Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelleIsabelle
Varför förutsätter alla att hon haft hjälmen PÅ sig? Det logiska är väl att tagit av sig hjälmen efter att hon klivit av moppen. Däremot har hon säkert haft den MED sig, möjligen använt den för att försöka avvärja en attack?

hon skulle ju ååka därifrån. ...därav har hon hjälmen på sig....
Senast redigerad av jerkanBMA 2015-06-20 kl. 11:17.
2015-06-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homohabilis2011
Man mäter kaliumhalten i tårvätskan, kroppstemperaturen, eventuell likstelhet och om det finns insekter på/i kroppen samt vilket utvecklingsstadium dessa i så fall befinner sig i.

Det är metoderna som används. Som svar på frågan hur exakt så beror det på yttre omständigheter. Sällan kan man vara mer exakt än med några timmars marginal.
Och ju längre tid det tar till kroppen hittas ju mindre precis blir tidsbestämningen.

Har LH dödats kort innan kroppen fanns är det troligt att man kan bestämma inom några timmar. Dog LH tidigare under veckan blir det nog inte mer precist än på mellan en halv dag till 8timmer. Exempelvis LH avled någon gång mellan kvällen xx och morgonen yy.
2015-06-20, 10:47
Medlem
Alltså vet dom inte dödorsaken ännu eller vill dom bara inte gå ut med den ? Men jag är mycket förvånad över att de inte är på det klara över dödsorsaken, säger GW Persson.
2015-06-20, 10:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du vänder på det. Du vill att denna tråd ska ha frikort, och att de ska ha dömts utan bevis i MSMär en tolkning som egentligen inte är hela sanningen. I denna tråd har det dömts folk till höger och vänster i mycket högre utsträckning än i MSM. Och för övrigt är att denna tråd, med över 21 miljoner träffar, har säkert lika mycket kraft som ABladet.

Det som står i media tar många som fakta, att tidningen vet sanningen. Den som kollar i den här tråden däremot kan läsa alla möjliga teorier om vem som gjort detta på det mest märkliga sätt. Svårt att se "sanningen" här och förstå vem som vet nåt. Många, unga människor med empatistörningar har från tidigt skede jobbat för att ljuga ihop saker i tråden för att få reaktioner. Många här visste också att JV var mördaren/bortrövaren och jobbade för att sätta dit honom. Nej, fakta och sanningar kan vara svåra att se i denna mycket långa tråd. Lättare att tro på en artikel.
2015-06-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nej, jag vill inte att någon ska ha frikort. Det är ett missförstånd. Ställer mig skeptisk till att en Flashback-tråd - oavsett popularitet - har lika mycket inflytande som en av de vanligaste startsidorna i landet.
Självklart har FB mindre inflytande men media hänger inte heller ut namn eller påstår att de är skyldiga.
Googlar du MGMs namn får du inte upp artiklar som påstår dem skyldiga till mord men du kommer få massvis med träffar på denna tråden där de hängs ut.

Och det kommer vara kvar en väldigt lång tid oavsett om de blir friade eller fällda.

Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Faktiska omständigheter? Vilka då? Har du sett den framtida förundersökningen? Jag har själv deltagit i drev men har lärt mig bättre efter att ha haft fel, och slumpmässigt befunnit mig i ett område där ett grovt brott begicks. Man lever och lär.

De rapporterar om de faktiska omständigheterna, dvs att bröderna är häktade på sannolika skäl misstänkta för mord på LH och att kvinnan är skäligen misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Påstår du att det inte är faktiska omständigheter?
De hävdar inte att personerna är skyldiga utan rapporterar ett de är misstänkta vilket är faktiska omständigheter. Att du tolkar det som att de är skyldiga får stå för dig men det är inte vad media hävdar.
Senast redigerad av Aramir2 2015-06-20 kl. 10:54.
2015-06-20, 10:53
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vilken källa har du på att Lisa Holm uppförde sig annorlunda på söndagen?

Källan är gäster som blev serverade av Lisa Holm på Söndagen.

Vill inte outa mig själv med mer info.
2015-06-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det som står i media tar många som fakta, att tidningen vet sanningen. Den som kollar i den här tråden däremot kan läsa alla möjliga teorier om vem som gjort detta på det mest märkliga sätt. Svårt att se "sanningen" här och förstå vem som vet nåt. Många, unga människor med empatistörningar har från tidigt skede jobbat för att ljuga ihop saker i tråden för att få reaktioner. Många här visste också att JV var mördaren/bortrövaren och jobbade för att sätta dit honom. Nej, fakta och sanningar kan vara svåra att se i denna mycket långa tråd. Lättare att tro på en artikel.

Vilket är skälet till att tidningarna inte skriver att de är skyldiga eller hänger ut deras namn. De rapporterar att två bröder häktats på sannolika skäl misstänkta för mord på LH.
Det är inte spekulationer eller teorier. Det är faktiska omständigheter. Bröderna är Häktade och de är misstänkta för mord. Det är fakta.
2015-06-20, 10:54
Medlem
ME077s avatar
Ingen som kan språket och har tid att ögna igenom de blott 42 sidorna?

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=3&t=18922
2015-06-20, 10:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
JA skilj på äpplen och päron själv. Det som sker här på FB är uthängning. Här påstås de vara skyldiga och här hängs namn och bilder ut både på MGM och andra.
Det tidningarna gör är att rapportera, de har inte visat ocensurerade bilder eller gått ut med namn. Inte heller påstår de att männen är skyldiga.
FB=Osmakliga uthängningar till höger och vänster.
Media= Rapporterar de faktiska omständigheterna utan uthängning.

Googlar du deras namn kommer du få upp mängder med träffar från FB där de hängs ut som skyldiga.
EDIT: Att vi som skriver här är anonyma påverkar inte det faktum att det som skrivs kommer generera träffar i google som kommer att synas en väldigt lång tid.

Någon tror, någon anser, någon misstänker, någon provar hypoteser, det är en stor skillnad mot att påstå att någon är gärningspersonen.

Vem som är häktad är offentligt från myndighetshåll, trion kommer också att synas när folk googlar även om det visar sig att de är oskyldiga.
2015-06-20, 10:55
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Alltså vet dom inte dödorsaken ännu eller vill dom bara inte gå ut med den ? Men jag är mycket förvånad över att de inte är på det klara över dödsorsaken, säger GW Persson.
Har intrycket av att det är både och. Vid sista officiella uttalandet väntade de på resultat från tekniska undersökningar. Nu har det gått några dagar till, men det kan säkert ta sin tid. Å andra sidan borde väl de som är insatta kunnat bilda sig en uppfattning om vilka dödsorsaker som är sannolika, men det har de ju ingen anledning att basunera ut i media.
2015-06-20, 10:56
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

På vilket sätt skulle hon uppfört sig annorlunda?
2015-06-20, 10:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Jag har kollat vad du skrivit i den här tråden och du verkar ju inte tillhöra de helt skogstokiga eller unga män med empatistörningar som söker uppmärksamheten med makabra fantasier. Så därför vill jag gärna höra vad du vet om Lisas beteende. På vilket sätt var hon annorlunda den dagen? Har dessa vittnen berättat det för polisen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in