2015-06-20, 15:07
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Då fick vi rätt igen då, med råge! 20+ i slutet av sommaren. Det ändrade vi i februari/Mars till att det kommer i Juni.
Så roligt att en bunt användare i en tråd på Flashback är ledande inom OU

22,1...smaka på det, det smakar sommaräng, jordgubbar och glass!

Trevlig fortsättning på midsommaren kära sverigevänner!
2015-06-20, 15:08
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag ser inga som helst problem med att kommunpolitikerna följer sina väljares vilja, snarare tvärtom, det är just vad de ska göra.

Påtryckningsmedlet har hittills varit att kommunpolitikerna har rättat sig efter sitt parti på riksplanet men nu lär SD bli riktigt stora i flera kommuner.
Det kan även ha en gynnsam demoraliserande effekt på andra kommuner, om framtida SD-kommuner visar att en annan väg är möjlig.
2015-06-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Det roliga är att de tror att allt handlar om jobb. Att få invandrarna i arbete.

Tyvärr är så inte fallet. De bortser helt ifrån kulturella och religiösa aspekter och dess bieffekter.
Bieffekter som t.ex. hedersvåld, kvinnoförtryck och låga trösklar till kriminalitet (enligt svensk standard då).

Egentligen är den DN-ledaren godis för SD-folket. Goppas de kan spinna ordentligt på det resonemanget för at ta litet mer alliansröster/sympatisörer. Löfven regerar sönder sig, men M och AKB har klarat sig oförtjänt bra hittills.
2015-06-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Det skulle krävas en total omläggning av det svenska samhället för att få sänkta lägstalöner att ge positiv effekt på integrationen.

Vi vet redan att de så kallade instegsjobben, där staten betalar 80% av lönen, är helt verkningslösa. Lägre löner är således inte en lösning i sig.

Problemet är att Sverige inte har en tradition av tramsjobb som påspackare på ICA, bilparkerare eller handdukstillhandahållare på restaurangtoaletten. Svenska arbetsgivare anlitar välfungerande och pålitliga människor till riktiga jobb. Svenskar trivs med att reda sig själva snarare än att titta på när en utblottad Somalier packar matvarukassen.

Borgerligheten kan sälja sin vision om ett svenskt mini-USA tills dom blir blåa i ansiktet, men svenska folket köper inte.

Och därför kan det blåa blocket aldrig höja sina opinionssiffror genom låglönepolitik.

Däremot kan sådant bli en enorm belastning fr a för M. Om nu lönedumpning förklaras med migration så kan det bli riktigt besvärligt för M. Jag kan se "Hakan" AKB sitta och dra några pinsamma floskler och i övrigt bara stamma.....
2015-06-20, 15:31
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som NSO & Strix m/94 var inne på i en annan tråd: Vilka jävla vi?
Ja, och det magiska ordet "integration"?

Hur tvingar man någon att integrera sig om de inte vill? Det är som att banta ner någon som inte vill, fast oändligt mycket svårare. Kanske mer som att få en straight kille att medverka i en gayporrfim.

Och hur tvingar man företag att anställa någon som inte vill anpassa sig?

Varje gång någon säger "Vi måste bli bättre på integration" frågar jag mig "vilka vi?" och "exakt hur hade du tänkt att 'integrera' någon?". Det är som att säga "Vi måste bli bättre på ekonomi" när någon frågar hur du tänker läsa en ekonomisk kris.
2015-06-20, 15:36
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Fast egentligen anser jag detta är fel av kommuner att vägra. Riket i stort måste vara solidarisk med eländet. Jag vet att det finns många moderater som röstar moderat men inte vill ha invandring i just deras kommun. Snacka om genomskinligt hycklande egoistiskt. Gärna elände för andra men inte minsann i deras egen kommun.

Men då skall det ju inte finnas något "kommunalt självbestämmande" heller. Man kan inte säga att kommunerna får ta sina egna beslut, bara de gör precis som riksdagen - och i ditt fall något som riksdagen inte ens beslutat om.
2015-06-20, 15:41
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod

Hur tvingar man någon att integrera sig om de inte vill? Det är som att banta ner någon som inte vill, fast oändligt mycket svårare. Kanske mer som att få en straight kille att medverka i en gayporrfim.

Varje gång någon säger "Vi måste bli bättre på integration" frågar jag mig "vilka vi?" och "exakt hur hade du tänkt att 'integrera' någon?". Det är som att säga "Vi måste bli bättre på ekonomi" när någon frågar hur du tänker läsa en ekonomisk kris.
När de säger "vi" så syftar de ju på de svenskar som skall betala kalaset. Men även man syftade på sig politiker själva, de erkänner ju att de misslyckas hela tiden - vad säger att det skall förändras i framtiden och hur?

