Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 16:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
En ung tjej på 17 år ser helt säkert till att konstant ladda telefonen så att hon kan nås samt nå andra samt ta emot och sända SMS. Telefoner är ju så jäkla viktigt för folk idag speciellt unga personer så jag har svårt att tro att batteriet skulle ha tagit slut.
Polisen säger att batteriet var dåligt: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) Hon kan ha glömt att ladda, eller så satt inte laddaren i ordentligt.
2015-06-20, 16:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Det är ju faktiskt vissa som tagit bort sitt lås...jag tex har det inte, då jag i mitt ykre har ett såkallat ICE nr- in case of emergency ifall något skulle hända så att polis, brandkår eller ambulans får tag på min familj.

Och det kan ju mycket väl LH också haft med tanke på en far som tydligen har ett jobb dom eventuellt skulle kunna innebära fara för familjen.

Men vad vet jag...

Jag tror att tonåring vill ha lås för att föräldrarna inte lätt ska kunna titta i mobilen samt att kompisar kan ta den och börja kolla sms och bilder.
2015-06-20, 16:40
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tyvärr kompis, det är den som påstår något som ska bevisa det. Ingen annan än du som står med kallingarna nere här alltså. Men vi kan lägga ner detta, det är bara en sidodiskussion. Jag blir bara så trött på alla som sitter och sprider felaktiga uppgifter i tråden och sen inte ens ger sig när de blir överbevisade. Då blir jag ilsken, men något troll är jag inte - bara en person med önskan om att den här tråden ska bli lite mindre kalle blomkvistaktig och lite mer seriös. Det verkar dock vara en hopplös dröm.

Då får du leva med din "sanning" att jag är "en lögnare". Ingen kan bevisa mediauppgifter
som inte dementerats offentligt. Ledsen om jag förvirrat dej kompis. Men så kan verkligheten
se ut ibland. Ibland uppstår missförstånd och felsägningar av journalister. Jag ber om ursäkt
för att jag gjort dej förvirrad. Jag inser nu att jag borde ha hållit käften med just denna uppgift.
2015-06-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Mycket kan vara en förklaring till att han kunnat skriva smset trots kodlås.
GM kanske ville "Pröva" telefonen, eller låna den till att samtala med någon, det är bara en av många möjliga eventuella händelser.

Man ska nog inte haka upp sig på att det är GM som sänt sms. Tror det är mer sannolikt att det är Lisa själv.
2015-06-20, 16:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen säger att batteriet var dåligt: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) Hon kan ha glömt att ladda, eller så satt inte laddaren i ordentligt.

Hon kan ha skrivit i smset till pappan att batteriet var dåligt.

Ja, att laddaren inte funkat som den ska (trasig eller åkt ut) har hänt några gånger för mig när jag laddat den på jobbet.
2015-06-20, 16:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Man ska nog inte haka upp sig på att det är GM som sänt sms. Tror det är mer sannolikt att det är Lisa själv.

Ja, mycket annat är så märkligt i detta fall att allt inte behöver vara det.
2015-06-20, 16:44
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat

Helt rätt, det är väl relativt irrelevant egentligen, vem som skickat smset. Det skulle väl knappast ändra själva utredningen isig.
2015-06-20, 16:45
Medlem
Myztifys avatar
En mobiltelefon skickar meddelande till mobilmasten när den stängs av, typ "hej då" när den stängs av på annat sätt meddelar den inte denna info till mobilmasten utan kontakten bryts bara utan något meddelande, om den stängs av på grund av batteritorsk vet jag inte om den hinner skicka sådan info.

Någon info om den stängts av på ett "korrekt" sätt eller stängdes av när den eventuellt blev i bitar?

Denna info finns att läsa i FUP:en till Vatchareeya Bangsuan.
Medlem
Vad vet man om klädseln BO hade på sig? Alltså vad för typ av jacka, färg på kläder, hjälm m.m.? Har något sånt framkommit i media?
Awaiting Email Confirmation
Fuxborg svamlar ibland. Hur kan han veta att batteriet var dåligt.... Själv tror jag iphone stängdes av eller gjordes sönder av gm. Och galet att tro att gm skickat sms. . Varför skulle han.
Senast redigerad av skeleye 2015-06-20 kl. 16:57.
2015-06-20, 16:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Va? Var det en vän till AJ som är grisfarmare med och hittade handsken? Mycket, mycket skumt om detta stämmer. En av bröderna var ju också med då. Kanske han var helt ovetande om de andras maskopi? Kanske anade han oråd, vi vet inte.
Detta talar ju dock för, att både grisfarmaren och AJ kan vara GM. Kanske tillsammans eller att någon av dem varit medhjälpare.

Jag tror nu, att tillfället när handsken hittades, är centralt för utredningen.

Här finns det grisar och Bossen för stället är en viss L.Å sen om det har någon relevans vet jag inte.

https://www.google.se/maps/place/H%C3%B6gebo+G%C3%A5rd+AB/@58.6349161,13.4352796,388m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465b3c61ea1317d1:0x52a93 3943f6f756f Kinne Hybrid AB

Hittade en gammal jobb annons också: http://vakanser.se/jobb/djurskotare+96/
2015-06-20, 16:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En sammanfattning är ett inlägg som kan innehålla fel. Jag tror det när jag har läst i en tidning. Hjälper du mig att leta?

Jag kan leta senare. Är tyvärr upptagen med annat nu. Men det är de uppgifterna som polisen gått ut med från början. Jag har inte läst detta i trådstarten eftersom jag inte alls läst trådstarten. Däremot har jag läst detta i tidningarna de första dagarna. Den informationen kan ju ha reviderats sen dess. När infon lades ut i trådstarten så hade sammanställningen legat som ett inlägg i tråden redan och nagelfarits och ändrats.

Har du kollat länkarna i trådstarten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in