Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 13:57
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Ja och där kan ju någonting slått slint som han uttryckte det.
Litauerna kan ju använts till att städa undan och sprida spåren.
Historien med handsken är ju också anmärkningsvärd.
Om du reflekterar ett ögonblick över dina tankar, tycker du då inte att det vore märkligtatt två personer skulle hjälpa en tredje, deras arbetsgivare, att "städa upp" efter ett mord på en ung flicka som denne av oklar anledning tagit livet av, låta sig häktas utan att berätta vad som hänt och därmed riskera livstid för ett mord de inte har begått för en person som, såvitt vi vet, de inte har någon relation till utöver det att de jobbar åt honom? Finner du inte det en aning, ska vi säga mindre sannolikt?
2015-06-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är möjligt. Men då har litauerna ingenting att förlora genom att berätta det.

Det beror på vad de blivit utlovade ifall de tiger.
Om det inte finns nåon bevisning på dem , så går de ju fria.
2015-06-20, 14:00
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Snacka om att jag snurrar till det hela. Ber så mycket om ursäkt. Men ladan genomsöktes väl av polisen först. Och efter det när det började jobbas där återfanns handsken?
Det är även min minnesbild.
Medlem
En person kan ju vara nervös och göra plumpa uttalanden för att skydda någon de tror eller vet kan vara inblandade. Kanske själva kan ha annat fuffens för sig....
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om så är tillfället, så är det ju lika konstigt, jag menar teenage fritids jobb 50 km från hemmet,
100 km alt i alt fram och tillbaka, är ju jätte konstigt .
Vi lever i en ny tid med fri rörlighet för arbetskraften. Litauerna kom ännu längre ifrån.
2015-06-20, 14:01
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Av erfarenhet vet jag att domare är väldigt noggranna hur de uttrycker sig...valet av uttryck kanske var medvetet val...att det sedan uppstod frågor kring att detta och att det inte finns en sådan rubricering gör ju så klart att domaren måste "förklara" sig. Det kanske är så enkelt att de/någon varit delaktiga men inte mördat Lisa.

Man kan spekulera i vad som föranledde domarens formulering men jag håller med om att en domare ska vara ytterst noga i hur han avkunnar ett beslut och i detta fall blev det t.o.m. så illa att det det avkunnade beslutet på plats inte stämmer överens med vad som anges i själva häktningsprotokollet, och det är illa. Hade emellertid rådmannen inte ansett att det ens förelåg sannolika skäl för brott tror jag inte han hade häktat dem, och i synnerhet inte endast funderat så kort tid (5 resp. 2 minuter). Det är dock intressant varför en, som jag får anta välrenommerad, rådman i ett mål som detta slarvar med formuleringen i det avkunnade beslutet.

Som tur är kommer det bringas klarhet i det ovanstående då hovrätten för chans att pröva bevisningen på måndag.
2015-06-20, 14:03
Medlem
Citat:

Visst. Men polisen påstår att det finns bevisning, dock inte teknisk bevisning. För det fall att de ''städat undan'' borde det finnas - eller snart komma fram - även teknisk bevisning.
2015-06-20, 14:03
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Får ja gissa så har dörren ( det är en port) inte varit låst, finns inget på bilden som tyder på det och väldigt sällan sådana portar är låsta!

Edit: du kanske mena den lilla trädörren som är stängd?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
är det bild 23 ni snackar om? Ser ut som det är väldigt trögt. Men en dörr precis bredvid, som ser ut att vara en nyckel i mitten
2015-06-20, 14:05
Medlem
Citat:
Visst. Men polisen påstår att det finns bevisning, dock inte teknisk bevisning. För det fall att de ''städat undan'' borde det finnas - eller snart komma fram - även teknisk bevisning.

Jo men den måste isåfall räcka till fällande dommar.
Medlem
Citat:

Det måste komma fram teknisk bevisning. Annars får de släppa dem. Indicierna som kommit fram är svaga. Men fan vad jag hatar kvällspressen. http://www.expressen.se/gt/brodernas-kyla-under-sokandet-efter-lisa/?ref=yfp
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Deras lön/löner kan ju vara innestående tex alternativt att de inklusive mördaren ägnar sig åt brottslig verksamhet. Nu tror jag på det förra, förmodligen kan de ha väldigt mycket innestående lön att hämta. Varför? Ju om den yngre brodern tänkte sluta och fara hem o bygga hus, så kanske det inte är en månadslön de har att inhämta från AJ eller "praktsvinet" som tydligen gör det mesta för att blåsa folk.
2015-06-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
är det bild 23 ni snackar om? Ser ut som det är väldigt trögt. Men en dörr precis bredvid, som ser ut att vara en nyckel i mitten

Det är en nyckel som fungerar som handtag, brukar alltid sitta i sådana dörrar på gårdar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in