Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Nej, jag vill inte att någon ska ha frikort. Det är ett missförstånd. Ställer mig skeptisk till att en Flashback-tråd - oavsett popularitet - har lika mycket inflytande som en av de vanligaste startsidorna i landet.
Självklart har FB mindre inflytande men media hänger inte heller ut namn eller påstår att de är skyldiga.
Googlar du MGMs namn får du inte upp artiklar som påstår dem skyldiga till mord men du kommer få massvis med träffar på denna tråden där de hängs ut.
Och det kommer vara kvar en väldigt lång tid oavsett om de blir friade eller fällda.
Se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Faktiska omständigheter? Vilka då? Har du sett den framtida förundersökningen? Jag har själv deltagit i drev men har lärt mig bättre efter att ha haft fel, och slumpmässigt befunnit mig i ett område där ett grovt brott begicks. Man lever och lär.
De rapporterar om de faktiska omständigheterna, dvs att bröderna är häktade på sannolika skäl misstänkta för mord på LH och att kvinnan är skäligen misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Påstår du att det inte är faktiska omständigheter?
De hävdar inte att personerna är skyldiga utan rapporterar ett de är misstänkta vilket är faktiska omständigheter. Att du tolkar det som att de är skyldiga får stå för dig men det är inte vad media hävdar.