Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 12:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Vad menar du med operatör på SOG? Hur vet du att det är vad pappan arbetar med i försvarsmakten? Om nu Putin skulle hota oss av någon anledning ger de sej på ledningen. Spioner mördar inte. De ger sej inte på anställda i specialförband. I så fall ger de väl sej på chefen MUST:s familj, ÖB:s eller andra av pappans överordnade chefer. Långsökt att de skulle ge sej på bara honom och hans familj. Han har ju kollegor. Varför just han i så fall?

Många har nog snöat in sig på hur det är i filmer och böcker. I böcker och filmer är t ex poliser ständigt förföljda och riskerar att bli mördade eller få sina närstående dödade. Verkligheten är inte riktigt så. Detsamma med de som jobbat inom militären med känsliga uppdrag. De och deras anhöriga blir inte mördade hit och dit.
2015-06-20, 12:43
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
OK, tack för info som kan föra tråden framåt.
Eftersom du har bra kännedom- det finns 3 andra i tråden som hintat om uppgifter som jag skulle vilja kolla med dig om detta stämmer, det är följande:

1: Påstående från en person på vaktbolag om en skum öststatare i vit skåpbil som skrämde upp andra flickor i området under samma tid, finns det någon sanningshalt i detta (polis ska ha fått info om denna person).

2: Lisas mobilskal och körkort som låg ute på åkrarna, låg dom så till att de kunnat hamna där genom att GM kastat ut dessa från bilfönster i farten, eller låg dom så långt ut att det krävdes att man stannade och lämnade bilen (för långt ut att kunna kastas av i farten).

3: Delar av Lisas hjälm ska ha anträffats vid kyrkan som ligger norr om fiket av MP, stämmer detta eller är det en trådsanning, och om det stämmer, vilken del av hjälmen var det.

4: Hemligt fynd av MP, rykte om plastdetalj från moped, vet du något om detta ?

5: Kan vi klarlägga att Lisa hittades i byggboden och INTE i ladan ?

Hälsningar
Duqu.

1.Vet ej. Finns flera öststatare med skåpbil i bygden.

2. Vet ej exakt fyndplats. Dåligt val av väg om man inte vill väcka uppmärksamhet.

3. Hade delar av Lisas hjälm legat vid kyrkan tror jag nog kyrkogårdsarbetarna
hade hittat dom före MP, om dom nu har hitta något vid kyrkan.

4. Nej

5. Nej
2015-06-20, 12:43
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det kan ju ha varit att de snabbt avvikit när MP dykt upp.

Det har sagts att den äldre brodern hade nycklar till det mesta på AJ:s ägor.
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem har sagt det?
Det där med "nycklar" vet jag ingen källa till, men AJ menade i sista intervjun att han låtit den äldre brodern röra sig fritt på hans ägor.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
2015-06-20, 12:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna-erica
Mycket samma lika som här på FB.
Det står att handsken är vanlig sort och kan användas när man kör moppe. Föräldrarna han sagt att L hade en sådan men kan inte säga ifall just denna handske är hennes. Skickas till analys.
Står att föräldrarna åkte till cafet när L inte kom hem och inte bara pappa
En kund betedde sig konstigt på cafe i lördags.
Hjälmen eller mobilen är inte hittade.
Står även att i Sundsvall rymde en patient från rättpsyk och man hoppas att han inte var i trakterna.
Vet inte vilket datum han rymde

Står det verkligen att hon hade 1 (en) handske eller är det något grammatiskt problem i språket?
2015-06-20, 12:46
Medlem
På större ställen arbetsplatser så utgår jag att det finns en gemensam nyckel förvaring i ett nyckelskåp. Frågan är om det brukar stå öppet eller om det går att öppna ändå eller om nyckeln till
det skåpet ligger gömd? Nåväl om någon rör sig på gården eller jobbat där på vet de nog om det. Därmed behöver inte alla springa runt med egna nycklar i sin ficka...
2015-06-20, 12:49
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Hotbilder förekommer, men då som jag skrev mest i chefsskiktet. Och då kopplas säpo in.
Men en spion vill inte bli haffad. Och visst kan det förekomma spionage om pappan arbetar med känslig information som rör försvarshemligheter. Men det gör man ofta inte i ett specialförband. Och spionerar man på ett special/elitförband vill man nog bara veta hur vi jobbar inom ett specialförband osv.
Men mördar en spion är han rätt körd.
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Många har nog snöat in sig på hur det är i filmer och böcker. I böcker och filmer är t ex poliser ständigt förföljda och riskerar att bli mördade eller få sina närstående dödade. Verkligheten är inte riktigt så. Detsamma med de som jobbat inom militären med känsliga uppdrag. De och deras anhöriga blir inte mördade hit och dit.
2015-06-20, 12:49
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
1.Vet ej. Finns flera öststatare med skåpbil i bygden.

2. Vet ej exakt fyndplats. Dåligt val av väg om man inte vill väcka uppmärksamhet.

3. Hade delar av Lisas hjälm legat vid kyrkan tror jag nog kyrkogårdsarbetarna
hade hittat dom före MP, om dom nu har hitta något vid kyrkan.

4. Nej

5. Nej
Angående det fetade: de som hade ett legitimt ärende längs denna väg behöver inte ha väckt uppmärksamhet. Vem skulle reagera på en traktor med släp, t.ex?
2015-06-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför tycker du det är viktigt att påpeka detta om minderårig och underårig? På vilket sätt påverkar det Lisas död och ev mordåtal?

Det paverkas inte ett dugg. Ville bara tillfoga lite kunskap till detta depraverade forum
Medlem
goosehunters avatar
Det är alldeles för mycket spekulationer kring detta dödsfall, som hämtade ur en film eller kriminalroman. Många oskyldiga människor har hängts ut, alltifrån Lisas pappa, till arbetskollegor och andra människor boende i närområdet.

Kanske ska man ta lite sunt förnuft till sig innan man sätter sig och börjar skriva en massa skit här.
Flickan är död. Två personer är misstänkta. Det är vad vi vet. Inte ett dyft mer än så.

GW tror inte ens på polisens teori utan tror det kan röra sig om en helt annan GM. Jag antar att fel människor arresterats förut. Polisen vet givetvis mer än vad som går ut till media och allmänhet. Givetvis ventilerar man inga uppgifter i ett pågående rättsfall, allt annat än att vara tysta vore rent tjänstefel.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem har sagt det?
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Det där med "nycklar" vet jag ingen källa till, men AJ menade i sista intervjun att han låtit den äldre brodern röra sig fritt på hans ägor.

Ja, jag är inte helt säker, men det kan vara denna artikel som ligger till grund för min minnesbild.
2015-06-20, 12:52
Medlem
Citat:
Angående det fetade: de som hade ett legitimt ärende längs denna väg behöver inte ha väckt uppmärksamhet. Vem skulle reagera på en traktor med släp, t.ex?

trävagnen som polisen tog prover på kanske
2015-06-20, 12:52
Medlem
Citat:

Eftersom det är Arne som äger sin ägor och byggnader på dessa ägor så förutsätter jag att ha gav polisen nycklar till alla bodar och ladugårdar med mera som finns på hans ägor. Varför skulle polisen i så fall behövt bryta en vägg i en sådan byggnad för att komma in?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in