Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 17:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Just denna omständighet att mobilen tämligen omedelbart slogs ut tyder i vart fall enligt min mening på att detta rör sig om en person fullt medveten om att spårning av mobiltelefoner är ett av polisens mest adekvata medel för att utröna hur en viss person rört sig. Att omedelbart förstöra den indikerar således att det är någon som vet vad denne pysslar med, såvida inte mobilen dog p.g.a. batteribrist.

Är det inte "hata tillfälligheter" som är varje utredarens motto?
2015-06-20, 17:50
Bannlyst
Hoppas svenska polisen bett sina litauiska kollegor att kolla mammans mobiltrafik.
Är ju väl dokumenterat hur starka band mor/son har.
Vem frågar döende soldater i krig efter? Mamma.
Vem frågar snattande småpojkar efter? Mamma.
Vem skulle två halvfulla, litauiska bröder rådfråga om de stod med en död kropp?

Mvh
2015-06-20, 17:51
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Nä. Det är Leif G W som har valspråket: "Hata slumpen".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det borde väl finnas en annan anledning till att PC nämns i tråden än att han bor i närheten? Helt omöjligt att hitta det i tråden med flera tusen sidor.

Har diskuterats fram och tillbaka sedan starten. PC var ute med sin 4hjuling redan samma kväll och letade efter BO. Redan innan det ens var polisanmält tror jag.
Vilket kan tyckas märkligt. Hur visste han? Dessutom hade han väl förstört några bilspår med sitt fordon. God lokalkännedom etc.
Det har också spekulerats i att hans 4 hjuling kan vara det perfekta fordonet att frakta BO.
Jag vill bestämt påtala att jag inte ligger bakom dessa uttalanden, utan bara förklarar hur spekulationerna kring honom har gått.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Låter som ett bra motto i vart fall.
2015-06-20, 17:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Hoppas svenska polisen bett sina litauiska kollegor att kolla mammans mobiltrafik.
Vem skulle två halvfulla, litauiska bröder rådfråga om de stod med en död kropp?

Mvh

Tydligen efter AJ, dvs arbetsgivaren.
2015-06-20, 17:54
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det borde väl finnas en annan anledning till att PC nämns i tråden än att han bor i närheten? Helt omöjligt att hitta det i tråden med flera tusen sidor.

PC nämns för att han var ute och letade efter LH med sin 4-hjuling samma kväll hon försvann. Han blev intervjuad av en lokaltidning. Han säger där något i stil med att han visste att det skulle vara ett himla liv där så han valde att åka och hjälpa till. PC bor inte så pass nära att han borde märkt av livet. Han bor ca 1 mil söder om kafét. Behöver inte beytda någonting men hans ålder är nära LHs samt att PC utbildar sig inom maskinteknik. Inte speciellt omjligt att han kanske har lite jobb hos AJ då.
2015-06-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Frågar igen:
Kanske jag som är dum, men vilken "aktuell" tid pratar vi om nu? När hon försvann eller när hon hittades?
Det är väl ännu inte bekräftat var hon hittades, även om det förutsätts att det är Martorp. Men syftar du till fyndplatsen för kroppen, eller fyndplatsen för någon av tillhörigheterna som hittades?

Hej det vet jag inte det jag skrev var det ända infon han kunde säga hur han har fått den eller varifrån kan jag tyvärr inte svara på.
2015-06-20, 17:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kl. 18.30 söndagen den 7 juni.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan man utesluta att NB fått kalla fötter av den massiva sökinsatsen och smusslat in handsken i ladan för att avleda från fp samtidigt som han ser till att vara den första som plockar upp den så att hans DNA avsätts på ett naturligt sätt? - Ett kvitto tillhörigt LH har väl också hittats vilket sammantaget fått polisen att vända upp och ned på ladan i tron att det kan ha hänt något där.

Den lilla telefonpejling man kunnat göra (fram till 18.30) gav enligt tidiga uttalanden från insatsledaren indikationer på att LH:s telefon, efter att ha avsänt ett sms 18.23, rört sig söderut, för att sedan kort därpå slås ut.

Det jag läste om den felaktiga avstängningen, så skall denna ha gjorts just då den stängdes av kl. 18.30.
2015-06-20, 17:56
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron

Mvh
Vet inte jag men det känns en aningen långsökt att gå från döende soldater i krig som frågar efter mamma och att ringa morsan när man nyss haft ihjäl en ung tjej i främmande land..

Vi pratar inte om brottssyndikatet med maffia mamman som skickar ut städare för att röja upp.
Vad är syftet med att ringa till mamma? Be om moralisk hjälp?
Nä, det där håller inte..

Nu tror jag iof att polisen säkert kollat upp det redan, men vad ska det bevisa?
Jo, du ringde din förälder på sagda dag, det var mystiskt..
Eller så bevisar det bara att personen ringde sin mor?
2015-06-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Hej det vet jag inte det jag skrev var det ända infon han kunde säga hur han har fått den eller varifrån kan jag tyvärr inte svara på.

Hade vart intressant att veta mer naturligtvis. Tack ändå
2015-06-20, 17:57
Medlem
RobertoSavianos avatar
PC, var det pojkvännen eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här