Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon tror, någon anser, någon misstänker, någon provar hypoteser, det är en stor skillnad mot att påstå att någon är gärningspersonen.

Vem som är häktad är offentligt från myndighetshåll, trion kommer också att synas när folk googlar även om det visar sig att de är oskyldiga.

Googlar du namnen får du upp denna tråden och de uthängningar som skett här. Får du upp tidningsartiklar så är det enbart pga länkar från FB till tidningarna.
Media har inte nämnt namn så hade de inte hängts ut här så hade googlingar på deras namn i dagsläget inte genererat träffar på att de skulle vara mördare.
2015-06-20, 10:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Källan är gäster som blev serverade av Lisa Holm på Söndagen.

Vill inte outa mig själv med mer info.

På vilket vis uppträdde Lisa annorlunda, och annorlunda i förhållande till vad? Till sig själv eller övrig personal.
2015-06-20, 11:03
Medlem
Efefiles avatar
Vilken sjukt lång tid det verkar ta för att få DNA analyser klara! Har vi stenålders utrustning här i Sverige?
2015-06-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkanBMA
Eehh hon skulle ju ååka därifrån. ...därav har hon hjälmen på sig.....jösses
Det jag menar är att om jag sitter på min hoj och blir störd av nåt ( man ser nåt, nån börjar prata med en) så tar jag av mig hjälmen i samma veva som jag kliver av.
2015-06-20, 11:04
Medlem
pancoitalianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravsvans
På vilket sätt skulle hon uppfört sig annorlunda?

Orolig? Ängslig? Distraherad? Inte närvarande riktigt?
2015-06-20, 11:06
Medlem
Citat:
Lite fakta till tråden för omväxlings skull.

1. Enligt personal på kaféet i Blomberg ska det ha varit en person som på lördagen uppträdde konstigt.

2. På söndagen reagerade gäster på Lisa Holms beteende.

3. Efter stängning försvinner Lisa.

Samband?

Punkt 2: Vart har det framkommit?

Följt tråden i stort sett hela tiden men det här har jag missat...
2015-06-20, 11:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vilket är skälet till att tidningarna inte skriver att de är skyldiga eller hänger ut deras namn. De rapporterar att två bröder häktats på sannolika skäl misstänkta för mord på LH.
Det är inte spekulationer eller teorier. Det är faktiska omständigheter. Bröderna är Häktade och de är misstänkta för mord. Det är fakta.

Nu tror jag du missförstått mig. Det är inte det jag reagerar på i artikeln.

Rubriken till artikeln är Brödernas kyla under sökandet efter Lisa.

Ett klart ställningstagande från tidningen sida. Inget de har belägg i artikeln apropå vad folk säger om bröderna, eller hur? En rubrik som sa Brödernas eventuella kyla under sökandet av Lisa hade varit korrekt, inte dömande och anknutit till artikeln.

Detta är också en dramaturgisk beskrivning som räddas enbart av orden "enligt misstankarna".

Citat:
Men innan dess hade de uppträtt med lugn. Medan tusentals volontärer finkammade deras omgivningar så syntes trion sitta och fika i trädgården - medan de enligt misstankarna höll den makabra sanningen om Lisa Holms försvinnande för sig själva.
.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-20 kl. 11:08.
2015-06-20, 11:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Googlar du namnen får du upp denna tråden och de uthängningar som skett här. Får du upp tidningsartiklar så är det enbart pga länkar från FB till tidningarna.
Media har inte nämnt namn så hade de inte hängts ut här så hade googlingar på deras namn i dagsläget inte genererat träffar på att de skulle vara mördare.

Om deras namn kommer upp i tråden vid googling beror det på att folk inte maskerat namnen som man ska göra. Rapportera de inläggen.
2015-06-20, 11:09
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Vilken sjukt lång tid det verkar ta för att få DNA analyser klara! Har vi stenålders utrustning här i Sverige?

Det vet du (vi) inte så mycket om. Svaren kan rulla in till polisen efterhand och bilden över vad som hänt, hur det har hänt och när det hänt kan klarna betydligt, men det är ingenting som polisen går ut med i onödan.

Det enda vi kan dra slutsatser av är vad som händer på måndag, när häktningsöverklagandena prövas. Ändras ingenting är bevisningen fortsatt hyfsat god. Här bör man veta att även vid ett gott bevisläge upprepas prövningen var 14:e dag.
2015-06-20, 11:10
Medlem
Flashbackministerns avatar
Måste åklagaren prestera ny bevisning varje gång dom blir omhäktade eller räcker det med första gångerna...
2015-06-20, 11:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det vet du (vi) inte så mycket om. Svaren kan rulla in till polisen efterhand och bilden över vad som hänt, hur det har hänt och när det hänt kan klarna betydligt, men det är ingenting som polisen går ut med i onödan.

Det enda vi kan dra slutsatser av är vad som händer på måndag, när häktningsöverklagandena prövas. Ändras ingenting är bevisningen fortsatt hyfsat god. Här bör man veta att även vid ett gott bevisläge upprepas prövningen var 14:e dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Måste åklagaren prestera ny bevisning varje gång dom blir omhäktade eller räcker det med första gångerna...

På måndag vid omprövningen tas nya fakta upp då eller går man bara efter de fakta som fanns vid första förhandlingen? Ingen av de åtalade och åklagaren kommer väl att vara där om jag förstått det hela rätt.
2015-06-20, 11:13
Medlem
duqus avatar
Citat:
Källan är gäster som blev serverade av Lisa Holm på Söndagen.
Vill inte outa mig själv med mer info.

OK, tack för info som kan föra tråden framåt.
Eftersom du har bra kännedom- det finns 3 andra i tråden som hintat om uppgifter som jag skulle vilja kolla med dig om detta stämmer, det är följande:

1: Påstående från en person på vaktbolag om en skum öststatare i vit skåpbil som skrämde upp andra flickor i området under samma tid, finns det någon sanningshalt i detta (polis ska ha fått info om denna person).

2: Lisas mobilskal och körkort som låg ute på åkrarna, låg dom så till att de kunnat hamna där genom att GM kastat ut dessa från bilfönster i farten, eller låg dom så långt ut att det krävdes att man stannade och lämnade bilen (för långt ut att kunna kastas av i farten).

3: Delar av Lisas hjälm ska ha anträffats vid kyrkan som ligger norr om fiket av MP, stämmer detta eller är det en trådsanning, och om det stämmer, vilken del av hjälmen var det.

4: Hemligt fynd av MP, rykte om plastdetalj från moped, vet du något om detta ?

5: Kan vi klarlägga att Lisa hittades i byggboden och INTE i ladan ?

Hälsningar
Duqu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in