Det finns tre möjligheter här:
1. Integrationen är omöjligt
2. 7K är inkompetenta
3. Både 1 och 2 samtidigt.

Jag tippar på alternativ 3.
2015-06-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod

Integrationen kommer att lyckas ifall volymen minskar. Volymen är problemet och en misslyckad integration är ett symptom på en vårdlös migrationspolitik
2015-06-20, 16:06
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just Hizb-ut-Tahrir har ju varit verksamma ganska länge i Danmark. Men som jag har fattat det så uppmanar man muslimer att inte rösta i allmänna val, för att demokrati på något vis skulle strida mot islam. Vilket känns lite skumt, när man är ett parti själv.

De är konsekventa.

Poängen med demokrati är att skapa förordningar och lagar. Då blir det såklart lagar skapade av människor. Men om man är muslim på riktigt så vill man inte ha sådant. Man vill ha dom av Allah gudagivna lagarna. Demokrati är shirk just pga det folkliga inflytandet. Hardcore-muslimer äcklas av hela idén av att hora inom ett shirk-system för att i kanten lyckas sprida lite islamska värderingar. Islam är på många sätt en revolutionär rörelse.
2015-06-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Sa jag inte det att SD skulle minska?

Månadsmedel är nu 10,3 väntande de två sista mätningarna.

Medel av alla instituts senaste mätningar är 9,7 enligt http://status.st/ längst ner.
Det har hänt en hel del på bara drygt ett år.
Rejdar, hur förklarar du senaste tidens höga mätningar?
2015-06-20, 16:42
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
När de säger "vi" så syftar de ju på de svenskar som skall betala kalaset. Men även man syftade på sig politiker själva, de erkänner ju att de misslyckas hela tiden - vad säger att det skall förändras i framtiden och hur?

Det finns tre möjligheter här:
1. Integrationen är omöjligt
2. 7K är inkompetenta
3. Både 1 och 2 samtidigt.

Jag tippar på alternativ 3.

Det finns ett fjärde alternativ och det är att Sverige, efter förutsättningarna, har lyckats extremt bra med integrationen. Kanske KAN DET INTE bli bättre än så här. Om man föser ihop olika folkslag med helt olika språk, kultur, nedärvda personligheter, religioner så är det kanske så här långt man kommer? Nästa steg är kanske assimilering och det är inte integration. Det är inte mångkultur.

Politiker, journalister och förståsigpåare har inte en aning om vad de pratar om när de säger "vi har misslyckats med integrationen" och "vi måste bli bättre på integration". De har nämligen ingen definition av integration, de har inga konkreta eller mätbara mål för integration och de har inga benchmarks att jämföra med. De vet ingenting. De famlar i mörkret. De har förstört Sverige, de har förstört ett fint, homogent land med ett lyckligt folk. De har slitit sönder samhällsväven. Det enda de vet, är att det är massinvandringen som har förstört Sverige, att de själva är ansvariga och det enda lilla de har att komma med är att "de har misslyckats med integrationen"; där de varken har definierat "integration" och än mindre vad som är en lyckad eller misslyckad integration.

Vad som händer nu, är att svenskarna både medvetet men framför allt omedvetet begriper att 7K har förstört Sverige och att 7K-politikerna inte har en aning om hur de skall fixa Sverige. Därför växer SD och kommer så att fortsätta.
2015-06-20, 16:46
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
De är konsekventa.

Poängen med demokrati är att skapa förordningar och lagar. Då blir det såklart lagar skapade av människor. Men om man är muslim på riktigt så vill man inte ha sådant. Man vill ha dom av Allah gudagivna lagarna. Demokrati är shirk just pga det folkliga inflytandet. Hardcore-muslimer äcklas av hela idén av att hora inom ett shirk-system för att i kanten lyckas sprida lite islamska värderingar. Islam är på många sätt en revolutionär rörelse.

Bolschevikerna 1917/18 väckte då troligen samma avsky och fruktan när de lät utropa sin statsbildning med ett liknande politiskt syfte som idag ISIS eller Kalifatet väcker. Då ställdes den ryska adeln mot väggen och sköts. Utan Sovjetunionen ingen nazism och inget korståg mot Moskva 1941.

Det är slående vilka likheter man trots allt finner i deras revolutionära tankegods. Den världsomspännande revolutionen.

Muslimer under WWII ställde sig dock på tyskarnas sida och såg främst kriget som ett korståg mot ateister och så även vår egen kyrka som sanktionerade Operation Barbarossa.

Vilken makt känner sig manad att inleda korståget mot Kalifatet ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in