citera
2015-06-20, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hur många flyktingar var det som kom hit papperslösa d.v.s slängt sina identiteter? Var det inte runt 80%? Då kan vi med befogad oro misstänka att identitetslösa människor även kan ljuga om sin akademiska utbildning.
Du kan vara helt lugn inte en syrian får jobb direkt i swe.
men med hjälp av skattepengar så kan de vara igång efter 800000kr i bidrag.
regerinsfolk apploderar lönerna går att sänka på¨detta vis.

2012 fanns 2 st syrier med en utbildning på mer en 4 år efter 9 års grundskola.
dessa två skall alltså uppväga statens förlust på minst 800 miljarder sedan 90 talet på denna konspiration.
Citera
2015-06-20, 01:55
Medlem
Loxuss avatar
Hur kvalitativ är deras utbildning jämfört med den svenska då?
Citera
2015-06-20, 12:02
Medlem
Citat:
Du kan vara helt lugn inte en syrian får jobb direkt i swe.
men med hjälp av skattepengar så kan de vara igång efter 800000kr i bidrag.
regerinsfolk apploderar lönerna går att sänka på¨detta vis.

2012 fanns 2 st syrier med en utbildning på mer en 4 år efter 9 års grundskola.
dessa två skall alltså uppväga statens förlust på minst 800 miljarder sedan 90 talet på denna konspiration.

Jag skiter i om de skaffar sig ett jobb eller inte. Problemet är att majoriteten av alla flyktingar är papperslösa, de ljuger om att de kommer ifrån Syrien för att få permanent uppehållstillstånd och de ljuger om sina akademiska utbildningar. Detta är vad som berör mig, vi blir överkörda.
Citera
2015-06-20, 12:18
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hur kvalitativ är deras utbildning jämfört med den svenska då?

Vet ej, men satt häromdagen och surfade lite info om Uzbekistan av orsaker ej värdiga denna tråd. Råkade på wiki få följande info om det landets utblidningsnivå (saxat) :

Citat:
Education[edit]

Uzbekistan has a high literacy rate, with about 99.3% of adults above the age of 15 being able to read and write. However with only 76% of the under-15 population currently enrolled in education (and only 20% of the 3–6 year olds attending pre-school), this figure may drop in the future. Students attend school Monday through Saturday during the school year,with official education concluding at the end of the 9th grade. Post secondary school, students routinely attend trade or technical colleges. There are two international schools operating in Uzbekistan, both in Tashkent: The British School catering for elementary students only, and Tashkent International School, a K-12 international curriculum school.

Uzbekistan has encountered severe budget shortfalls in its education program. The education law of 1992 began the process of theoretical reform, but the physical base has deteriorated and curriculum revision has been slow. A large contributor to this decline is the low level of wages received by teachers and the lack of spending on infrastructure, buildings and resources on behalf of the government. Corruption within the education system is also rampant, with students from wealthier families routinely bribing teachers and school executives to achieve high grades without attending school, or undertaking official examinations.[101]

Uzbekistan's universities create almost 600,000 graduates annually, though the general standard of university graduates, and the overall level of education within the tertiary system is low. Westminster University and Inha University Tashkent maintains a campus in Tashkent offering English language courses across several disciplines.

Nu är ju Uzbekistan inte samma sak som Syrien för all del. Men nåt säger mig ändå att situationen är nåt liknande i Syrien gällande just utbildning. Svenska myndigheter är naiva, eller ljuger medvetet eller en kombination av båda när de snackar om kompetensregn misstänker jag.
Citera
2015-06-20, 21:12
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag skiter i om de skaffar sig ett jobb eller inte. Problemet är att majoriteten av alla flyktingar är papperslösa, de ljuger om att de kommer ifrån Syrien för att få permanent uppehållstillstånd och de ljuger om sina akademiska utbildningar. Detta är vad som berör mig, vi blir överkörda.

Tror du att det är lika lätt att ljuga sig till en validering?
Citera
2015-06-20, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Tror du att det är lika lätt att ljuga sig till en validering?
Den "validering" som du talar om förhindrar inte att kompetensregnet bidrar till en försämring av det svenska samhället. Se exemplet sjukvården:

Citat:
En myt som upprepas tillräckligt ofta kan lätt uppfattas som en sanning till sist. Ett sådant exempel är den nu av politiker allt oftare framförda uppfattningen att det finns ett stort antal läkare i Sverige med läkarutbildning utanför Sverige som hindras att arbeta i svensk sjukvård på grund av onödigt administrativt krångel.

Citat:
under senare år har vi noterat att allt fler läkare underkänns vid upprepade tillfällen och några har trots ett stort antal genomförda examinationer inte godkänts.

Citat:
År 2009 presenterades resultaten av AT-provet under åren 1995-2008. Det framkom då att antalet underkända i gruppen med utbildning utanför EU var 30 procent, att jämföra med 2-4 procent bland läkare med svensk utbildning. Vi har nu låtit göra om denna undersökning för åren 2008-2014 baserat på cirka 8000 AT-prov och funnit att andelen underkända läkare med svensk utbildning är väsentligen oförändrad medan andelen underkända i gruppen av läkare med utbildning utanför EU nu är 40 procent. För läkare utbildade inom EU (ej Sverige) har andelen underkända ökat från 6 till 20 procent.

Citat:
Det ska påpekas att dessa individer ändå kan arbeta som olegitimerade läkare inom den svenska sjukvården. Det faktum att man kan genomgå AT-provet ett obegränsat antal tillfällen och att man kan arbeta som olegitimerad läkare trots att man underkänts vid upprepade tillfällen är inte tillfredsställande ur patientsäkerhetssynpunkt.

http://www.svd.se/utlandska-lakare-blir-oftare-underkanda/om/debatt

Icke acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in