Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jaadå, jag kan hålla med om det, mycket beroende på att det har förts en trots allt vettig diskussion om det.

Det är så, även vad Pungont säger om uppbruten port!

Om hans teori stämmer, undrar ja hur porten kan hänga kvar i läget den är på bilden när ingen håller i den. Hade den inte hållts ut av skit på marken hade den ju gått tillbaka till lodrätt läge när man släpper den efter dragit ut den!
2015-06-20, 15:42
Men håll med om att det är en krånglig väg att få in en kropp om man inte har nycklar till dörren.
2015-06-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Den där uppgiften om att kvinnan är häktad för grovt skyddande av brottsling är falsk.
Åklagaren gick ut med en sån framställan som avslogs av rätten. Kvinnan är alltså inte häktad för grovt skyddande av brottsling utan endast för skyddande av brottsling. Det pekar emot att hon släpps på måndag. Att den första rubriceringen fortsatt sprids är olyckligt.
Det är en gammal artikel. Skickade den p.g.a. nån ville se hur det ser ut bakom kaféet där mopeden stod parkerad - och det kan man göra i videoklippet på länken.
2015-06-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Okej, då förstår jag. Vi släpper ladan då?

Hon smsar pappan och sen dyker gärningsmannen upp. Hur oskadliggör han henne om hon har på sig hjälmen? Stryptag? Om hon inte har på sig hjälmen, varför tar han med den? Slår han henne i skallen med den vid överfallet? Varför syns inga spår av strid vid mopeden?

Det med hjälmen har jag inga teorier över. Dock tror jag hon följt med utan att tjafsa och personen i fråga har för henne varit någon hon litar på. Alltså, inget strul vid moppen, strulet uppstår där hon blivit bragd om livet.

Jag tror inte det är hon som smsat pappan, det kan gm ha gjort...finns ju fall där det hänt tidigare.

Men att detta sker under den enda dagen hon åker moppe till jobbet gör ju att någon följt henne sedan tidigare. För det va ju ej första gången hon jobbade på cafét.
2015-06-20, 15:44
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Den där uppgiften om att kvinnan är häktad för grovt skyddande av brottsling är falsk.
Åklagaren gick ut med en sån framställan som avslogs av rätten. Kvinnan är alltså inte häktad för grovt skyddande av brottsling utan endast för skyddande av brottsling. Det pekar emot att hon släpps på måndag. Att den första rubriceringen fortsatt sprids är olyckligt.

http://www.fildirekt.se/dl/1434537530.pdf

Läs beslutet, "grovt brott".
2015-06-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Men håll med om att det är en krånglig väg att få in en kropp om man inte har nycklar till dörren.

Kroppen är troligen inte hittad i utrymmet med skjutporten om de stämmer att utrymmet va låst!
2015-06-20, 15:46
Medlem
MortalDiseases avatar
Så hon hade bara mopeden där på sidan av cafet?
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
2015-06-20, 15:46
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför inte?
Om de spår som man har hittat är kopplade till någon annan än MGM så utgår jag från att man inte sitter på sannolika skäl men jag kan ha fel.
2015-06-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollmankollman
Vem är den fjärde mannen som var med vid upphittandet. Vet man det?

Ja han finns namngiven någonstans i tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollmankollman
Vem är den fjärde mannen som var med vid upphittandet. Vet man det?

Ja, enligt AJ är det L*** Å*****.

Arn*s "sammarbetspartner" som han själv säger. Inte "kollega", "vän"

Äger ett transportföretag samt ett företag som föder upp grisar.
https://plus.google.com/116788870451850977735/about?gl=se&hl=sv

Varför han ska vara med och diskutera morgondagens arbete på gården är för mig underligt. (lyssna på intervjun) Har inte han 2 företag att sköta?

Kan även vara intressant att se på google map var detta företaget ligger i förhållande till Medelplana kyrkogård där ett fynd? gjorts?

Denne person tar i intervjun upp handsken efter den anställde (lithauern). Men var inget det nämndes om i intervju dagen tidigare.
Orkar inte länka. Har det i alla mina tidigare inlägg. Sök om intresse finns.

Anklagar ingen, bara påpekar saker.
Senast redigerad av Pungont 2015-06-20 kl. 15:53. Anledning: svårförståligt
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
För er som inte kan skilja på ladorna!

Karta var fyndet gjordes (vägvy)

Bild förklarar skiten som ligger i vägen för dörren och att det är på Martorp!

Då syns även dörren bostaden till vänster där de nu misstänkta togs. Den gula byggnaden om jag inte har fel? är detta en bostad eller den sk verkstaden?
2015-06-20, 15:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
http://www.skaraborgstingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/Beslut-i-haktningsfraga/
Citat:
Den misstänkta har häktats såsom skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott, någon gång mellan den 7-12 juni 2015 i Blomberg, Götene kommun.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in